Indretning til grøn vandagame (nybegynder)

Postet under : Terrariesiden - Dekoration
Visninger : 3233

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Shorty Girl (Inaktiv) - 11/04-2010 13:22 11/04-2010 13:22
hej, jeg står og har købt et terrarie på 585 l, som jeg skal indrette til grønne vand agamer.
jeg vil gerne ha lidt hjælp til indretningen, så de får det optimale nye hjem :)
jeg har lagt spagnum i bunden, og så terrabark ovenpå, da jeg har fået at vide at det holder bedre på fugten. så har jeg sat en terraglo 50w sunglow pære i en fatning. jeg hr 2 lysrør i toppen, men aner ikke hva for nogen rør det er. hva skal jeg mere ha i ud over nogen planter og rødder ?

mvh nadja

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 14/04-2010 12:20 14/04-2010 12:20
Hej igen.

585L hvad er målne på terrariet?

Husk det skal være ugødet spaghnum, og det er en rigtig god ide med lecakugler i bunden som et dren.

Husk også de skal have adgang til stor vandbalje / område, der til skal terrariet forstøves hver dag.
2 gange om dagen burde kunne gøre det, så du når en luftfugtighed på 75-80%

Hvor varmt har du på varmepladsen?

Du skal bruge lysstofrør 0.5 uvb, de fåes i langt de fleste dyrehandlere.
Eller du skal bruge pære med uv b (husker reelt ikke om rørne også har UVa, men de ihvertfald kun godt hvis de har).

Der må ikke være mere end 30 cm fra rørne til solplads.

Nu ved jeg ikke hvordan dit terrarie er indrettet, men agamerne er klatrende derfor skal du have grene og stammer ind som de kan klatre rundt på, de vil bruge forholdsvis lidt tid på jorden.

Annoncører
Annoncører