Co2 anlæg - niersbachtal vs Jbl vs ?

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 1657

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger 87Hundrede (Inaktiv) - 01/12-2011 18:08 01/12-2011 18:08
Godaften AS

Har efterhånden læst en del omkring emnet, så føler mig parat (nu kom der jo endelig også løn, længe leve d. 1 :-D) til at købe et co2 anlæg - Men kan simpelthen ikke gøre mig klog på hvad folk de har, og hvad der er at anbefale?

Har pt kigget på følgende:
Eksternt link http://www.niersbachtal.de/CO2-Anlagen/CO2-Anlagen-mit-pH-Control...

Eksternt link http://www.avifauna.dk/proflora-m602-p-14797.html

Men kan simpelthen ikke se fordelene/ulemperne ved de forskellige anlæg

Det eneste jeg som sådan kan se, er at man kan få et sæt med pH controller til cirka samme penge som et uden koster herhjemme, men er det også det værd? Og er der eventuelt andre anlæg der er bedre i den samme prisklasse?

Vh Henrik

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger pasex (Inaktiv) - 01/12-2011 18:33 01/12-2011 18:33
DU SKAL KLART FINDE ET MED PH CONTROLER :)

det vil gøre det meget nemmere at teste hele tiden for dig...

bruger selv jbl sæt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger pasex (Inaktiv) - 01/12-2011 18:36 01/12-2011 18:36
købte forresten et koplet sæt brugt på DBA med ph måler und alles og ny probe for 1400,-

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger 87Hundrede (Inaktiv) - 01/12-2011 20:31 01/12-2011 20:31
Har været rundt og kigge på diverse køb/salg sites, men har altså ikke været heldig og finde noget som helst - Og så er der jo ikke rigtig så meget andet for end at købe nyt :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger kgkj (Inaktiv) - 01/12-2011 20:37 01/12-2011 20:37
Prøv Ebay

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Park (Inaktiv) - 02/12-2011 00:25 02/12-2011 00:25
JBL'ens bobbelstige er ikke meget værd i forhold til reaktoren fra nierbachtal, pH controlleren er meget rar at have, men absolut ikke et must - jeg har aldrig brugt det! En permanent-tester med kH 4 vædske til at indstille CO2-niveauet så kan du bare lade det kører derfra! Flasken fra Tyskland kan ikke genopfyldes/byttes hos normale dyrehandler, hvorimod at JBL's kan!

JBL er dyrere end nierbachtal! Det er lige, hvad jeg kan skyde ind med ;) Jeg har selv JBLs og har ikke haft problemer med noget af det!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Jan Persson (Inaktiv) - 02/12-2011 11:37 02/12-2011 11:37
Park skrev :
Flasken fra Tyskland kan ikke genopfyldes/byttes hos normale dyrehandler, hvorimod at JBL's kan!

Korrekt - men man kan prøve at få Nierbachtal til at sælge anlæg uden flaske og så købe en dansk flaske. Det kunne i hvert fald godt lade sig gøre da jeg spurgte dem.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger 87Hundrede (Inaktiv) - 02/12-2011 15:27 02/12-2011 15:27
Ja okay - men synes bare JBL's anlæg er halvpebrede når man skal have et af de større sæt, også hvis man skal have en anden reaktor ved siden af :P

Har haft skrevet til dem, givetvis på engelsk, men har INTET hørt fra dem overhovedet. Så ved ikke om de ikke fatter engelsk, eller om de kun vil have tysk ? Nogen der har erfaringer med det ? :P

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Park (Inaktiv) - 02/12-2011 23:57 02/12-2011 23:57
Du kan tit finde JBL anlæg brugte! Ellers kig i Tyskland, der er de lidt billigere ;)

I teorien skal du som minimum bruge:
- 1 stk. trykreducer med manometer - sørg for at denne er af ordentlig kvalitet!!!
- CO2 slange - gerne i silicone!
- CO2 flaske
- Envejsventil - gerne i messing - dem i plastic har jeg haft blandede oplevelser med - fåes bl.a. her: Eksternt link http://www.akvarieplanter.dk/planteakvarieting-til-salg
- En glaskeramisk diffuser/atomizer diffuser eller reaktor.

- En permanent-tester - kan undlades, men det er den mest præcise, hvis du vil kende CO2 konc. i dit vand ift. dråbetest m.m.
- Bobbeltæller - kan undlades, men den er god til at justere din tilførelse af CO2 efter!
- pH-controller - kan undlades - nogle sværger til den og andre er ligeglade :P
- en magnetventil - kan undlades, men det er meget rart ikke at skulle åbne, lukke og justere sin tilførelse af CO2 hver dag!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger 87Hundrede (Inaktiv) - 03/12-2011 00:49 03/12-2011 00:49
Synes jeg har kigget i en måned efterhånden, og der er åbenbart ikke nogle der er interesserede i at skulle af med deres, så tror ikke der er nogen vej udenom ;)

Har lige prøvet at lege med google også noget translate til tysk, for så at håbe de gider svarer. Ellers bliver det sku nok et JBLsæt fra en dansk forhandler, også en reaktor ved siden af :P skal gerne have det fuldstændig opløst, da jeg har nogle guramier til at gå i akvariet. Og de bliver nok ikke helt glade, vis jeg fylder overfladen med co2 ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Jan Persson (Inaktiv) - 03/12-2011 09:08 03/12-2011 09:08

De har altid svaret ret hurtigt når jeg skriver på engelsk, så du har nok "bare" været uheldig :(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger 87Hundrede (Inaktiv) - 03/12-2011 13:56 03/12-2011 13:56
Så må jeg have været uheldig, for det er 2 uger siden jeg skrev til dem på engelsk - Så nu fik de lige en på tysk igår :P så håber jeg, at jeg er lidt mere heldig :P

Annoncører
Annoncører