Udvidet landdelen hos mine Odoratus

Postet under : Terrariesiden - Dekoration
Visninger : 2600

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Miwes720 (Inaktiv) - 12/08-2011 17:45 12/08-2011 17:45
Indlægget er rettet 12/08-2011 17:52 12/08-2011 17:52 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Mine Sternotherus Odoratus vokser støt til og de stortrives, men de går også meget mere på land end jeg havde regnet med, så nu måtte jeg til at udvide landdelen og du kan se på min video hvordan og hvor jeg har anbragt den nye landdel.

Du bliver nok nødt til at kopierer linket op i din browser, da det ikke lykkes mig at få mine link til at virker i dette forum....kunne jo være en eller anden gav en kort forklaring på hvordan de ligger en youtube ind i selve tråden.

[youtube="http://www.youtube.com/user/Miwesmovie#p/u/1/wl1sggMd72Q"]

www.youtube.com/user/Miwesmovie#p/u/1/wl1sggMd72Q

vh. Michael

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Miwes720 (Inaktiv) - 12/08-2011 17:51 12/08-2011 17:51
Indlægget er rettet 12/08-2011 17:59 12/08-2011 17:59 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

kan det være fordi jeg bruger Safari og en Mac at jeg ikke kan indsætte et skide link, som gammel it-lærer er det her ret frustrerende at man føler sig som en total computer-knold.....

[youtube=""]http://www.youtube.com/user/Miwesmovie#p/u/1/wl1sggMd72Q

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Luna (Inaktiv) - 12/08-2011 20:05 12/08-2011 20:05
Hej Miwes

Vil lige sige, nu jeg har søgt efter viden om den lille Sternotherus odoratus, som jeg syntes kunne være sjov at give et hjem. Så jeg har haft meget glæde af dine videoer. :)
Vil da lige høre om de er så sky, som du har talt om i en af videoerne. Ville jo helst kunne se mine skildpadder en gang imellem. hehehe

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 12/08-2011 20:33 12/08-2011 20:33
Tak for endnu en rar update.
Det ser stadig knald godt ud!

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Miwes720 (Inaktiv) - 12/08-2011 21:09 12/08-2011 21:09
Det glæder mig at i kan bruge videoerne til noget og som det måske fremgår så hygger jeg mig med mit lille projekt.

Lune du kan nu være helt roligt for Odoratus er en helt vidunderlig lille sumpskildpadde og jeg vil til enhver tid anbefale den til de af jer der har lyst til at få en lille art ind i jeres akvarier, når blot man sætter sig godt og grundigt ind i hvordan man giver dem de bedst mulige vilkår.

Vh. Michael

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Luna (Inaktiv) - 13/08-2011 00:47 13/08-2011 00:47
#5 Det lyder bare lækkert. Glæder mig til at få startet.

Det ser spændende ud med deres nye "gravested". Som jeg forstod på det, havde du lavet det af en acryl kasse, med sten i bunden for at holde den nede? Sidder med en lille gammel Note book med MEGET dårlig lyd. Så min mand jo glor noget, når jeg "ser" dine videoer med øret klisteret til skærmen. :D

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Miwes720 (Inaktiv) - 13/08-2011 12:02 13/08-2011 12:02
Hej Luna og Luna's mand

Din mand må da ryste lidt på hovedet over os nørder :D

Jeg har lige været ude og købe lidt mos for at gøre mit setup færdig og skyder lige en video for at vise det, så kig forbi youtube lige om lidt.... du kan altid søge på mine videoer ved at søge på miwesmovie.

Vh. Michael

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Luna (Inaktiv) - 13/08-2011 12:53 13/08-2011 12:53
Ja Michael.... Når jeg glad fortæller til dem jeg kender, om mine fisk eller mine akvarier, får de straks det fjerne udtryk i øjnene. Lige nøjagtigt det samme udtryk som en teenager får, hvis man vil forklare dem noget. :D
Meen min mand står nu heller ikke tilbage med at nørde. Hans hedder bare PC. Og så er det min tur, til at få det fjerne udtyk. hahaha
Så det er så dejligt at komme herind og "nørde" lidt.

