Hvem vil være kontaktperson for Sjællandsgruppen?

Postet under : Cichlids.dk Møder - Sjælland
Visninger : 5057

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Dan (Inaktiv) - 20/03-2010 08:49 20/03-2010 08:49
Hej alle,

Efter knap 3 år som kontaktperson for cichlidefolkene på Sjælland, har jeg valgt at trække mig. Jeg leder derfor efter en afløser. Den primære opgave er at afholde et hjemmemøde hos en privat akvarist 4-6 gange om året. Disse møder afholdes som uformelle hjemmebesøg, hvor man kan møde andre akvarister med interesse for cichlider, udveksle viden og erfaringer og evt. bytte/sælge fisk, udstyr og planter. Her er drejebogen for planlægning af et sådan møde:

a) Man laver en mundtlig aftale (ofte via privatbesked) med en akvarist, som gerne vil lægge bolig til et møde, herunder dato og det maksimale deltagerantal. Dato og deltagerantal bestemmes naturligvis af værten for mødet. Mht. deltagerantal er det ikke alle, som har plads til 20 deltagere, men gerne vil nøjes med 10-12 stykker. Vi lægger ofte disse møder på søndage fra kl. 14.

b) Herefter annoncerer kontaktpersonen mødet 1-2 måneder før den aftale dato på den sektion, som hedder Sjælland. Man kan så tilmelde sig i selve annonceringstråden, hvis man som bruger af AS ønsker at deltage.

c) Det er kontaktpersonens ansvar at melde ud i tråden, når det maksimale deltagerantal er nået. Listen over tilmeldte kan justeres senere, da der ofte forekommer aflysninger umiddelbart før mødet.

d) Adressen på værten lægges ikke ud i tråden, men kontaktpersonen sender adressen ud til de tilmeldte deltagere via privatbesked (funktionen "Beskeder") 2-3 dage før mødet.

Derudover skal kontaktpersonen ikke foretager sig noget, men det er altid fint, hvis kontaktpesonen selv kan deltage i mødet.. Hvis der er andre spørgsmål vedr. ovennævnte procedure, skal man være meget velkommen til at kontakte mig.

Udover de nævnte hjemmemøder, har jeg - som variation over hjemmemøderne - også arrangeret en tur til Danmarks Akvarium, som var en stor succes. Vi har et 2-3 gange også indlagt foredrag i hjemmemøderne. Men generelt vil jeg opfordrer til, at arrangementerne afholdes som uformelle og hyggelige møder, hvor både begyndere og mere erfarne akvarister kan mødes og sludrer over en kop kaffe eller lignende.

Hvem vil afløse mig som kontaktperson for Sjælland?

De bedste hilsner,
Dan

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Dan (Inaktiv) - 20/03-2010 08:53 20/03-2010 08:53
En del af annonceringerne for møder på Sjælland kan ses her:
Internt link http://cichlids.akvariefisk.dk/forum/?ID=252

Den nye kontaktperson skal være meget velkommen til at kopiere ordlyden for annoncering.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Kiwa (Inaktiv) - 20/03-2010 09:04 20/03-2010 09:04
Hej Dan

Jeg vil bare sige tak for dit engagement. Vi har haft nogle rigtig gode møder i tidens løb, julefrokost, sommerfest, foredrag ogsv. Ked af du stopper som kontaktperson :( Håber ikke det også gælder hobbyen ;)

Mvh
Yvonne

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Dan (Inaktiv) - 20/03-2010 13:13 20/03-2010 13:13
Hej Yvonne,

Dejligt at høre fra dig! Næ - indtil videre kører jeg videre med de fleste af mine akvarier. Men min rejseaktivtet og arbejde kræver nu mere tid, hvilket kan mærkes på min interesse for cichliderne.

Kh Dan

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Dan (Inaktiv) - 21/03-2010 21:20 21/03-2010 21:20
Hej sjællandske cichlidefolk,

THORLEIFDK (Carsten) har nu midlertidigt overtaget hvervet som kontaktperson for Sjælland. Skal vi ikke give ham en hånd og byde ham velkommen! :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger jensp - 21/03-2010 21:36 21/03-2010 21:36
STÆRKT Carsten!

Du er perfekt til den post!!!!! :D

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger KimJ - 22/03-2010 00:42 22/03-2010 00:42
Indlægget er rettet 22/03-2010 00:42 22/03-2010 00:42 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Tak til Dan for den fine indsats der er ydet, og velkommen til Carsten! Helt enig med JensP, det er den rigtige mand til posten! :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Kiwa (Inaktiv) - 22/03-2010 06:52 22/03-2010 06:52
Hej Dan
Tak i lige måde. Har godt set du har været fraværende i et godt stykke tid. Håber alligevel, at du indimellem får tid til, at deltage i møderne, så vi kan holde dampen lidt oppe hos dig. Velkommen Carsten, dejligt du overtager posten.
Mvh
Yvonne

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Peter B (Inaktiv) - 22/03-2010 08:57 22/03-2010 08:57
Jeg vil også gerne benytte lejligheden til at sige et stort tak til Dan, det har været et godt engagement du har lagt i arbejdet som kontaktperson.

Også et velkommen til Carsten som kontaktperson, en erfaren og venlig akvarist på posten, det kan ikke være bedre.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Dan (Inaktiv) - 22/03-2010 16:08 22/03-2010 16:08
Indlægget er rettet 22/03-2010 16:16 22/03-2010 16:16 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Kiwa skrev :
Hej Dan
Tak i lige måde. Har godt set du har været fraværende i et godt stykke tid. Håber alligevel, at du indimellem får tid til, at deltage i møderne, så vi kan holde dampen lidt oppe hos dig.

