Ny hjemmeside : The Parosphromenus Project

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1534

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger helene (Inaktiv) - 11/06-2011 22:57 11/06-2011 22:57
Indlægget er rettet 11/06-2011 23:39 11/06-2011 23:39 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg tænkte at det måske var ved at være på tide med en lille officiel introduktion til en ny akvarie relateret hjemmeside, som jeg selv har været en del involveret i at få lavet, og som nu, - omend ikke helt færdig - dog er i høj grad igang på forum-fronten, og derfor synes jeg jeg ville introducere den her.

http://www.parosphromenus-project.org/

www.parosphromenus-project.org

Der har igennem nogle år nu været et internationalt samarbejde omkring disse små pragtguramier, - først og fremmest opstartet i Tyskland hos nogle entusiastiske mennesker, - som forstod at lige præcis disse små fisk var uhyre truet i deres oprindelige biotoper, - Borneo, Malaysia - hvor ødelæggelsen af den oprindelige natur sker med stor hast, og at det kun er et spørgsmål om få år inden mange af arterne slet ikke kan findes mere.

Da det er nogle meget interessante og meget smukke små fisk er der en del mennesker som har fået øjnene op for at hvis man skal gøre noget - så er det nu - og det kræver et samarbejde. At det så måske er begrænset hvad der kan gøres, det er sådan det er, men The Parosphromenus Project er et forsøg på at gøre så meget som muligt.

Så derfor har vi samlet så meget viden overhovedet som vi idag har om arterne, - og bygget en hjemmeside op hvor man kan læse om dette. Både om det lidt mere videnskabelige, men også om de forskellige arter, biotoper, om hvad der sker i områderne hvor de kommer fra mm - og selvfølgelig også om akvariehold af arterne.

En af funktionerne på siden er at skabe kontakter mellem folk, - derfor er siden på tre sprog, engelsk, tysk og fransk, samt hjælpe med at give hinanden råd og hjælp i forhold til at have fiskene i akvarie.

Dette sker igennem vores Forum, som allerede nu er godt igang.

Så jeg vil hermed invitere alle som har en interesse i specielt pragtguramier til at kigge omkring siden, og meget gerne også oprette en bruger hos os. Fokus er primært på denne enkelte gruppe fisk, - da der jo generelt findes mange andre rigtig gode forum rundt omkring, - men alle er selvfølgelig velkomne, og jeg håber bestemt også at der vil være mange ting at læse og lære omkring det at holde fisk som trives i disse specielle sortvands fisk. Nogle af de ting der hurtigt bliver interessante og som også kommer op i forummet er jo ting som hvordan holder man pH stabil når man har brug for meget lavt pH værdi, - foder emner til små kræsne fisk og sådanne emner :) ..

Det meste er nu oversat til engelsk, - det er dog ikke alt vi har nået endnu, - men alt skulle nu ligge

ihvertfald på tysk..

Her er en lille fisk :) .. for dem som ikke kender pragtguramien endnu ...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Kim - 11/06-2011 23:14 11/06-2011 23:14
Spændende hjemmeside du har der. Den kunne dog godt være tjent med nogle bedre fotos.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger helene (Inaktiv) - 11/06-2011 23:32 11/06-2011 23:32
Indlægget er rettet 11/06-2011 23:41 11/06-2011 23:41 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

hmm... tror der er gået noget galt i det med linkene :) ..
har du været inde her Eksternt link www.parosphromenus-project.org ??
Eller på min egen gamle hjemmeside ... ??? Den kunne godt trænge til nogle bedre fotos.
På den nye hjemmeside, som så ikke er min, - men et fælles projekt, skulle der gerne være mange rigtig godt billeder, især i afsnittet om de forskellige arter (species) - det er ikke helt kommet op alt sammen, så der kommer mange flere billeder med tiden, - men på de fleste artsbeskrivelser er de dog ved at være der.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Kim - 11/06-2011 23:38 11/06-2011 23:38
Nej, det var på Eksternt link http://www.pragtgurami.dk/ - den anden hjemmeside var der ikke link til. Det ser til gengæld meget bedre ud på .org - flot!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger helene (Inaktiv) - 11/06-2011 23:40 11/06-2011 23:40
:D ... jamen det er jeg da glad for at høre, det skulle jo også gerne være sådan, selv om jeg selvfølgelig også gerne vil have gode billeder på min egen,- men det er så svært at tage ordentlige billeder, så det har jeg lidt opgivet

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Peter Larsen (Inaktiv) - 11/06-2011 23:52 11/06-2011 23:52
Dejlige hjemmeside, og skidt pyt med billederne ikke er tip top nå historien i hjemmesiden er god og fortæller alt med ord.

Mvh.

Peter
Spørg ikke hvad dit akvarium kan gøre for dig, men hvad du kan gøre for dit akvarium

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger helene (Inaktiv) - 12/06-2011 00:00 12/06-2011 00:00
Tak :)
Men jeg må heller lige prøve igen, - jeg har ikke rigtig held med links idag, - men den hjemmeside som jeg gerne vil vise jer nu her er denne :

Eksternt link www.parosphromenus-project.org (og hvis det ikke virker her, så virkede linket i #3

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Systemmeddelelse - 12/06-2011 00:08 12/06-2011 00:08

Indlægget er flyttet fra 'Akvariesiden.dk - Generelt' til 'Akvariesiden.dk - Labyrintfisk' af jery

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger jery (Inaktiv) - 12/06-2011 19:02 12/06-2011 19:02
Trådstarter har anmodet om at få flyttet tråden tilbage til kategorien "Generelt".

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Systemmeddelelse - 12/06-2011 19:02 12/06-2011 19:02

Indlægget er flyttet fra 'Akvariesiden.dk - Labyrintfisk' til 'Akvariesiden.dk - Generelt' af jery

Annoncører
Annoncører