Julidochcromis Marlieri - Generelt

Postet under : Cichlider - Afrika - Tanganyika - Hulelegere
Visninger : 2643

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger RuneCPH (Inaktiv) - 25/03-2012 16:17 25/03-2012 16:17
Hallo Leute!

Jeg har fået mig en balje på 128L og der fulgte bl.a. 4 Julidochcromis Marlieri med. Oprindeligt havde jeg tænkt mig at sælge dem (troede inden købet, at det var skakbrætcichlider) men nu er jeg helt vild med dem. De er smukke, rolige og hænger ud i de kokusnøddeskaller jeg i en fart fik lavet til dem (da jeg fandt ud af hvilket art de var).

Jeg havde som sådan ikke et cichlideakvarie i tankerne men da jeg kan læse mig frem til, at de ikke er Malawier. Derfor håber jeg på, at de kan gå sammen med andre mindre/rolige fisk. Tror i. at de ville fungere med dværgguramier/honniggurami, paradisfisk, mindre ancitrus, sværddrager, gubbier, rejer, en barbeart, en tetraart?

Jeg er klar over, at der er ingen chance for at alle kan gå sammen men hvis Marlierierne kunne gå sammen med nogle af dem kunne jeg måske finde en flot kombination.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger TangaThomas - 25/03-2012 16:42 25/03-2012 16:42
I princippet kan de vel godt gå sammen, men jeg tror ikke du finder mange som vil anbefale det. Fiskene kommer fra Tanganyika søen, som minder meget om Malawi. De har stort set samme krav til vandet som Malawi, så jeg vil anbefale at du finder nogle andre fisk fra Tanganyika. f.eks. sneglehuslegere.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger RuneCPH (Inaktiv) - 26/03-2012 13:34 26/03-2012 13:34
Vil man kunne have en 5-6 ansistrus på en 4-6cm sammen med Julidochcromis Marlieri? Har jo brug for noget oprydning i akvariet og de er jo geniale til at holde alger nede på glas- og planteoverflader.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger NickR (Inaktiv) - 26/03-2012 13:51 26/03-2012 13:51
du vil sagtens kunne have nogle maller i..
i stedet for de fisk du forslår der ville jeg måske anbefale dig at prøve at kigge på nogle sneglehus legende cichlider, de er rigtigt spændende og underholdende at se på også

Annoncører
Annoncører