Ancistrus yngel (flytning)

Postet under : Akvariesiden.dk - Maller
Visninger : 2172

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger kaffaluna (Inaktiv) - 15/03-2011 09:08 15/03-2011 09:08
heey

Jeg er så heldig at min ancistrus har lagt æg, og nu kan jeg se, der er ved at være gang i de små æg, :D

jeg har et 54 Liters der står og køre og bare venter på de små er klar til at komme der over.

men mit spørgsmål er så, hvornår kan jeg flytte dem over og skal mallefar med? :)

Hilsen martin

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger joselimaianus (Inaktiv) - 15/03-2011 09:55 15/03-2011 09:55
Hej og tillykke med de nye små.

Jeg synes du skal vente indtil de små er blevet cirka en uge, for der bliver de fritsvømmende. Mallefaren passer på æggene til de klækker og de små unger stadig har deres "madpakke". Det er en gul pose de har under maven, som de lever af i den første tid. Når posen forsvinder og de svømmer ud i akvariet kan du flytte dem, uden at tage faren med, da han har mistet interessen for dem igen.

Jeg håber det kunne bruges :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger kaffaluna (Inaktiv) - 15/03-2011 10:05 15/03-2011 10:05
okay det prøver jeg :)

mange tak ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger oz2jbc (Inaktiv) - 15/03-2011 10:12 15/03-2011 10:12
Hej jeg har haft stort held med at flytte mine malle unger lige inden de bliver frit svømmende. Hvis han har ungerne i et mallerør der er lukket i den ene ende så du kan flytte det med unger og malle far i.
Jeg har så flytte far og unger og når ungerne så begyndte at komme ud så har jeg simpelt skyllet ungerne ud at et par gange. Hannen bliver sandsynligvis siddende i røret også kan han bare komme hjem igen;-)

God fornøjelse

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger kaffaluna (Inaktiv) - 15/03-2011 11:14 15/03-2011 11:14
oki nu må vi lige se hvad jeg finder på :)

mange tak

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Kalamazoo (Inaktiv) - 15/03-2011 23:03 15/03-2011 23:03
Ja, nu kommer jeg så med en helt tredje mulighed, men hvilken der er mest rigtig for dig må du selv vurdere.

Første gang jeg fik unger og valgte at flytte dem, var det alene pga jeg frygtede for deres liv i selskabsakvariet. Hvis der ikke er risiko for de bliver til føde for de fisk der er i det nuværende akvarie, og de ikke skal søge for meget efter maden, vil det smarteste være at lade dem blive hvor de er. Hvis de SKAL flyttes ville jeg foretrække at flytte dem inden de klækker, da de vil opleve mindst stress. Det gjorde jeg med andet kuld, og vil helt klart være fremgangsmåden ved fremtidige kuld.

Hvis du vælger først at flytte dem når de er ude af hulen, kan det være svært at fange de små. Ikke umuligt, men meget nemmere at flytte dem inden de forlader hulen, altså med hule og mallefar. Han bør altid flytte med ungerne da han passer på dem, og det er det mest naturlige for ham at gøre sit arbejde. Derfor skal ungerne forlade hulen som det passer dem og mallefar, og derfor kan jeg ikke se hvorfor man vil vælge at skylle dem ud som #4 beskriver. Men det er jo nok en smagssag.

Hvis du vælger at flytte dem mens de stadig er æg, så sørg for at de altid er dækket af vandet under flytningen, og at mallefar flytter med. Han lukker selv ungerne ud når de er klar, og når han selv er permanent ude af hulen, kan han flyttes tilbage til hans oprindelige akvarie.

Hold da op en smørre, men håber du kan bruge det til noget:-)

MVH
Nanna

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger kaffaluna (Inaktiv) - 16/03-2011 18:06 16/03-2011 18:06
hehe jaa :)

men jeg siger ihvertfald tak ;)

Martin

Annoncører
Annoncører