Indretning af hjørneakvarie, hjælp?

Postet under : Akvariesiden.dk - Dekoration
Visninger : 2091

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger PernilleHS (Inaktiv) - 30/11-2011 17:32 30/11-2011 17:32
Hej vi har et juwel hjørneakvarie, er ikke sådan helt vildt kreativ så det der med indretning går ikke så godt nogen der har nogen links til nogen sidder eller noget der har nogen gode tips til hvad der ser godt ud., ved godt det er smag og behag of bliver nok aldrig tilfreds men nu skal der ske noget :) hjææælp.,

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger ohj@mail1.stofanet.dk (Inaktiv) - 04/12-2011 17:58 04/12-2011 17:58
Hvad stærrel se har det, så kan jeg godt hjælpe, har 40 års erfaring...så der kan nok komme noget ud af det...send lige mål og beskrivelse af udstyr...Ole

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger ohj@mail1.stofanet.dk (Inaktiv) - 04/12-2011 20:48 04/12-2011 20:48
Her er foreløbigt et billede over Teknik, så kommer dek,. alt efter biotop...Ole

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger jery (Inaktiv) - 05/12-2011 00:07 05/12-2011 00:07
#1: hvis det er akvariet i din profil, er det jo ikke så stort (160 l), så du har formentlig ikke de store problemer med flowet fra filteret.
Byg det op med planter/rødder/sten, så det giver lidt dybdevirkning - altså, så øjet "sluses" fra forruden og mod bageste spids. Dvs. generelt som i et almindeligt rektangulært akvarium med høje ting bagest. Rødder kan du med fordel sætte, så de viser hen mod bageste spids.

#3: jeg har eksperimenteret lidt for at få bedre flow i mit hjørneakvarium, som er et panorama fra AquaEl og på 327 l.
Indsugning er i bageste spids og fra bunden. Udstrømmerrøret er placeret langs den ene siderude, og hullerne er boret lidt skrå, så vandet ledes hen mod forruden. På den anden siderude sidder et power-head, som blæser ned mod spids.
På denne måde fungerer det optimalt.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger ohj@mail1.stofanet.dk (Inaktiv) - 05/12-2011 04:07 05/12-2011 04:07
Hvis der skal sten eller røder plaser de største forest så giver det en støre dybte, brug enkelte store sten frem for en masse små, det ser forkert ud, har et 450 L. hjørne akvarie som er indrettet som et Sydamerikansk, her er de største rødder placeret forest og de mindre bagerst, de samme gælder sten sætninger, der "hænger" også træ fre oven....Billede følger når jeg for camere til at virke...Ole

Annoncører
Annoncører