Caudopunctatus kamp mellem han og hun

Postet under : Cichlider - Afrika - Tanganyika - Hulelegere
Visninger : 2343

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Nørgård - 04/04-2010 13:05 04/04-2010 13:05
Inden jeg tog på påskeferie var der rigtig gode tegn. Min caudopunctatus han og hun var begyndt skiftevis at gå ned i et sneglehus og det tydet på at der endelig skulle til at ske noget. En time inden jeg skulle afsted begyndte hannen og hunnen at kæmpe (se billeder) nærmest uafbrudt. Da jeg kom hjem var den ene død og den anden var så medtaget at den døde i dag. Synes bare dette er en underlig adfærd for et par, det tydet lidt på at de begge ville beskytte sneglehuset og derfor gik i kamp. Nogen der kender til denne adfærd eller har prøvet noget ligende?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Dan (Inaktiv) - 04/04-2010 15:07 04/04-2010 15:07
Jeg har holdt og opdrættet Lamprologus caudopunctatus i flere år, men har aldrig oplevet, at han og hun spontant slagter hinanden. Derimod har jeg oplevet en kønsmoden han, som forsøgte at slagte en hanlig rival. Det lykkedes dog ikke, da jeg fik fat i taberen. Er du rimelig sikker på, at der er tale om en han og hun? Jeg har iøvrigt et par (vf), som har holdt sammen i 3-4 år. Hannen er med tiden blevet en smule mere tolerant overfor halvvoksne unger af eget afkom. Den har ligesom fået filet kanterne af med alderen. :) Måske kan en for voldsom kamp mellem din han og hun også forklares med, at de begge var en anelse for unge til at kende spillets regler.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Nørgård - 04/04-2010 16:23 04/04-2010 16:23
Tak for svaret... er næsten 100 på at det var en han og en hun. De havde gået sammen i nogle måneder og virkede som et par. Har en tilbage som ikke kom i nærheden af paret. Tror ikke det er fordi de er unge, har haft dem et stykke tid, og købte dem af en der havde haft dem længe.
Må nok bare erkende at det ikke er den sædvanlige adfærd.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger FinnB - 04/04-2010 16:40 04/04-2010 16:40
tror nu også at du har fået fat i 2 hanner :(

Annoncører
Annoncører