De sidste måneder er jeg begyndt at interessere mig mere for mosser. Så lige pt. har jeg 3 slags i mine akvarier. Vesicularia dubyana (javamos), Fissidens fontanus (phønix-mos) og Vesicularia montagnei (christmasmos). Kan nu godt lide både farve og struktur på Christmas mossen. Så de skal da prøves ved mine skildpadder til den tid. Så har fiskene også noget at gemme sig lidt i.
Af planter skal de i hvert fald have Valliseria. Det havde de nemlig fundet i maven på Moskus skildpadderne har jeg læst. Så dem må de jo gå og guffe lidt af. Og så noget Ceratophyllum dermasum (hornblad) til at holde sig fast i ved overfladen i den dybe del. Det er ligesom de planter der kan hjælpe dem. Så kommer der jo nok nogle Anuias osv. Men det får vi at se til den tid.

Vil gå ind på miwesmovie og kikke Michael. Der må den sidste nye jo også dukke op.

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Miwes720 (Inaktiv) - 13/08-2011 12:56 13/08-2011 12:56
Indlægget er rettet 13/08-2011 13:02 13/08-2011 13:02 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg har afsluttet med lidt mos og det har jeg skudt en lille video af.

http://www.youtube.com/user/Miwesmovie#p/a/u/0/ohVJz4PEgUw

vh. Michael

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Luna (Inaktiv) - 13/08-2011 14:03 13/08-2011 14:03
Ok... Jeg prøver igen. Hver gang jeg skal sende den roman jeg har skrevet smider siden mig af halvdelen af gangene og skriver jeg ikke er logget på.... Måske det er siden eller denne gamle Note book jeg sidder med.... NU må jeg da snart have lært at copy, det jeg har skrevet. *doh*

Nå...Men endnu en skøn video fra dig Michael! Det er virkligt spændende at følge med i. Håber vi snart for dit akvarie at se lige fra siden, så vi kan se hvordan det nu ser ud under vand med din nye landdel.
Kan du fortælle mig, hvor stor og dyb din flydende landdel er? Den ligner, den er ca. 30 cm. bred, men kan ikke se dybden og så har du sat den ca. 5 cm. over vandlinien? Jeg synes det er alletiders idé med den landel, da den ikke tager plads fra bunden. Det er da genialt!

Jeg har selv leget en del med de Algekugler gennem tiden og min erfaring med dem er, at de ikke har sat sig fast. Hverken på rødder, sten, grus eller ler. Så det bliver spændende at se om dine gør.
Jeg er spændt på at se, om dit mos klarer sig bedre på roden, som er konstant fugtig.

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Miwes720 (Inaktiv) - 13/08-2011 14:28 13/08-2011 14:28
Hej Luna

Det er træls når man skal til at skrive det igen...øvøv!

Har også oplevet det, men så skriv det i en ekstern tekst editor og copy paste.

Selve terrariet er 110 cm i længden og bredden på det bredeste i frontglasset er 55cm.

Den lille landdel er 36 x 25 cm og har en højde som svare til vanddybden i mit aquaterrarium, det vil sige ca. 22 cm,så den står altså på bunden.

Jeg tror nu heller ikke på at de algekugler sådan lige gror fast og med hensyn til det mos jeg har købt, så vil det helt klart have nogle bedre vilkår på den trærod, modsat det fiberplast som den anden landdel er lavet af (der hvor jeg har mit filter).

Det er et fint forum herinde, men hold da op hvor det driller med copy paste af link, det kan jeg ikke få til at virke, hvor i andre fora, hvor jeg skriver, der er det ikke noget problem...nå men lidt udfordringer er der jo altid ;)

Husk nu at kigge nærmere på BauriBob på youtube, han er helt klart meget speciel, men med en stor viden og ikke mindst stor kærlighed til sine dyr. Her får man også indtryk af hvor meget plads hans dyr de har og hvor meget han gør ud af korrekt filtrering.

