Billeder til mives720

Postet under : Terrariesiden - Nybegynder
Visninger : 2646

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger vidar (Inaktiv) - 13/08-2011 12:39 13/08-2011 12:39

her er resten af billederne, jeg kom til at trykke på send, istedet for loadbillde, *rødmer*

jeg bruger 40 watt spot pære, men hvis de har brug for uvlys for de det.

jeg har haft dem i det større akvarie to/tre dage så det er helt nye troldegrene, jeg brugte også troldegrene i det gamle, og jeg støtte aldrig på en svamp, :)

det er to hanner så de har ikke æggesandkasse, vi fik dem som baby skildpadder på størrelse med en femmer så vi kunne ikke se om de var han eller hun, men de enes heldigvis godt nok, der kommer et advarsels bid en gang imellem, man der er aldrig sket noget.

ps jeg kunne ikke få videoen til at virke, men dette er vel lige så godt.

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Miwes720 (Inaktiv) - 13/08-2011 12:53 13/08-2011 12:53
Det er super fint det her og som jeg skrev til Luna, så kan man få et rigtig fint indtryk af hvordan lyset virker med de to lamper i hver sin side....det ser godt ud.

Den med grene af troldhassel kendte jeg ikke til, men godt ser det ud og de trives fint dine to små fyre, så herligt :)

Det er en kompliceret stillingtagen (mærkelig sammensætning af ord....der er lidt sprogspasser i mig) når man skal vurderer lys og ikke mindst om det er nok. Vi har jo ikke måleudstyr til at tjekke om der er nok af det rette lys, men vigtigt er det for dyrene at få UV-B lys og når man ser dagslyset for sig og så kigger på det en pærer kan leverer, så er det kompliceret for ikke kendere. Derfor er der også rigtig mange bud på, hvilke lamper og pærer der er bedst egnet.

jeg har på et tidspunkt set en kombi-pærer som gav UV-B lys og tjente som varmelampe, men husker ikke hjemmesiden som forklare denne pærer nærmere, men den virkede som en genial løsning...håber en eller anden kommer på banen med et link eller et sted hvor man kan købe den.

Jeg skrev til dig med størrelsen og du følger fint med...det er jo en løbende proces at udvide vores anlæg til den størrelse dyr vi holder. Vi ved jo inderst inde godt når det ikke er helt fint med pladsen, men heldigvis så er mange rigtig gode ved deres dyr og bruger også de penge der skal til og leverer et fint anlæg, hvor dyrene trives godt.

Men for at slutte af, så synes jeg godt om effekten du har opnået på dit anlæg ;)

Vh. Michael

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger vidar (Inaktiv) - 13/08-2011 13:08 13/08-2011 13:08
okay, det er jeg glad for at høre, har været noget nervøs for pladsen,
penge er ikke noget problem, jeg har fået lavet dette anlæg for cirka 750 kroner, plus 100 kroner for skildpadderne, og jeg har lavet en sø, ude i min have, som de skal have når de er for store til deres akvarie.

tak for hjælpen, det er dejligt at være sikker på at det er godt nok for dem, :D

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Miwes720 (Inaktiv) - 13/08-2011 13:45 13/08-2011 13:45
Indlægget er rettet 13/08-2011 13:55 13/08-2011 13:55 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg fandt et af mine link, der omhandler lys, som man kan blive lidt klogere på....se bort fra reklamen.

http://www.exo-terra.com/en/exo_terra_tv/light_movie.php

dette link til youtube hvor en amatør forklare lidt om lyset

http://www.youtube.com/watch?v=MHoD8-tBW2o&feature=BF&list=ULgeH-eBVcsE8&index=7

Vh. Michael

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Miwes720 (Inaktiv) - 13/08-2011 13:50 13/08-2011 13:50
ps. det ultimative aquaterrarium.

http://www.youtube.com/watch?v=rkRxKJVaTxA

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger vidar (Inaktiv) - 13/08-2011 14:26 13/08-2011 14:26
så blev jeg da lidt klogere på det lys.

det er fandme et fedt aquaterrarium. sådan et kunne jeg godt tænke mig at lave på¨et tidspunkt.

jeg har også liget været i svendborg og købe lidt fisk til mine skildpadder, så mangler jeg bare et 1000L akvarie, og nogle frøer og gekkoer. så er jeg der, :P

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Miwes720 (Inaktiv) - 13/08-2011 14:34 13/08-2011 14:34
Det må man sige....jeg gad vide hvordan det vil køre på længere sigt....kunne være spændende at høre mere fra ham.

