Hvordan bestiller jeg "prazipro", når jeg er blondine til netkøb?

Postet under : Akvariesiden.dk - Sygdomme
Visninger : 2861

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger orlof (Inaktiv) - 30/03-2012 14:42 30/03-2012 14:42
Hej. Jeg håber nogle af jer kan hjælpe.

Jeg er overbevist om at mine "brugte" slørhaler kan være ramt af parasitter, og har ved hjælp af google bestemt mig for at ville behandle med "prazipro". Men jeg kan ikke gennemføre købet, da de forhandlere jeg har fundet er amerikanske. Og jeg kan ikke finde nogle der sender til Danmark. Jeg har kun almindeligt VISA-kort og det må ikke være for besværligt, da jeg ikke kan finde ud af det. Nogle der har nogle direkte link, så jeg kan få bestilt medicin. Det er vel ikke fordi det er ulovligt, at jeg ikke kan finde nogle der sender til Danmark?

Jeg vil gerne igang med behandling hurtigt, og herhjemme har jeg "Medimor" og "Faunamor", men der er vel ingen af disse præparater der er det samme som "Prazipro"?

Håber der er nogle der kan/vil hjælpe mig videre i (for mig) denne jungle på "nettet".

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Jenner (Inaktiv) - 30/03-2012 15:27 30/03-2012 15:27
Hvis du bestiller varer fra et ikke EU land, skal du være opmærksom på at der kan tilkomme diverse afgifter og moms på varens pris! Derudover, kan midlet være udlovligt at indføre, da det er medicin, når det er fra et ikke EU land! I værste tilfælde kan det blive beslaglagt i tolden og du får ingen penge tilbage fra afsender!

Vælg altid at købe varer fra EU lande, så undgår du diverse problemer i tolden!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Jenner (Inaktiv) - 30/03-2012 15:32 30/03-2012 15:32

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Jenner (Inaktiv) - 30/03-2012 15:33 30/03-2012 15:33

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger orlof (Inaktiv) - 30/03-2012 15:34 30/03-2012 15:34
Uha, jeg vil da ikke gøre ret meget ulovligt. Tak for den oplysning!
Lige nu er jeg på en tysk side, og kigge. Jeg har set på et produkt fra Sera, der hedder Tremazol. Kan det bruges til slørhaler, eller er der nogle ting jeg skal være opmærksom på ifht slørhaler?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Superbruger Jesper Green (Inaktiv) - 30/03-2012 16:35 30/03-2012 16:35
Prazipro indeholder praziquantel, som anbefales som kur til alle slørhaler.
Det er meget mildt og påvirker ikke akvaries/filterets gode bakteriekultur.

Via siden paypal så kan du betale på ebay.
Du skal dog oprette profil på paypal (google hvordan).

Jeg har flere gange fået prazipro via ebay.com og er egentlig ret ligeglad med
hva reglerne siger.
Når man ikke kan købe sagerne i dk, så må man kigge andetsteds.
Danmark er desværre stadig i stenalderen angående udbud på flere forskellige ting.

Eksternt link http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=See-All-Categories&_from=R4...

Mvh
Jesper Green

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger orlof (Inaktiv) - 30/03-2012 18:45 30/03-2012 18:45
Nu har jeg bestilt (og betalt) Sera Tremazol. I det præparat skulle det virksomme stof være praziquantel. Så nu håber jeg det er det rigtige.

Jeg kunne ikke finde ud af at bestille fra USA. Så det blev via aquaristikshop.com. Der kunne man bare bruge VISA, og det tror jeg blev gjort korrekt.

Ved I hvor lang leveringstid der normalt er i disse netbutikker?

Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på ved medicinering af slørhaler? Når medicinen kommer vil jeg skifte så meget vand som muligt, og så medicinere som firmaet anbefaler. Skal jeg give mere eller mindre end anbefalet? Eller er der ingen specielle hensyn, bare fordi det er slørhaler jeg vil behandle?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger martn (Inaktiv) - 30/03-2012 18:45 30/03-2012 18:45
mine fisk har fået hvide pletter hvad skal jeg behandle med og hvor kan man købe

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger orlof (Inaktiv) - 30/03-2012 18:48 30/03-2012 18:48
Der skrev vi vist på samme tid. Hvide pletter er, så vidt jeg ved, også en parasit. Det kan vist behandles med varme, men jeg er ikke sikker på hvordan. Håber andre kommer med nogle bud på det. Medicin kan ikke købes i Danmark længere.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger RS2600 (Inaktiv) - 30/03-2012 22:04 30/03-2012 22:04
#8 Hej Martn, hvide pletter skulle kunne udryddes med varme, vandet op over 30 grader i 8-10 dage, ikke koldere og ikke kortere. Bare pas på dine planter, for det er ikke alle der kan tåle de varmegrader. Held og lykke med behandlingen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger orlof (Inaktiv) - 01/04-2012 08:23 01/04-2012 08:23
Jeg har jo bestilt medicinen, men frygter at der vil være lang leveringstid. Mine fisk bliver tiltagende dårlige. Flere ligger på bunden og "gæller" meget. De har ikke specielt hurtig respiration, men nærmere tung/besværet. De går i 250 l akvarie uden andre arter.
Vandværdierne er fine. Jeg tester NO2 dagligt, og dyrehandlen har testet andre værdier.

Jeg tænker på at flytte fiskene til et 60 liters akvarie, og behandle med Esha exit eller Esha2000. Det er det medicin jeg har i huset. Bør jeg starte behandling med disse produkter, til jeg får den bestilte medicin, hvor jeg så vil flytte fiskene tilbage i deres oprindelige akvarie, og starte den mere korrekte behandling dér til den tid?

Håber på nogle har viden og kan hjælpe mig i mit dilemma!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Superbruger Jesper Green (Inaktiv) - 01/04-2012 12:42 01/04-2012 12:42
Er du 100% sikker på at ammonium er 0 ?
Det er mere giftigt end Nitrit og opstår før.
Dette tester de ofte ikke for i akvariebutikken.

Hvis i tvivl så ville jeg skifte vand.

Du kan have høj ammonium uden de mindste nitrit.

Det lyder underligt at begge fisk er så hårt ramt på samme tid jo?

Jeg tror at der er noget galt med vandet og ville skifte 50% med det samme!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger orlof (Inaktiv) - 01/04-2012 13:25 01/04-2012 13:25
Jeg er næsten sikker på vandet er ok. Jeg har, som skrevet i en anden tråd, haft store problemer med forhøjet NO2. Derfor har jeg i lang tid skiftet ca. 80% vand dagligt. Nu skifter jeg 80% vand X 2 ugentligt. Der er ingen ændring i fiskenes velbefindende ved vandskift.
Jeg synes det er svært at vurdere, om jeg skal forsøge at medicinere med dét jeg har. Men jeg kan i ventetiden skifte vand hver anden dag, for en sikkerheds skyld. Dét er vel aldrig en skade sket ved dét.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Superbruger Jesper Green (Inaktiv) - 01/04-2012 13:32 01/04-2012 13:32
orlof skrev :
Jeg er næsten sikker på vandet er ok. Jeg har, som skrevet i en anden tråd, haft store problemer med forhøjet NO2. Derfor har jeg i lang tid skiftet ca. 80% vand dagligt. Nu skifter jeg 80% vand X 2 ugentligt. Der er ingen ændring i fiskenes velbefindende ved vandskift.
Jeg synes det er svært at vurdere, om jeg skal forsøge at medicinere med dét jeg har. Men jeg kan i ventetiden skifte vand hver anden dag, for en sikkerheds skyld. Dét er vel aldrig en skade sket ved dét.

Det lyder godt nok underligt.
Flukes kan slå fisk ihjel, men det sker langsomt.
Så hvis flere fisk er meget syge på samme tid, så er der stor chance for at det er et andet problem?

