Et hittebarn...

Postet under : Siden - Akvariesiden Offtopic
Visninger : 2041

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger joensson (Inaktiv) - 03/02-2011 16:29 03/02-2011 16:29
For 3 uger siden var jeg ude og lufte min vovse, og midt på vejen hoppede en kanin rundt. Jeg bandt hunden til en lygtepæl og gik stille og roligt hen til den og samlede den op. Jeg tænkte at der nok sidder et barn et eller andet sted og er dybt ulykkelig. Det er en ungkanin og den er meget tam. Hopper op på skødet af en når man klapper på låret.

Jeg satte sedler op i kvarteret, herunder på vejen ved den nærmeste skole og i det lokale supermarked.
3 dage efter blev jeg kontaktet af en beboer fra kvarteret der var så glad for at jeg havde fundet den, for den havde hoppet rundt i hendes have i flere dage og hun kunne ikke få fat i den. Hun havde til gengæld spurgt rundt i kvarteret om der var nogen der savnede en kanin, for i såfald var den i hendes have, men uden held, og jeg må også bare surt konstatere at der ikke er kommen henvendelser på vores opslag. Der var heller ingen efterlysninger at finde nogle steder. Efter nærmere undersøgelser må jeg konstatere at den har været løs i en god uges tid.

Nu er det sådan at jeg har en 11 årig datter der før har haft kanin og de to har nu vældig meget glæde af hinanden, så nu er sedlerne pillet ned, der er købt bur, foder og alt hvad der ellers hører til sådan et kræ. I forbindelse med mine indkøb talte jeg lidt med dyreforretningen og de kunne berette at de gentagne gange møder til forretningen om morgenen og finder henstillede dyr foran indgangen.

Altså - det går fuldstændig udenfor min fatte evne at nogle mennesker har et så lemfældigt forhold til levende væsener. I vores tilfælde er det simpelthen den mest rolige og håndtamme kanin jeg nogensinde har været i nærheden af. Hvordan kan man bare miste lysten til at have dyret og så smide den udenfor i frostgrader eller bare sætte det udenfor den første og bedste dyrehandel ???

Nå, men nu bliver den hvor den er, den har det godt og den er i gode hænder, og skulle der dukke en ejermand op efter så lang tid, så er det sgu bare ærgeligt. Så kan de lære at passe bedre på deres dyr en anden gang.

Nå... det var bare et offtopic udbrud på vegne af sagesløse dyr !

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger NDR (Inaktiv) - 03/02-2011 16:42 03/02-2011 16:42
Noget rigtigt svineri...desværre ser man tit dyr som f.eks katte og kaniner blive kasseret på den måde når man ikke gider dem mere. Totalt respektløs. Kaniner og katte kan man få foræret, og så er der nogle mennesker der ikke regner dem for noget.

Men fint at i fik fat i den lille bandit, så den ikke skal lide mere.mvh.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger joensson (Inaktiv) - 03/02-2011 17:01 03/02-2011 17:01
Ja, - det er desværre ikke første gang. For 6-7 år siden indfangede jeg en dværgpapegøje, og førsøgte at finde en ejermand, men det var helt håbløst. Vi fik et bur foræret og puttede den der ind. Den vandrede frem og tilbage og skabte sig, så vi besluttede os for at finde en mage til den, så vi kunne få lidt ro. Vi fandt et andet hittebarn der var blevet indleveret i dyreforretningen som var rolig og meget stille og noget ældre. Den fik vi billigt og satte sammen med den anden. Det virkede. Nu havde vi 2 urolige meget skræppende fugle istedetfor en. Men de var glade for hinanden. Det endte dog med at vi fik afsat dem begge.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Anti-Pjerrot (Inaktiv) - 03/02-2011 17:27 03/02-2011 17:27
Ja hvis man ikke som barn lærer at brække nakken på en kanin, så kan man sku nok heller ikke som voksen.
Hvis man ikke kan komme af med kræet til et sted hvor den bliver behandlet godt, så hellere gøre en ende på det her og nu.
Desværre er det for mange sværere at slå en kanin ihjel end en fisk. Jeg syntes godt nok fiskene oftest er sværere, da de ikke altid er lige nemme at fange.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger NDR (Inaktiv) - 03/02-2011 19:16 03/02-2011 19:16
#4 Nogle fisk er forfærdelige at fange. :D Er der nogle herinde der i vildskab over ikke at kunne fange en bestemt fisk har valgt at kaste akvariet ud af vinduet med vand, fisk og planter???

