"forårs syndrom/sygdom"??

Postet under : Cichlider - Afrika - Malawi - Generelt
Visninger : 2333

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger lindum - 13/04-2011 10:00 13/04-2011 10:00
for flere år siden snakkede jeg en del med stefan (thyge) om det var mærkeligt. at i alle de år vi har holdt malawi, har der vist sig en rød tråd i at sygdomme især bugvatter dukker op i stor omfang sidst på vinteren/foråret! nogen der har haft samme tanker?
hvis man søger på debatter i denne periode ( sidst på vinteren/foråret) kan man se på diverse sider at der er udtalt flere debatter oprettet om især bugvatter. er i øjeblikket ved at surfe på nettet om det. at jeg bringer det op nu, er fordi jeg både kan se på debatterne at det igen er i nævnte periode man ser spørgsmål med bugvatter, desuden har flere af mine akva. venner været ude for det i år igen. incl. mig selv. det synes at komme uden nogen grund. ikke overfodring. samme vandkvalitet som resten af året etc. altså ingen rød tråd i det. måske er det mig der nørde tænker for meget :) men har af og til gået og spekuleret over hva faen der gør at det er sæson betonet?????
har pt. kun fundet en ting på nettet om det samme vedhæfter link. ved ikke den bliver vedhæftet i oversat form . men så må i selv google tranlate den

Eksternt link http://www.cichlidsforum.fr/mortalite-dhaplos-au-printemps-vt2043...

måske er det bare mig, men et mærkeligt fænomen.......med mange sammenfald. for mange til det er tilfældigt. igen skrevet for egen regning ;)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger lindgren87 (Inaktiv) - 13/04-2011 10:57 13/04-2011 10:57
Nu du siger det, :)
Men synes jeg har haft læst at bugvattersot også kan stamme fra stress? eller hjælpe det på vej om ikke andet *rødmer*
(kender ikke personligt til det, så blot en tanke)

Såå du kan jo tage med i dine overvejelser om ikke folk er inde mere om vinteren = mere bevægelser omkring akvariet, = mere stress faktor ??

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger lindum - 13/04-2011 11:33 13/04-2011 11:33
joe... eller om det har noget med deres cyklus at gøre?? at de yngler om foråret. og dermed stresser rundt... mener hvis flere hanner påbegynder kurtiseringen af deres hunner og dermed giver en masse uro i baljen, uro- stress????

Annoncører
Annoncører