Det er lidt sjovt med de platforme han danner og diverse broer, men alt sammen virker og det er godt nok mange videoer, som også omhandler hans oprydning af de områder der ligger omkring hvor han kommer fra....tror det er Florida.

Du ved mere om de mosser end jeg gør fornemmer jeg, så giv endelig indput.

Vh. Michael

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 13/08-2011 19:36 13/08-2011 19:36
Jeg kan fortælle vi har lavet en hel baggrund af algebolde/moskugler.

De gror langsomt, men det kanon flot :)

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Luna (Inaktiv) - 13/08-2011 20:16 13/08-2011 20:16
#11 Ja Michael. Der har været nogle knuder herinde. Jeg har ingen problemer med alm. links. Jeg har ikke prøvet det med You tube.
Men Kviller siger, at man kan prøve at slette Cache og cookies. Det kan hjælpe på problemerne. Men tror de er ved at lave en ny "model" af AS. Så vi må nok have lidt tålmodighed.

Mange tak for dine mål på akvarie og landdel. Det giver mig lidt at arbejde med.

Har du købt det store Turtle vandfald Michael? Det har jeg nemlig kikket på ,så vandet kan komme derfra. Men har været lidt usikker, da vi også har så hårdt vand. Så jeg er usikker på, hvordan det kommer til at se ud efter et halvt år. Er nervøs for det bliver helt gråt af kalk.

Jeg vil kikke på BauriBob videoer. Men har en fornemmelse af, jeg allerede har set nogen af hans videoer, nu du siger broer osv. :)

Nu er det så kun i akvarier med fisk, jeg har lidt erfaring med mos. Ved ikke hvad skildpadderne gør ved det. hehehe Men kan da sætte et par billeder ind af, hvad jeg har lavet med det.

#12 Hold da op Christian! De er ellers dyre de algebolde. :P
Jeg kunne godt tænke mig at lave noget af baggrunden af Christmas mos.

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 13/08-2011 23:30 13/08-2011 23:30
Helle.
Vi fik en god pris.
5 bolde, rive dem i totter.
Bag et flue et vi klippede lidt større masker i.

CO2 på akvariet og flydende gødning.

Efter 4 måneder havde vi en hel fløjelses grøn blød væg :)

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger Miwes720 (Inaktiv) - 14/08-2011 01:04 14/08-2011 01:04
Hej Luna

Jeg har til mit aquaterrarium ikke indkøbt noget specielt, men blot var det en pakkeløsning og den del der indeholder filteret og det lille vandfald er den store af de muligheder der fulgte med denne pakke. Man kan sagtens lave sine egne vandfald af sten og der kommer alligevel bare alge på dem, om du gør det ene eller andet.

#14 spændende tip med algebolde bagved net...

Vh. Michael

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger Luna (Inaktiv) - 14/08-2011 08:12 14/08-2011 08:12
Indlægget er rettet 14/08-2011 08:45 14/08-2011 08:45 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#11 Så har jeg fundet lidt billeder af mos og algekugler sat på forskellige ting Michael. Nu er alt selvfølgelig under vand og jeg ved selvfølgelig ikke, hvad skildpadder kan gøre med det. :)

Det var så lige hvad jeg kunne finde. Ved ikke om det er noget du kan bruge.
De sidste 8 billeder er fra akvarier, der er blevet sat op for to måneder siden. De er på 180 liter og 128 liter.... Jeg har haft en pause på et par år. Så de andre opsætninger har jeg ikke mere.
Men jeg bruger acryltråd til at sætte mossen fast. Men jeg vil løbende ligge billeder af dem på min weblog herinde.

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger Miwes720 (Inaktiv) - 14/08-2011 11:29 14/08-2011 11:29
Indlægget er rettet 14/08-2011 11:35 14/08-2011 11:35 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hej Luna

Det er nogle flotte akvarier du her viser og de forskellige mosser giver med den kyndige undervandsgartner rigtig meget til et akvarium....flot flot!

Man kunne bruge javamos også i forbindelse med montering af rødder, men skulle jeg lave mit 720 liters om til mine skildpadder...måske en anden art, så ville jeg lave en flotbring, hvor der stak rødder ud og der var masser af skjulesteder, hvor de kunne gå ind og gemme sig. Jeg ville også forsøge at lave en landdelen som lidt af brinken der stak udover....hvis det giver mening.

