Er det her sund afføring?

Postet under : Akvariesiden.dk - Sygdomme
Visninger : 1359

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger chilip (Inaktiv) - 15/12-2011 20:14 15/12-2011 20:14
Halløj.

Skriver nok mest for at blive bekræftet i min mistanke.

Sagen er at jeg i forgårs aftes købte 4 Rio Manacapuru Scalare privat.
Da jeg var ude hos sælger kunne jeg godt se de ikke helt fremstod som mine egne 2, (alle 4 fisk spiste mens jeg så på), men det var først da jeg kom hjem med dem og satte dem i akvariet at jeg for alvor kunne se forskellen. Fiskene fremstod med blanke farver, lidt flossede og småklistrede finner, "klumper/snask/slim" der hænger efter fisken samt en grå hinde over øjnene.
Til gengæld kunne noget af deres udseende selvfølgelig godt tilskrives transporten.

Anywho! Jeg havde noget Hexamita stående, og en del af de symptomer der blev nævnt i vejledningen, kunne godt tilskrives udseendet på mine nye fisk. Altså indledte jeg en kur med dette og allerede dagen efter mener jeg at kunne tyde en klar forbedring med fiskene. Dog har de ikke været så opsøgende på føden endnu.
I går aftes ser jeg så dette:

Den afføring syntes jeg ikke umiddelbart ser særlig sund ud, så spørgsmålet er jo om jeg kan blive bekræftet i min mistanke om at jeg har fået købt syge fisk?

Det skal i øvrigt siges at jeg hjembragte 16 rød neon fra samme sælger, og de ser bare stjernegodt ud, og er 100% sygdomsfrie.
De gik i øvrigt i samme akvarie som scalarerne, så derfor tænker jeg naturligvis også at fiskenes blanke farver, lidt flossede og småklistrede finner, og "klumper/snask/slim" der hænger efter fisken, enten kan være hulsyge eller bugvattersot?

Men måske er jeg bare for bange af mig?

Annoncører
Annoncører