Videoen med lyset er rigtig super og giver en lidt indsigt i hvor vigtigt det rette lys er for vores dyrs bedst mulige udvikling.

mange der synes at deres dyr trives godt, har jo ikke en ærlig chance for at vide om de er 75 % fit eller 94%, men når det er for sent er man aldrig i tvivl og det kan være svært at rette op på skaden.

Vh. Michael

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger vidar (Inaktiv) - 13/08-2011 14:53 13/08-2011 14:53
jeg har været inde at se de fleste af dine film. fede akva-terrarier iøvrigt.

men så var det at jeg så dig give dem æggeskaller, så nu har jeg prøvet at give mine nogle. og de åd to æggeskaller på fem minutter. jeg ved at det betyder at de nok ikke for kalk nok, men det skader dem ikke at spise så meget vel?

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Miwes720 (Inaktiv) - 13/08-2011 15:21 13/08-2011 15:21
vidar skrev :
jeg har været inde at se de fleste af dine film. fede akva-terrarier iøvrigt.

men så var det at jeg så dig give dem æggeskaller, så nu har jeg prøvet at give mine nogle. og de åd to æggeskaller på fem minutter. jeg ved at det betyder at de nok ikke for kalk nok, men det skader dem ikke at spise så meget vel?

Jeg har ikke nogen erfaring i den retning, men mine plejer nu heller aldrig at spise dem så hurtigt, så det bliver spændende at se.

De gulørede terrapiner er nu også nogle forslugne fætre og ville sikkert æde sig selv ihjel hvis de kunne få lov, men mon ikke det blot forsvinder gennem systemet ;)

Vh. Michael

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 13/08-2011 19:32 13/08-2011 19:32
De bedste UV pære ( og kombi pære) på markedet pt er solar raptor.

Ser løvrigt rigtig fint ud :)

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger vidar (Inaktiv) - 13/08-2011 20:30 13/08-2011 20:30
sådan nogle vil jeg så købe,

takker, :D

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger Luna (Inaktiv) - 13/08-2011 21:08 13/08-2011 21:08
Det ser da smadder godt ud Vidar! Tillykke med det :)
Jeg vil også se på det med lyset. Måske det bliver ligesom dit. Men jeg vil også kikke på ledlys, inden jeg bestemmer mig. Det er jo et større område at komme omkring med det lys. Hehehe

#10 Mange tak Christian. Kan se de også fåes i meget mindre watt. Så dem skal jeg også have til mine Skildpadder. :)

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 13/08-2011 21:23 13/08-2011 21:23
De er dyre i indkøb, men de holder længere!

Bla. fordi at du har ballasten ekstern.

Kontakt evt. Simon, han forhandler det hele.

dendrobates.dk

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger vidar (Inaktiv) - 13/08-2011 22:10 13/08-2011 22:10
her kan man se lidt flere billeder, Eksternt link http://www.123hjemmeside.dk/sumpskildpadder

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger vidar (Inaktiv) - 14/08-2011 00:41 14/08-2011 00:41
min ene skildpadde er begyndt at tage de små sten fra solpladsen i munden, og tage dem med ned på bunden af akvariet, betyder det noget. *blink*

den er også begyndt at grave baglæns om bag en sten.

Postet fra Terrariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger Miwes720 (Inaktiv) - 14/08-2011 00:58 14/08-2011 00:58
vidar skrev :
min ene skildpadde er begyndt at tage de små sten fra solpladsen i munden, og tage dem med ned på bunden af akvariet, betyder det noget. *blink*

den er også begyndt at grave baglæns om bag en sten.

Deres særheder vil nok være mange og det siger mig ikke noget videre....

Vh. Michael

Annoncører
Annoncører