Hvilket foder bruger i til malawi?

Postet under : Cichlider - Afrika - Malawi - Generelt
Visninger : 2712

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger lindum (Inaktiv) - 15/03-2011 22:06 15/03-2011 22:06
lidt nysgerrig, hvad foderer i jeres malawi sandsild og fritsvømmere med?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger jensp (Inaktiv) - 15/03-2011 22:55 15/03-2011 22:55
jeg bruger: Tetrapro, Tetra rubin, cyclops og mysis

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Patrick - 16/03-2011 00:17 16/03-2011 00:17
Lige pt bruger jeg Unimatis amerikaner blanding naturel.

Eller en blanding af Tetra rubin og tetraphyll. Lidt sticks får de også. Indimellem lidt waffers.

Ingen frost her.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger madstoffer (Inaktiv) - 16/03-2011 03:29 16/03-2011 03:29
jeg bruger det samme som opdrætterne.det farver ikke vandet,og blir ik opløst+ synker+der fodres mindre for de ka optage alt det indeholder som er naturlige råstoffer.det er guf. ka vidst ik købes i handelen men den lokale fiske pusher har det.både intensiv granulat med krudt i til yngel og hverdagsfoder både til malawierne og mallerne.hilsen klaus.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Superbruger malawicarsten - 16/03-2011 07:14 16/03-2011 07:14

Det foder der niels selv opvejer er dette her:
Eksternt link http://www.naturefood-service.de/Naturefood_Englisch/Assortment_F...

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger lindum (Inaktiv) - 16/03-2011 07:40 16/03-2011 07:40
kender godt foderet fra Niels. har brugt det. noget er rigtigt godt. men har også oplevet det modsatte med en anden type.
Jens. er det frost eller tørret cyclops og mysis du bruger?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger jensp (Inaktiv) - 16/03-2011 22:46 16/03-2011 22:46
#6:

Jeg bruger frost cyclops og mysis.

men pas på med VF-fisk

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Kasper Rossing (Inaktiv) - 17/03-2011 12:02 17/03-2011 12:02
Til de voksne mbunaer bruger jeg Tropical Malawi, rejemix og en smule cichlidesticks (Tetra). Overvejer dog at prøve noget andet, da det er lidt sløvt med skuffer på andet end auratusserne. Er dog meget forsigtig, da jeg har prøvet at få bloat (de fleste af mine fisk er VF´ere)

Til mine unger bruger jeg det samme som til de voksne med derudover cycklops (frost), sorte myggelarver (frost), afskallede artemiaæg og et specialfoder til opvækst af helt. Supplerer derudover med nogle Wafers.

Jeg giver ikke nyspyttede unger artemia, da jeg har fået fine erfaringer med knust tørfoder og afskallade artmemiaæg uden at kunne se forskel.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger jensp (Inaktiv) - 17/03-2011 23:26 17/03-2011 23:26
Kasper Rossing skrev :
Til de voksne mbunaer bruger jeg Tropical Malawi, rejemix og en smule cichlidesticks (Tetra). Overvejer dog at prøve noget andet, da det er lidt sløvt med skuffer på andet end auratusserne. Er dog meget forsigtig, da jeg har prøvet at få bloat (de fleste af mine fisk er VF´ere)

Til mine unger bruger jeg det samme som til de voksne med derudover cycklops (frost), sorte myggelarver (frost), afskallede artemiaæg og et specialfoder til opvækst af helt. Supplerer derudover med nogle Wafers.

Jeg giver ikke nyspyttede unger artemia, da jeg har fået fine erfaringer med knust tørfoder og afskallade artmemiaæg uden at kunne se forskel.

Jeg syntes jo det til mbuna er for meget protien og for lidt grøntfoder. sticks er en protienbombe.

Hvis du får så meget sygdom, ville jeg gå over mere naturligt mbuna-foder

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Kasper Rossing (Inaktiv) - 17/03-2011 23:52 17/03-2011 23:52
Indlægget er rettet 18/03-2011 00:12 18/03-2011 00:12 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

jensp skrev :
Kasper Rossing skrev :

Jeg syntes jo det til mbuna er for meget protien og for lidt grøntfoder. sticks er en protienbombe.

Hvis du får så meget sygdom, ville jeg gå over mere naturligt mbuna-foder

Er lidt forundret over din kommentar. Jeg har haft ét udbrud af bloat og det var umiddelbart efter en flytning af akvariet. Jeg er som sagt meget forsigtig med hvilket og hvor meget jeg fodrer med.

Kan for øvrigt se, at spørgsmålet var hvad vi fodrer vores sandsild og fritsvømmer med, så mit indlæg må vel ses at være overflødigt. *rødmer*

Annoncører
Annoncører