Jeg synes bare det er totalt mærkeligt at anskaffe sig nogle dyr, og så siden hen når lysten er væk til at passe dem, bare at smide dem ud som affald..Den slags mennesker kan virkelig gøre mig gal i skralden..
En anden ting som viser hvilken afstumpethed som nogle mennesker har over for dyr, det er når de med deres bil rammer et dyr, som f.eks Kat,Hare,ræv eller rådyr, som ikke dør, bare forsætter uden at gøre noget og efterlader en ræv, eller noget andet i vejgrøften med smadret bagkrop til sin egen skæbne..efter min mening, så er den slags mennesker ikke kompetent til at have et kørekort. Jeg har flere gange i min tid som billist ved et tilfælde opdaget påkørt vildt som folk er kørt fra..fy for satan nogle svin!!!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Multi (Inaktiv) - 03/02-2011 19:28 03/02-2011 19:28
HELT enig!! Det er fordærdeligt at høre sådan noget, og gør en så frustreret! ;( Dyr er levende væsener, godt nok ikke lige så kloge som os mennesker, har ikke den samme tankegang, men man skal da i hvert fald stadig vise dem respekt, og så bare at smide dyret ud i frosten; "farvel Hr. kanin", eller stille dyret foran en dyrehandel... :| Det er så respektløst! Hvorfor gør folk sådan noget?? :( ;( *uhh*

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Bailey123 (Inaktiv) - 03/02-2011 19:51 03/02-2011 19:51
Endnu en grund til at det skulle være ulovligt at forære dyr bort. De skulle alle koste noget - et beløb der ville få folk til at tænke sig om inden anskaffelsen. Det er altfor nemt bare at sige, nåe den koster jo ikke noget, så lad os bare prøve.. ;(

Og ja - ved godt det vil være komplet umuligt at administrere... men fedt hvis det kunne lade sig gøre.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger jannebabe (Inaktiv) - 03/02-2011 19:53 03/02-2011 19:53
Mennesket er et underligt væsen, generalt gør vi nok mere skade end gavn ..............

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Henrikorg1 (Slettet) - 03/02-2011 20:20 03/02-2011 20:20
Jeg fandt en hel gruppe af jord egern på en parkeringsplads men kunne kun fange den ene da de små banditter var hurtigere en mig og de løb rundt under alle bilerne hvor jeg knap kunne komme ind *rødmer*
Der blev også indkøbt al verden af foder og nødder til den og den fandt hurtig ud af at det var dejligt at ligge på min mave under tøjet eller rundt om halsen under hagen,alt i alt et sjovt lille dyr men den var desværre syg og dyre hospitalet i holstebro kunne ikke hjælpe mig da de ikke engang viste hvad art den tilhørte selv om en af de ansatte selv havde flere slags og gik vældigt op i dem.
Man kan kun håbe at dem der behandler dyr på den måde får samme tur selv.

