Søger hjælp fra Øst/midtjyder ;-)

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 1571

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger 87Hundrede (Inaktiv) - 27/12-2011 22:07 27/12-2011 22:07
Godaften folkens

Sidder med et mindre problem, da simpelthen ikke har den store viden omkring akvariebutikkerne uden for min egen by Horsens.

Landet ligger sådan at jeg, som det ser ud nu, skal hente et co2-anlæg her imorgen/overmorgen, også vil jeg jo gerne hurtigst muligt have skidtet igang - Det er en 6kg's flaske der skal genopfyldes - Nogen der ved hvor det kan lade sig gøre til fornuftige penge? Det må _meget_ gerne ligge i nærheden af Vejle, Horsens, Århus, altså i det centrale østjylland :P

Desuden søger jeg et sted hvor man kan købe en co2 permanenttester - kan umiddelbart kun finde skidtet på internetshops på Sjælland - Kan det virkelig passe man ikke kan fremskaffe sig sådan et sæt omkring Horsens/Århus egnen? :)

På forhånd tak - Håber der er nogle der kan hjælpe B)

Vh Henrik

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger gnasker (Inaktiv) - 27/12-2011 22:22 27/12-2011 22:22

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger 87Hundrede (Inaktiv) - 27/12-2011 22:31 27/12-2011 22:31

Perfekt, lige hvad jeg ledte efter, ufatteligt jeg ikke er stødt på den før :P Den vil jeg hvertfald lige kører forbi ;-)

Søger stadig erfaringer med hvor man kan få opfyldt en 6kgs ejerflaske :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger birkla (Inaktiv) - 28/12-2011 07:57 28/12-2011 07:57
Ang. opfyldning, så ved jeg ikke om det kan lade sig gøre, men prøv hos lokale jernhandlere eller lign. Ilt, acetylen og co2 til svejsning kan købes der, så de kan måske hjælpe eller måske oplyse hvor man kan få fyldt op :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger nordbakken (Inaktiv) - 28/12-2011 09:21 28/12-2011 09:21
Du kan få din flaske fyldt ved Hede Nielsen på Vejlevej i Horsens, men når du henter/køber flasken så sørg lige for at se efter hvornår den skal trykprøves, der sidder en rund mærkat på den hvor der står hvilken månede og hvilke år den skal det, hvis den har overskredet trykprøve datoen, så skal den ikke være alt for dyr når du køber den, du kan evt. ringe til Hede Nielsen og høre hvad de skal have for en ny flaske og samtidig spørger hvad en trykprøve koster, så har du lidt at gå ud fra når du skal hente den anden flaske.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger cpg (Inaktiv) - 28/12-2011 10:41 28/12-2011 10:41
87Hundrede skrev :

Desuden søger jeg et sted hvor man kan købe en co2 permanenttester - kan umiddelbart kun finde skidtet på internetshops på Sjælland - Kan det virkelig passe man ikke kan fremskaffe sig sådan et sæt omkring Horsens/Århus egnen? :)

Vh Henrik

Hop ind på den side der hedder akvarieplanter.dk
Der sælger de/han en permanenttester, og han bor i Jylland, og hvis du vil have kommer det gerne med posten.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger 87Hundrede (Inaktiv) - 28/12-2011 10:51 28/12-2011 10:51

Tror også det bliver min løsning :P Der er hvertfald ikke nogen steder på nettet hvor man direkte kan læse/blive klog på det.

Synes bare at have læst at man ikke kan få fyldt ved air liquide som privat, men kan godt være man lige skal tage kontakt til dem.

Ang. flasken, så burde det ikke være noget problem, da flasken kun er et år gammel, og det plejer jo at være hvert 10'ende år den skal trykprøves (hvertfald hvad jeg har kunnet læse mig til)

Vil jeg lige prøve, tak for ideen :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger 87Hundrede (Inaktiv) - 29/12-2011 15:33 29/12-2011 15:33
Søger stadig lidt ideer til opfyldning af flasker, da det desværre var en tysk flaske - Eller må jeg jo en tur til Odense - Skandinavisk Brandteknik skulle jo gøre det efter hvad jeg kan læse mig til :-)

Annoncører
Annoncører