Julidochromis dickfeldi yngel!

Postet under : Cichlider - Afrika - Tanganyika - Hulelegere
Visninger : 3455

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Hrymf (Inaktiv) - 19/12-2011 14:09 19/12-2011 14:09
Har haft et par af overstående en måned nu, og her til morgen så jeg nogle meget meget små sorte fisk svømme lige udenfor og inden i parets hule. Dette regner jeg så med at være yngel.

Jeg har derfor et par spørgsmål da jeg er helt ny hvad angår cichlider og yngel:

Skal de fodres med noget specielt? Indtil nu får de tangynuika flagfoder en gang om dagen og artemia uden skal (tror jeg det hedder?) 1 gang om dagen - Så mad 2 gange om dagen alt i alt.

Hvor lang tid går der før jeg kan flytte dem til evt. et andet akvarie? Og hvor lang tid til at de SKAL have deres egen hule eller danne par?

Skal jeg ellers være opmærksom på noget andet?

Håber der er nogle derude der kan hjælpe lidt.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger stausholm - 19/12-2011 15:27 19/12-2011 15:27
knust flagefoder og frossen zooplankton er velegnet foder til ynglen

allan

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Hrymf (Inaktiv) - 19/12-2011 20:42 19/12-2011 20:42
Okay, det skulle vel være okay med det jeg pt. giver dem så.

Hvordan med vandskifte? er det noget de kan dø af eller? Og er der andet de sådan kan dø af? for så en af dem lå død her til aften, dog så det ud til at være en der var lidt yngre end de andre.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger molm (Inaktiv) - 20/12-2011 14:38 20/12-2011 14:38
Du vil til gengæld opleve en herlig adfærd for mange hulelegere. En del unger vil nok dø, men de som overlever får lov at gå med forældrene, også når de har lagt næste gang æg. På den måde kan du have mange generationer unger gående omkring hulen, uden at store unger napper de små.
Morten

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Hrymf (Inaktiv) - 20/12-2011 15:39 20/12-2011 15:39
Jamen det lyder da fantastisk! Er godt nok helt vildt overrasket over hvor hurtigt jeg fik yngel og jeg tror måske mine multier også har gang i noget i samme akvarie.

Er selvfølgelig lidt ked af at mange skal dø, og har specielt lagt mærke til at 3-4 af multierne gernge prøver at arbejde sammen for at nappe noget af dickfeldi ynglet. Ved ikke rigtig hvordan jeg skal undgå det, da det jo må være helt normal adfærd.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger molm (Inaktiv) - 20/12-2011 16:23 20/12-2011 16:23
Tjah, det er jo lidt naturens gang. Vil du gerne have mange unger, skal du fjerne de naturlige fjender og fodre godt og rigtigt.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Hrymf (Inaktiv) - 05/01-2012 15:40 05/01-2012 15:40
Sætter lige gang i denne her tråd igen da jeg nu er oppe på 3-4 kuld yngel fra disse og jeg meget gerne vil vide følgenden:

Hvor lang tid kan de gå hos forældrene før der vil opstå "problemer"?

Hvornår skal jeg overveje at lade dem danne par?

Kan jeg havde flere par og evt. singler til at gå i et akvarie på en størrelse omkring 250L?

Håber jeg kan få lidt svar da jeg godt nok har svært ved at finde konkret info på dette.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger TangaThomas - 05/01-2012 15:53 05/01-2012 15:53
Jeg har aldrig før haft fisken, men jeg har læst at de har nogenlunde samme adfærd som Prinsesser. Altså at flere generationer efter samme forældre kan leve sammen og hælper hinanden.

Du kan vel lade dem vokse og se hvornår de danner par? Jeg forstår ikke helt det spørgsmål. Hvornår de er store nok til at danne par eller hvad?

Ja, du kan godt have flere i et akvarie. Det kommer jo an på hvor mange gemmesteder du har, og om du har andre arter i akvariet.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Hrymf (Inaktiv) - 05/01-2012 16:54 05/01-2012 16:54
Tak for svaret TangaThomas, faktisk havde jeg forestillet mig at sætte nogle af dem over i et 250L hvor der går en flok prinsesser lige nu, og hvad angår at danne par, mente jeg en alder på hvornår jeg kan regne med at de begynder og danne par og derved begynder at beskytte deres huleområde. Dette er jeg interesseret i, da det jo klart må have betydning for hvor lang tid jeg kan lade alle yngel gå sammen før der sker kampe mellem dem.

Sætter lige et par billeder ind så man kan se akvariet, mener der er ret mange huler, men idet prinsesserne også er hulelegere, ved jeg ikke om der vil ske store kampe imellem dem?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
carlp (Slettet) - 05/01-2012 17:13 05/01-2012 17:13
Prinsesser vil tit give problemer da de sætter sig på hele akvariet og selv fisk der er større ender oppe i hjørnerne
så jeg vil tro at Dickfeldierne vil få det svært

Annoncører
Annoncører