Måske så ville et flimklip af deres adfærd hjælpe lidt?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger orlof (Inaktiv) - 01/04-2012 18:19 01/04-2012 18:19
Indlægget er rettet 01/04-2012 19:05 01/04-2012 19:05 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

http://www.youtube.com/watch?v=1LHColzoBZs

http://www.youtube.com/watch?v=BvIyAqLhygg

Jeg har prøvet at filme umiddelbart efter ca. 70% vandskifte. Fiskenes adfærd er uændret ifht. før vandskifte.
Den ene film viser en slørhale (den lyse med rød hoved), der tydeligvis er generet af et eller andet (parasitter?).

Den anden film er mest fokuseret på den største røde slørhale jeg har. Den har aldrig svømmet særlig meget hos mig. Mest ligget og "pustet" på bunden. Som det ses på filmen, er den meget besværet af at svømme, og lander hurtigt på bunden igen.

Jeg tror desværre ikke linkene virker :(
[youtube="http://www.youtube.com/watch?list=HL1333299756&v=BvIyAqLhygg&feature=player_detailpage"]

[youtube=""]

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger orlof (Inaktiv) - 01/04-2012 19:10 01/04-2012 19:10
AAARRRGGHH ;( ........ Hvordan kan jeg vise den film? Nu skulle den jo være på "Youtube" et sted *blink* .
Jeg er bare fra stenalderen hvad angår det her...... *rødmer*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger orlof (Inaktiv) - 01/04-2012 19:14 01/04-2012 19:14
Indlægget er rettet 01/04-2012 21:19 01/04-2012 21:19 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

[youtube="Slørhaler 004.3gp "]

[youtube="http://www.youtube.com/watch?list=HL1333299973&v=BvIyAqLhygg&feature=player_detailpage"]

[youtube="http://www.youtube.com/channel/UCjIIHC168C_bob1vDNW8aeA/videos?view=0"]

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger orlof (Inaktiv) - 01/04-2012 21:24 01/04-2012 21:24

Aaarrrgg... Nå, nu kan I se den ene film. Det er af den lyse, der tydeligvis generet af "et eller andet". Efter filmen kan man vælge den næste. Det er den hvor der står Anette Jensen ved, og starten er en rød slørhale der ligger på bunden. Håber der gives nogle bud på hvad der er galt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger orlof (Inaktiv) - 01/04-2012 21:40 01/04-2012 21:40
Wow... Det lykkedes sørme :D
Ekstra oplysninger om fiskenes forhold; Akvariet er på 250 liter. Det huser 9 slørhaler. De 8 af den er ca. 5 cm, og den største der "puster" er ca. 8 cm. Temperaturen er 22 gr, og NO2 er ca. 0, og der skiftes hyppigt vand. Jeg er næsten sikker på at vandværdierne er fine. Der er dog en del alger i akvariet (fodrer nok rigeligt *rødmer* ).
Der fodres med Saki-Hikari Fancy Goldfish hver morgen. Hver aften gives der afskallede ærter, der er "kørt igennem" hvidløgspresser. Ca hver anden dag gives der en tern frostfoder (der er tøet op i en kop). Den ene af de små røde slørhaler har haft brune finner. De er fine nu. Den fisk ankom med 3 andre, hvor de 2 døde kort efter jeg overtog dem. Det er vist hvad jeg kan komme i tanke om.

Alle fiskene er købt "brugte" fra mindre akvarier, hvorfra jeg ikke kender vandværdierne der har været.
På et tidspunkt så jeg et dyr, som jeg googlede til at være en karpelus i akvariet. Jeg har ikke siden set flere, og kan heller ikke umiddelbart se nogle på fiskene, men jeg kan vel ikke være 100% sikker på, at der blot har været den ene?

Håber nogle har nogle idéer til hvad jeg kan gøre, og at der er oplysninger nok her!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Superbruger Jesper Green (Inaktiv) - 02/04-2012 07:55 02/04-2012 07:55
Det ser godt nok skidt ud :(

Både gispen og flashing er symptomer på flukes.

Jeg kan se at du er fra Nibe og jeg er fra Aalborg.
Hvis du kan komme og hente den, så vil jeg godt sælge dig min Prazipro.
Det er en helt ny 118 ml som jeg altid forsøger at ha til nødstilfælde.

