C. gibberosa/frontosa

Postet under : Cichlider - Afrika - Tanganyika - Fritsvømmer
Visninger : 4679

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Deols (Inaktiv) - 28/05-2011 20:49 28/05-2011 20:49
Hej Folkens :)

Nu er det sådan at jeg har kigger utrolig meget på : Cyphotilapia frontosa, og synes dette er en enormt flot fisk!
Men så har jeg self. også kommet til at kigge på Cyphotilapia gibberosa, og dét som jeg lige kan se er, at de er ens??

Sådan som jeg kan se, så har den gibberosa flere skælrækker end frontosa? ér det bare dét, eller er der andre træk?

Hvis jeg nu godt kunne tænke mig denne fisk, og varrianten skulle være Blue Zaire -> Skal jeg så søge efter Cyphotilapia frontosa Blue Zair moba? , eller Cyphotilapia gibberosa Blue zair moba?

Jeg er lidt lost på dette punkt.. Jeg kan virkelig godt lide varianten C. Frontosa Blue Zaire Moba , Cyphotilapia gibberosa "Moba" , Cyphotilpia gibberosa Moba(Purple Zaire) Frontosa (Blue Zaire)

Ja, jeg er lidt lost faktisk!
- Er der nogen af jer som har nogle af disse ligende varrianter, eller noget så må i gerne smide nogle billeder op! :-)

- Jeg vil gerne have den fisk, i mit kommende nye 720liters akvarie :-)

Håber nogen vil svare lidt på dette lidt forvirret opslag ;')

Mvh Dennis ..

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Deols (Inaktiv) - 28/05-2011 20:50 28/05-2011 20:50

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Deols (Inaktiv) - 28/05-2011 20:56 28/05-2011 20:56
Jeg regner med at ville have nogle ungfisk , som så kan vokse sig store og så med tiden, vil jeg fjerne hannerne...

Hvor mange 'par' kan man have i et 720 liters?
eller er det bedst med en trio?

mvh Dennis :D

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger JohnT - 28/05-2011 22:50 28/05-2011 22:50
Gibberosa er enlig bare en ny betegnelse for frontosa man har fundet på via forskning vidst ! Så hvad du søger på er ligemeget . Det er den samme fisk ! En blue zaire moba er klart den flotteste . Men osse klart den dyreste !!!!! I en 720'er vil jeg sigte efter og få en flok på ca 3-7 voksne på 17-30 cm !

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Deols (Inaktiv) - 28/05-2011 22:56 28/05-2011 22:56
De 2 bileder jeg har lagt ind, de 2 slags af varianter kan jeg rigtig godt lide :)
- Men ja, jeg har hørt/læst at blue zaire moba er dyrest - og ja, synes bestemt også den falder i min smag :P

Ved du hvor man evt kan finde/købe en blue zaire moba, ud over at sætte en annorence op her på siden?
prisen for 3-7 , hvad ville du mene de ville ligge på i pris?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Scorpion (Inaktiv) - 28/05-2011 22:56 28/05-2011 22:56
Alle de navne du nævner er synonymer for Cyphotilapia gibberosa Blue zaire moba.
Zaire er et område ved søen, og det behøver ikke nødvendigvis at være Moba, for at være en Blue Zaire variant.
Der findes flere fangststeder i dette område, hvor fiskene er næsten identiske, f.eks. Kitumba, Kapampa,Tembwe eller Moba ( Mtoto ).

Jeg kan se at du selv har fundet et billede, af min tidligere Moba alphahan, så den behøver jeg ikke lægge et billede op af. ;)

I dit akvarium ville jeg vælge at have 2-3 hanner og 4-6 hunner for at få en velfungerende flok.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Deols (Inaktiv) - 28/05-2011 23:01 28/05-2011 23:01
Scorpion -> Okay, så ved jeg da det =)
- Ja jeg fandt den inde på google, og ja jeg valgte den fordi jeg synes bestemt den falder i min smag :-) RIGTIG FLOT, elsker deres lange "hale-finner'
Så det du siger, er nærmest 1 han til 2 hun'er?

- Hvad koster de forskellige fisk? (størrelserne har vel noget at sige , self) ?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Scorpion (Inaktiv) - 28/05-2011 23:14 28/05-2011 23:14
Hvis man har rigeligt med plads, kan der sagtens være flere hunner, men de bliver jo store, så i dit tilfælde vil jeg mene at det er en passende fordeling, det kan evt. også være 2-6.

Prisen er meget afhængig af størrelse og generation, men søg dem på markedet, der er da jævnligt Mobaer til salg, de andre Zaire varianter er der ikke så mange af i landet.

Annoncører
Annoncører