Armatur virker ikke !!!

Postet under : Cichlider - Vedligeholdelse - Teknik og udstyr
Visninger : 2129

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Thors (Inaktiv) - 13/02-2010 18:48 13/02-2010 18:48
Indlægget er rettet 13/02-2010 18:50 13/02-2010 18:50 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Har for et stykke tid siden købt et 720 liter akvastabil-akvarie med heldækkende armatur. Der er 2*2 lysstofrør monteret i det. Da jeg fik kikket på det, var der kun et rør i hver ende, men det ene af dem virkede ikke, nu har jeg købt 4 nye rør, og jeg kan ikke få lys i det ene armatur.... Det er den model uden "kasse" på ledningen. Er det så ikke det man kalder "elektronisk-armatur" ???
Er der nogen der har en ide om hvad der er galt, et nyt armatur koster mellem 8 og 900 kr, de penge ville jeg jo hellere købe fisk for !!! ;)

Håber på noget hjælp !!!

Mvh.

Karsten

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger HenrikG (Inaktiv) - 13/02-2010 21:44 13/02-2010 21:44
Ro på!! selvfølgelig kan det laves!

Den hurtige måde at se om det er med elektronisk spole for læmand er om der er glimttænder aka. starter.

Hvis der er er det med spole Hvis der IKKE er er det elektronisk.

Hvis der er glimttænder så skift dem.. og skift dem hver gang du skifter rør!

Hvis det er med elektronink balast så notere du hvad det står på den og tøffer ned til den lokale elmand og køber en ny som du så montere.. der står oftest et diagram på stumpen så det er ikke rocket sience!

Hvis det er med spole og skift af glimttænder ikke får skidtet til at virke så igen.. noter ned og ned til elmanden!

hilsen elektrikeren

Annoncører
Annoncører