Kriterier / Ny søgefunktion i artsbeskrivelser.

Postet under : Siden - Ideer til Akvariefisk.dk
Visninger : 3125

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger d09morten (Inaktiv) - 21/06-2011 00:26 21/06-2011 00:26
Hej Alle :)

Jeg er ny på siden og i hobbyen og skal til at vælge mine første fisk. Jeg faldt over noget siden mangler.

Der er mange fine informationsrige artsbeskrivelser, men der er noget rod at finde rundt i og jeg bruger de fleste af mine "clicks" på at clicke ind på fisk der er ALT for store til mit akvarie.

Derfor foreslår jeg en ny søgefunktion eller nogle kriterier, som man fx har på tøjsælgende websites. Så slår man ind at fisken skal være 1-10 cm fx og kan derefter kigge på alle fisk der opfylder disse kriterier. Hvis det ikke er nok, så kan man indstille Ph-værdi, oprindelse osv. hvad der ellers kan være af kriterier.

Det kunne være til stor nytte. Håber ikke at funktionen allerede er her, da jeg ikke har kunnet finde den *doh*

Cheers B)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger mairo (Inaktiv) - 21/06-2011 09:01 21/06-2011 09:01
jeg syntes den de har på den Norske side er smart Eksternt link http://akvaforum.no/fishbase.cfm
venligst
Maiken

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger NDR (Inaktiv) - 21/06-2011 12:15 21/06-2011 12:15
Der er blevet forberedt til at man vil kunne søge på størrelse akvarium...jeg har personligt være inde og ændre under min. akvariestørrelse så der står et tal der indikere mindstestørrelse...f.eks 80 l, hvor der før kunne have stået 60-100...det skulle så på længere sigt betyde at der kunne blive lavet et system så brugere kunne "fiske " de arter frem der ville kunne trives i det akvarie som de selv har. Men jeg har kun fået det lavet uder ferskvandsarterne, pånær cichliderne. Så der mangler meget inu.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Wvack (Inaktiv) - 08/10-2012 22:58 08/10-2012 22:58
det ville også være nyttigt med mulighed for at søge fisk fra en bestemt verdensdel... til dem der leger med biotoper :)

Og ja, jeg ved godt det er en gammel tråd :D

Annoncører
Annoncører