Lige nu har min kone og jeg talt om at det skal prøve på et tidspunkt hvor man måske stopper med Discus. Jeg vil ikke holde fisk for fiskens skyld når jeg er ovre med vores Discus, men vil helt klart gå efter at omdanne akvariet til sumpskildpadder. Jeg har alledere forkortet vores lysarmatur, så det er klar til at der kan anbringes varmelamper og UV-B lys, når den tid kommer og jeg har også en baggrund fra pangea (mudbank) monteret i 720'ern, så det skulle ikke være den store ombygning, hvis det blev aktuel.

Vh. Michael

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger Miwes720 (Inaktiv) - 14/08-2011 11:40 14/08-2011 11:40
Indlægget er rettet 14/08-2011 11:49 14/08-2011 11:49 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg vil lige til slut ligge lidt links ind, som viser lidt omkring størrelse, så man ser et fuld udvokset eksemplar og hvis jeg kan finde andre links der har noget at gøre med dekoration, så tager jeg dem med.

http://www.youtube.com/watch?v=JUK2PgYygiw

http://www.youtube.com/watch?v=gbCJEJzc2rM

Den nedenstående video er en af de mere sjældne, hvor man ganske kort kan få indtryk af deres habitat og bemærk vanddybden

http://www.youtube.com/watch?v=mXQXnXKzi_k

vh. Michael

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger Luna (Inaktiv) - 14/08-2011 17:55 14/08-2011 17:55
Tak skal du have Michael.

Hehehe.... Kan høre at de små skildpadder spreder sig i det lille hjem. Jamen så bliver det spændende at følge det noget større projekt til den tid.

Du kan tro, jeg kan følge dig. Det tror jeg, vil komme til rigtigt godt ud.

Jeg vil også prøve at binde forskellige mosser på rødderne og måske sten, når jeg skal til at gå i gang med mit. Så må tiden vise, om de små kan lade det være. Jeg tror, det ville se rigtigt godt ud og give ly samtidigt til både fisk og skildpadder. Og så vil det komme til at se mere naturligt ud tror jeg.... Men nu får vi se.
Man har et billede i hovedet. Men det er ikke sikkert, man kan få det udført. Hehehe

Men nu vil jeg da kikke på deres habitat og de andre to på You tube, som du har linket til.

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger Miwes720 (Inaktiv) - 18/08-2011 12:06 18/08-2011 12:06
Opdatering igen igen

http://www.youtube.com/user/Miwesmovie#p/a/u/0/CzM1YeF-NnI

vh. Michael

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger Luna (Inaktiv) - 20/08-2011 09:51 20/08-2011 09:51
Indlægget er rettet 20/08-2011 09:57 20/08-2011 09:57 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#20 Endnu en lærerig video at kikke med på Michael. At jeg nu sidder og kikker med en spritny bærbar, gør det hele så meget mere lækkert. Nu kan jeg trykke god og give dig lidt feedback, som jeg længe har villet derinde. Så det må jeg jo i gang med. :)

Endnu engang tak, for du vil dele dine erfaringer med os andre.

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger Miwes720 (Inaktiv) - 20/08-2011 16:18 20/08-2011 16:18
Indlægget er rettet 20/08-2011 16:24 20/08-2011 16:24 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hej Luna og mange tak :P

Det glæder mig at du har lyst til at kigge i hvad man måske kunne kalde en slags video-dagbog eller måske er det i virkeligheden blot et eksperiment der er løbet lidt af sporet og ikke til at stoppe igen ;)

Sjovt er det at kigge tilbage og se hvordan det hele har udviklet sig og jeg må indrømme at det kommer tættere på at udvide til det store 720 liters, så det også bliver inddraget til sumpskildpadder. Jeg er begyndt at samle det der skal til at opbygge et fedt stort aquaterrarium. Jeg ved endnu ikke om det bliver Odoratus der skal bo i det store, men måske også lidt mix. men det er langt fra afklaret.

