Platy han jager

Postet under : Akvariesiden.dk - Levendefødende tandkarper
Visninger : 1482

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger d09morten (Inaktiv) - 19/08-2011 23:19 19/08-2011 23:19
Hej Alle. Har bare et lille spørgsmål :)

Jeg har 4 platy. 1 han og 3 hunner. Den ene han går konstant sammen med den ene hun og ænser slet ikke den mindste hun. Men den sidste hun hader han. Han jager hende hurtigt væk hver gang han ser hende og angriber nærmest. Det er slet ikke samme adfærd, som hos hans "partner", hvor de synkronsvømmer og alt det der kærestehalløj :p

Er der en grund til det? Måske den ene hun er ved at blive kønsmoden eller den er tvekøn og skal jages væk eller hvad sker der :P ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger d09morten (Inaktiv) - 20/08-2011 02:28 20/08-2011 02:28
Ja den tanke har jeg også overvejet, men den hun han jager, den har ikke noget gonopodium. Men heller ikke en helt trekantet finne, som de to andre hunner.. Derfor jeg tænker den er tvekøn :P Men ved ikke om det er muligt.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger d09morten (Inaktiv) - 20/08-2011 21:13 20/08-2011 21:13
Jeg har hørt, at en ung hun godt kan skifte køn, hvis der er mange andre hunner, men ved ikke om det passer? Det kunne måske være tilfældet, for dens "trekantede"-hun-finne har ændret sig til lidt mere spids, men slet ikke som et gonopodium endnu lige som den han der jager den.

Annoncører
Annoncører