Flukes kan komme med planter og fisk fra andre akvarier så årlig
forebyggende behandling med prazi anbefales.

1 dosis til 250 liter = 3 teskefulde

Day 1 -- remove carbon, perform water change with vacuuming, and add Prazi to tank
Day 2 -- add Prazi
Day 3 -- do nothing
Day 4 -- do nothing
Day 5 -- do nothing
Day 6 -- add Prazi
Day 7 -- add Prazi
Day 8 -- normal partial water change with vacuuming
Day 14 - normal partial water change, then add prazi
Day 21 - normal partial water change, then add prazi
Day 28 - normal partial water change, then add prazi
Day 35 - normal partial water change, add carbon, treatment is complete

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger orlof (Inaktiv) - 03/04-2012 07:38 03/04-2012 07:38
Ja, jeg ved ikke om jeg skal tro mine egne øjne. Men det håber jeg.
Her til morgen er fiskene meget tiggende. Den lille røde, der de sidste dage kun har ligget på bunden (selv ved spisetid), svømmer nu rundt :) . Den "gæller" stadig rigeligt, men slet ikke så "panisk" som den har gjort de sidste dage. En enkelt af slørhalerne synes jeg næsten ikke "gæller" mere, og de andre har ikke den "paniske" vejrtrækning. Den største (og hårdest ramte) ligger stadig primært på bunden. Men den kom dog "tumlende" da de fik lidt ærter og agurk :)
Jeg håber, det jeg ser, ikke blot er ønsketænkning, men ellers er det en utrolig hurtig bedring :D .
Nu har jeg set hvordan sunde og raske slørhaler bør se ud, så mine vil jeg umiddelbart vurdere til at have været i livsfare :(
Jeg krydser fingre for at det er en allerede bedring. Det har fiskene bestemt fortjent, da de på mange måder har kæmpet så bravt for deres små liv :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Superbruger Jesper Green (Inaktiv) - 03/04-2012 09:12 03/04-2012 09:12
Dejligt! :)

De vil blive mere friske med tiden, når alle flukes er døde.
De fleste dør på 12 timer, men ikke alle....derfor bahandler man som beskrevet i #20.

Fluke æg klækker ikke med medicin i vandet, derfor holder man "pause", så de kan klække
og så efterfølgende blive slået ihjel med næste dosis.

De evt. skader som flukes har lavet på gællerne, kan godt tage tid at hele...ligesom andre sår.
Men med god vandkvalitet og prazibehandling, så tror jeg at dine fisk bliver friske igen.

Den på bunden kan ha skadet sine gæller så meget, at den ikke orker at bevæge sig.
Den kan måske ikke ret godt få ilt nok endnu pga. gælleskade....vi må se tiden an.

Du har gjort en rigtig god gerning for dine adopterede fisk.
Noget som du kan være stolt af, efter min mening.

Ring/skriv hvis det bliver nødvendigt.

Mvh :)
Jesper

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger orlof (Inaktiv) - 09/04-2012 19:59 09/04-2012 19:59
Jeg kan stadig se fremgang her. Mine slørhaler begynder mere og mere at "opføre" sig som slørhaler. Nu er første omgang af medicinen overstået. De tilbringer store mængder af deres tid på bunden. Men nu er det med rumpen i vejret, og munden der roder i sandet. De ser vist næsten lykkelige ud nu :D

Og de har fået skiftet vand. Det har jeg næsten haft abstinenser over ikke at kunne komme til. Er normalt storforbruger af vand :)

Mine fisk "gæller" stadig meget, men når jeg ser på de små filmklip, kan jeg tydeligt se, at det er ikke er så ekstremt mere. Den store (nu "døbt" Liv), er stadig "forpustet", men hun svømmer rigtigt meget rundt nu. Hun skal dog stadig ned på bunden og "have vejret" indimellem. Alle mine fisk bruger munden meget endnu, men nu gumler de også :D Det er så lang tid siden jeg har set at de tygger deres mad :) .