vh. Michael

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger vidar (Inaktiv) - 20/08-2011 17:20 20/08-2011 17:20
her er et par arter jeg synes du skulle prøve at kigge på. de er godt nok ikke allesammen skildpadder der skal bo i et aquaterrarium,

slangehalsskildpadder.

frynseskildpadder lever godt nok kun i vand, men det er ihvertfald en underholdene skildpadde,

blødskildpadder, lever også kun i vand men er også rigtig sjov.

forskelige snapskildpadder, aligatorsnapskildpaden er godt nok en meget kedelig skildpadde, fordi den jage ved at ligge stille på bunden, og så har den en tunge der ligner en orm, som der tiltrækker fisk.
men den almindelige snapskildpadde skulle vist være en livligsvømmer.

og så er der selvfølgelig den guløret terrapin. som der er rigtig underholdene skildpadde, og den har mange sjove personlige vaner.

jeg ved ikke om du kan have nogen af dem(udover den guløret terrapin) i et 720L, men jeg synes det ville være sjovt at følge sådan nogle mærkelige skildpadder,

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger Miwes720 (Inaktiv) - 21/08-2011 17:51 21/08-2011 17:51
#23. Det er helt klart spændende, men jeg er nu til Sternotherus-familien og slangehalsskildpadder er meget langt fra mit valg og det er faktisk en art jeg slet ikke bryder mig om, synes de er spændende grundet den meget lange hals, men kunne som sagt aldrig finde på at holde dem. Jeg vil trods den lidt større plads kun gå efter de små arter.

Guløret er en mulighed, men mest fordi den er så let at få fat på, men synes stadig den bliver for stor.

Nu får vi se hvordan jeg kommer videre....lige nu skal jeg overveje hvad der skal ske med mine discus og så tager jeg den derfra.

Hej

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Bruger vidar (Inaktiv) - 21/08-2011 19:17 21/08-2011 19:17
når du har fundet ud af fiskene, kunne du prøve at kontakte Avifauna.dk de har nogle forskelige skildpadder. :)

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Bruger Miwes720 (Inaktiv) - 21/08-2011 21:05 21/08-2011 21:05
#25 takker ;)

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 22/08-2011 02:00 22/08-2011 02:00
Hej igen.
Alle oven nævnte skildpadder vil jeg fra råde dig, de falder ikke i karakter med hvad du ønsker af terrarium :)

Prøv at lede på terraristk, så slipper du for VF dyr som har gået "kummerligt" ved en dyrehandler :)

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Bruger Miwes720 (Inaktiv) - 22/08-2011 17:09 22/08-2011 17:09
#27 som jeg har skrevet bliver det en lille art, men ikke bare noget der nu er til at få fat på. Jeg kan sagtens vente til den rette mulighed byder sig og kommer det endelig dertil at jeg skal opsøge en af de tyske messer for at få de rette dyr, så gør jeg det.

Vh. Michael

ps. har du kendskab til forhandlere som har sumpskildpadder og hvor det er deres hovedområde...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 22/08-2011 17:15 22/08-2011 17:15
Der er ingen dyrehandler i Danmark der har det som hoved område.
Terrariestik er en samling - salgsforum for hele verdenen.
Langt de fleste kan så få dyrene til hamm.

Eksternt link http://www.terraristik.com/

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Bruger vidar (Inaktiv) - 22/08-2011 18:52 22/08-2011 18:52
her er også en siode der har mange skildpadder.
Eksternt link http://www.reptilica.dk/index.php/category/Vandlevende_skildpadde...

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #31
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 22/08-2011 19:14 22/08-2011 19:14
Og så selvfølgelig Rene, han gør mest i landskildpadder og fugle men kan skaffe alt.
Eksternt link http://danbirdcenter.dk/

Han har leveret til flere zoo's :)

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
Bruger Miwes720 (Inaktiv) - 22/08-2011 23:39 22/08-2011 23:39
Mange tak for jeres links, dem vil jeg kigge nærmere på :)

Vh. Michael

Annoncører
Annoncører