Har fået Julidochromis transcriptus yngel. søger info

Postet under : Cichlider - Afrika - Tanganyika - Hulelegere
Visninger : 3020

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger mojhund (Inaktiv) - 15/02-2012 18:27 15/02-2012 18:27
Hej
D 13/2 12 opdagede jeg at mine Julidochromis transcriptus havde lagt æg
De er lagt i et rock solid modul jeg har lave hul i og limet på siden af akvariet. De er ca 2-4 milimeter store vil jeg skyde på. Tror kun der er 2 :)
I min bog kan jeg læse at de får kuld på ca 20 stk. Men der jo nok nogle der er gået til.
Nu til mine spørgsmål:
Hvornår tror i æggene er lagt/hvor lang tid er de om at klække?
Bliver de født med en form for blommesæk eller skal de ud at søge føde med det samme?

Håber der nogen der ved lidt om det?

Mvh Morten

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger TangaThomas - 15/02-2012 19:04 15/02-2012 19:04
Tillykke med dem :-)

Sakset fra dette link: Eksternt link http://www.seriouslyfish.com/profile.php?genus=Julidochromis&spec...

"The pair will spawn very secretively in a cave, with the female laying up to 100 eggs (but usually far less) on the wall or roof of it. It is often very difficult to tell if they have spawned until the fry are seen, especially as the parents may show increased activity around the selected cave for up to a month prior to spawning. Once spawning has occured, the female will tend to the eggs while the male guards the area around the cave. The eggs hatch in 2-3 days.

The fry may still have some yolk sac remaining when they are released and do not need to be fed until this has disappeared. If they are released with no yolk sacs you can start to feed immediately. The fry are large enough to take brine shrimp nauplii from birth. Brood care is quite long-lived and they can remain with the parents until they are around 1" in length. At this point they should be removed, as the adults may turn on them. The parents may spawn again whilst the brood are still in the aquarium and will form a nuclear family with the older fry remaining in the parents' territory and tending to new broods of eggs.of eggs."

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger mojhund (Inaktiv) - 15/02-2012 20:22 15/02-2012 20:22
Hej thomas
Tak for det. desværre er den ene af forældrerne døde sammen med 2 andre af samme art.
Men den sidste forældre holder godt øje med indgangen til hulen så håber bare de overlever og ikke bliver spist af de andre fisk B)
Internt link http://cichlids.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=1387666
Rigtig godt link. Fint at få info om hvad der sker når æggene er lagt. Er dette mon noget der kunne addes til akvariesiden eller løber man ind i en masse med hensyb til copy right??
Synes det kunne være en ok information at få med.

/Morten

Annoncører
Annoncører