#7 jeg har selv foræret flere dyr væk bare for at være sikker på at dyrene endte ved nogle mennesker som jeg kunne acceptere frem for at få lidt ligegyldige kroner for dem,flaskepant forhindrer jo heller ikke folk i at smide flasker over det hele.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
nanobegynder (Slettet) - 03/02-2011 20:26 03/02-2011 20:26
Jeg har altid været glad for dyr, også som barn. Men jeg vil faktisk påstå at man skal lære at aflive dem humant, når tiden kommer - hvadenten det er grundet sygdom eller kedsomhed.
Som 14 årig havde jeg f.x. omkring 40 undulater og der kom også flere med æglægningsproblemer og de skulle aflives. Vi boede i etageejendom dengang, og jeg spurgte først falckmanden i stueetagen. Han skulle ikke nyde noget. Så spurgte jeg brandmanden på 2. sal, han kunne heller ikke hjælpe mig.
Så spurgte jeg den lille lokale dyrehandler om hjælp, og han havde løsningen: Fuglen i en plastpose og gasslangen til. (ja, vi havde jo kun bygas dengang). Jeg fik lært selv at gøre det, det forekom mig humant at den sov stille ind på den måde...
Gennem mit lange liv har vi haft utallige dyr og specielt hunde. Det har hjulpet mig til at tage den tunge beslutning, de gange det var nødvendigt og selv sidde med vovsen i armene og lade den sove ind.
Jeg kunne ALDRIG bare lukke et dyr udenfor eller efterlade det.
#5 Jeg var tæt på at have lyst til at kyle med det hele forleden - jeg har 3 sort neon, som skal holde flyttedag - de er ikke fanget endnu :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger dragerfindes (Inaktiv) - 03/02-2011 20:28 03/02-2011 20:28
Desværre ser man jo "det samme" i hundeverdenen... køb og smid væk når sensationen over det nye dyr fortaber sig... der er sindsygt mange "rundtehunde" der har haft 5 hjem, det er slet ikke ualmindeligt! Jeg er dybt chokeret over dette!, ja nu er min hund kun 2år men jeg ve dat jeg beholder hende til den dag hun ikke kan mere. Og dette er jo på trods af det er hunde der koster nogle tusind...

Det med at køre dyr ned og efterlade dem det er svineri! Min mor kørte en gang et rådyr ned et par km fra hvor vi boede.. Den var rigtig hårdt såret, men hun vidste ikke lige hvordan hun skulle aflive den der midt i ingentin så ind i bagagerummet og hjem til pappa som måtte klare det sure.. men endog bedre end at efterlade den til dens egen skæbne. Det kan jo tage lang tid før den dør af sig selv.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger Hugo - 03/02-2011 20:31 03/02-2011 20:31
Lad nu være med at fordømme nogen menesker for lemfældig omgang med dyr............... Så længe man ikke kender historien om hvordan kaninen er havnet der, gør man noget lige så forfærdelig!

Nemlig at fordømme, med baggrund i uvidenhed!!!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger NDR (Inaktiv) - 03/02-2011 20:46 03/02-2011 20:46
312 Lige det enkelte tilfælde med lige denne kanin...jo, den kan være løbet væk..Og , nogle gange hvor påkørt vildt ligger og er såret....jo, måske er der allerede en sweisshund på vej, eller man kunne ikke finde dyret lige efter det skete.....men det er jo også mere ment som hvordan folk bære sig forkert af. Så kan det godt være der er en forklaring som kan forsvare situationen nogle gange...men desværre, ikke altid. Det ved alle.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger joensson (Inaktiv) - 04/02-2011 01:49 04/02-2011 01:49
Hugo - jeg befinder mig midt i KBH. Har 75000 biler der passerer mit vindue dagligt, og bag os ligger der et villakvarter og en park. En kanin løber ikke særlig langt væk fra hvor den kommer fra. Den bliver i området, hvilket jo også kan bekræftes af alle de mennesker der har set den hoppe rundt ude i villakvarteret i over en uge. Hvis de der ejede kaninen havde følt et ansvar for dyret, så havde de jo nok efterlyst det eller reageret på et af de mange opslag vi satte op. Det er ikke sket, så jeg kan ikke konkludere anderledes, og føler overhovedet ingen moralske skrupler over mit indlæg. Ingenlunde.

Vi havde for nogle år tilbage ræve i vores kolonihave - syge ræve (ræveskab). Ingen offentlige instanser ville tage affære. Tilsidst købte vi en rævefælde og kontaktede falck der kom og aflivede dem på stedet. Den sommer fandt vi 3 døde ræve (den ene under vores kolonihave hus - det var IKKE rart), og vi indfangede 4 ræve som alle var dødssyge og blev aflivet. Nummer 2 ræv fangede vi en lørdag morgen i bagende solskin, men falck manden var i den anden ende af landet, så vi måtte forsyne det stakkels skræmte kræ med vand og hundemad og en parasol over fælden så den ikke blev kogt. Han kom først efter 6 lange timer.

Selvom man kan vænne sig til meget, og man har ondt af dyret, så tror jeg aldrig rigtigt jeg vænner mig til det. Det var nøjagtig lige så ubehageligt første gang staven smældede som den fjerde gang.

Annoncører
Annoncører