Hvilken sammensætning Kribensis 112 l. ?

Postet under : Cichlider - Afrika - Øvrige Afrika
Visninger : 3954

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Mafl (Inaktiv) - 19/09-2010 14:42 19/09-2010 14:42
Hejsa

Jeg står og skal til at flytte, og har i den forbindelse sat mit akvarie til salg.. MEN... Hvis nu jeg ikke får det solgt, har jeg tænkt mig bare at tage det med, og så få solgt fiskene, eller komme af med dem...
Dertil tænker jeg lidt i at jeg selvfølgelig gerne vil have noget i, hvis det altså kommer med Har tænkt lidt i kribensis, eller noget i den stil, da jeg længe har kigget på dem, men ikke rigtig har haft mulighed for at have dem...
Jeg kunne så godt tænke mig at vide hvad folk ville synes var en rigtig god sammensætning, for har hørt mange forskellige ting... Nogle siger de egentlig bare skal gå alene, og andre steder har jeg læst om rød neon som "lokkefisk", hvad end det så er..? En sammensætning jeg har overvejet ud fra hvad jeg har læst, er et par kribensis, nogle rød, eller alm. neon (har læst at alm. er bedst mht. temp.) og så nogle pansermaller.
Hvad siger i til den, og hvor mange af hver vil i mene man kan/burde have?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger K-_Christensen (Inaktiv) - 19/09-2010 14:55 19/09-2010 14:55
det kommer helt an på det enkelte par de opføre sig meget forskellig, men måske du ikke skulle tænke på pansermaller da kribensis nok vil mene hele bunden er deres i et 112 l så var et par ancistrus nok bedre :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Mafl (Inaktiv) - 19/09-2010 15:06 19/09-2010 15:06
Hmm, har også overvejet den ægyptiske mundruger, men også et akvarie med sommerfugle cichlider. Der kan man vel godt have pansermaller og lidt rød neon, eller skal man vælge en anden malleart så, neon og sommerfuglecichliderne vil jo gerne have varmt vand?

Kunne bare godt tænke mig noget planteakvarie, men nogle farverige, og gerne lidt specielle fisk, har haft cichlideakvarie lidt nu, og er blevet lun på det sydamerikanske, og så lige lidt afrikansk også... Har du nogle gode idéer til den beskrivelse? Vil nemlig helst gerne sætte det rigtigt sammen første gang, så der ikke går ragnarok i den, og jeg mister lysten til at have det :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger K-_Christensen (Inaktiv) - 19/09-2010 15:13 19/09-2010 15:13
Indlægget er rettet 19/09-2010 15:14 19/09-2010 15:14 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

jeg har den her sommerfuglecichlide( i en fremavlet helt blå variant ) gående sammen med guppyer og der vil du nok kunne have pansermaller og neon uden problemer sammen med
Internt link http://www.akvariefisk.dk/species/show/?ArtID=13471

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Mafl (Inaktiv) - 19/09-2010 15:15 19/09-2010 15:15
Ja dem har jeg set på et tidspunkt, de er lidt specielle :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger K-_Christensen (Inaktiv) - 19/09-2010 15:18 19/09-2010 15:18
du kan jo også kigge lidt på apistogramma der er også nogen flotte nogen imellem

Annoncører
Annoncører