Jeg har nu ikke lagt fiskene på hylden - blot udvidet min horisont med nogle større af slagsen. ;) Nedenstående foto er fra forrige uge (Latham Island, Tanzania).

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Dan (Inaktiv) - 22/03-2010 16:10 22/03-2010 16:10
Og tak for roserne fra Yvonne, Kim og Peter!

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Superbruger THORLEIFDK - 23/03-2010 01:26 23/03-2010 01:26
Hej Dan :)
Jeg kan jo kun tilslutte mig de andre og sige stort tak for din indsats ;) til trods for at du nu holder lav profil,så håber jeg dog at der bliver endnu en mulighed for "Cobra i egen urin" :D
Hvaae....Den hue der Dan???var du bange for at blive lige så rød i hovedet som fisken...men flot er den da....fisken :P
Mvh
Carsten

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Superbruger THORLEIFDK - 23/03-2010 01:28 23/03-2010 01:28
Og Tak for velkomsten :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger Dan (Inaktiv) - 23/03-2010 22:09 23/03-2010 22:09
Indlægget er rettet 23/03-2010 22:10 23/03-2010 22:10 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

THORLEIFDK skrev :

...så håber jeg dog at der bliver endnu en mulighed for "Cobra i egen urin" :D

Vi må vel se tiden an.

THORLEIFDK skrev :

Hvaae....Den hue der Dan???.....

Med to dage på havet udgjorde 2 stks "buffs" og en kasket min forsiking mod en UV-bestråling, som brændte igennem almindelig tyndt stof og efterlod fiskevennerne lige så røde som fisken. Og hele herligheden virkede!

THORLEIFDK skrev :
...men flot er den da....fisken :P

10.1 kg Lutjanus campechanus (Red snapper). Jeg har desværre endnu ikke et ordentligt foto af den 21 kg Dogtooth tuna, som vi landede samme dag. B)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Superbruger THORLEIFDK - 24/03-2010 12:05 24/03-2010 12:05
Havde på fornemmelsen at hue og "buffs" tjente et formål ;) du er jo trods alt lidt tættere på :)
Fin Red snapper...bliver de større end det?
mvh
Carsten

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger Dan (Inaktiv) - 25/03-2010 23:47 25/03-2010 23:47
Indlægget er rettet 26/03-2010 00:00 26/03-2010 00:00 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Så vidt jeg ved, kan Red snapper i visse tilfælde nå en vægt på omkring 20 kg, og rekorden på stang ligger vistnok omkring 25 kg. Red snappers på omkring 10 kg er ikke sjældne i havet omkring Latham Island, som har 10-15 forskellige rekorder, herunder Dogtooth tuna over 100 kg på stang. Måske var det en sådan fyr, som trak mig i vandet under speed jigging med let grej forrige søndag! :D

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Superbruger THORLEIFDK - 26/03-2010 00:17 26/03-2010 00:17
Indlægget er rettet 26/03-2010 00:48 26/03-2010 00:48 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Det kan vel få dig til at overveje hvor stor en fisk skal være før du spænder dig fast :D men der var vel en grund til kameraet ikke var med....ville nu godt have set dit hovedspring :D

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger Kiwa (Inaktiv) - 26/03-2010 00:42 26/03-2010 00:42
Dan, hvis du stopper dine sjældne men sjove og informative indlæg helt, så kommer jeg sgu til at kede mig.

Altid har du et godt billede med en god historie/brugbar information tilknyttet. Vi har været gennem - useriøse "suttemaller" -seriøse/alvorlige billeder fra "brandpunkterne" rundt omkring, og hvad ved jeg gennem årerne. Dit seneste herlige billede giver dog grobund for optimisme. Du tager dig også tid, til lidt af det sjove, når du er derude, på trods af solens ulidelige stråler.

Vi holder fast i dig, og vil i ny og næ, aftvinge dig den slags billeder og fortællinger fremover. Akkurat som vi, i det stille, har gjort hele tiden.

Kh
Yvonne

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger Dan (Inaktiv) - 26/03-2010 08:07 26/03-2010 08:07
THORLEIFDK skrev :
Det kan vel få dig til at overveje hvor stor en fisk skal være før du spænder dig fast :D men der var vel en grund til kameraet ikke var med....ville nu godt have set dit hovedspring :D

Da jeg blev trukket i vandet, skete det under såkaldt "speed jigging" (se evt. YouTube), hvor man står op. Man kan ikke dyrke speed jigging fra en fight stol. Men da mine arme var for korte, valgte jeg at stå på bådens bagrampe - en ca. 30 cm bred hylde, som hænger i vandskorpen. Da jeg fik et hug, var jeg ikke hurtig nok til at løsne bremsen på hjulet og under fiskens første udløb, gled min ene fod ud over kanten, og så fulgte resten af kroppen incl. kasket og solbriller hurtigt med. Det lykkedes mig at holde fast i grejet, men da jeg kom op igen, havde kræet knækkket/overbidt en 1mm forfangsline over pirken, da jeg ikke kunne holde linen stram under vandoverfladen. Herefter fik jeg oplyst, at man ikke speed jigger efter dogtooth på rampen, men på det tidspunkt var det et overflødig stykke information. B)

Hvis vi havde filmet det på video, ville jeg havde råd til en tur mere i næste måned.....

#Kiwa
Jeg takker for roserne og vil naturligvis gøre mit bedste for at leve op til de høje forventninger.... *rødmer*

Annoncører
Annoncører