Alt i alt har jeg (og fiskene) haft en fantastisk påske. Men jeg vil gerne at slørhalerne skal have nogle nye
planter. Men hvordan gør jeg lige det? Jeg er blevet lidt paranoid over at komme til at slæbe "noget" med hjem. Skal jeg give evt. planter et ophold i spand med medicin, eller er der andre ting jeg kan gøre for at være sikker på, at der ikke kommer parasitter i mit akvarie fremover?

Nu venter jeg stadig på medicinen jeg har bestilt. Den skal bruges i mit selskabsakvarie. Der flyttede jeg nogle ancistrusmaller, som i en kort periode boede med slørhalerne, over i. De er jo mulige smittebærere, så jeg er nødt til at behandle dér også :( Der er dog ingen symptomer (endnu). Pyha, jeg har godtnok respekt for parasitter nu.

Endnu engang tusind tak til Jesper Green for hjælpen! Uden den hjælp er jeg sikker på at jeg havde mistet fisk, mens jeg venter på medicinen når frem.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Superbruger Jesper Green (Inaktiv) - 10/04-2012 12:07 10/04-2012 12:07
Indlægget er rettet 10/04-2012 12:10 10/04-2012 12:10 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Det er dejligt med en opdatering :)

Det lyder til at fiskene er på rette vej.
Evt. gælleskader kan godt tage lang tid om at hele, men det tyder jo godt.

Slørhaler med snuden i sandet og rumpen i vejret, er altid et godt tegn :D
Du må da gerne optage en ny film engang....til sammenligning.

Ang. nye planter, så har du ret i at man godt kan uønskede ting i akvariet.
Men jeg plejer bare at skylle mine nye planter under hanen, med rette vand temperatur.
Engang fik jeg fortalt an man kan disinficere planter, men kan ikk huske hvordan.

Angående flukes, så mener nogen, at de aldrig kan 100% udryddes, men kun holdes nede.
en årlig kur med prazipro er meget brugt på slørhaler.
Mine fisk får en behandling 1 gang om året.....prazipro er et meget mildt produkt.

Jeg er glad for at jeg kunne hjælpe dig og de små fisk :)

Mvh
Jesper Green

Ps. nu er jo en god tid at købe planter på, da du jo behandler med prazipro.....evt. flukes fra planter dør i hvert fald :)
Så at pet hollywood i storcenter havde 10 planter stk for 130kr forleden...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Bruger Kiki (Inaktiv) - 10/04-2012 12:33 10/04-2012 12:33
Esha 2000 skulle kunne bruges til desinfektion af planter m.v. Har ikke prøvet det selv, men det angivet producenten på deres vejledning.

Eksternt link http://www.eshalabs.eu/pages_deens/product_deens.html?zoom=1&down... se under andre anvendelser.

Om det er nødvendigt eller noget som helst, det aner jeg ikke. Produktet slå i hvert fald ikke snegle ihjel. Har lige behandlet med det og alle snegle lever og formerer sig i bedste stil.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Bruger orlof (Inaktiv) - 10/04-2012 16:34 10/04-2012 16:34
Ja, jeg var vist lidt for hurtig på tasterne igår.

Imorges hang alle fiskene i overfladen, og den store lå på bunden. Jeg aner da snart ikke, hvad der kan være galt. Jeg har sat en ny pumpe i, der kører sammen med den gamle. Tænkte det kunne være en god ide med ekstra filter/pumpe. Istedet fjernede jeg "boblerne".

Jeg døjer også en del med alger, men de fleste blev fjernet med vandskiftet igår. Imorges kunne jeg se, at algerne var på vej igen. Derfor har jeg fjernet en stor rod, der var meget algebefængt.

Nu har jeg skiftet vand igen, og sat "boblerne" til igen. Jeg kan kun måle NO2, og den viste her før vandskift ca. 0,3. Der er stadig ingen forskel i deres væremåde.

Jeg havde tænkt at optage en ny filmbid, men som det ser ud nu, filmer jeg ingenting :( .

Jeg har en smule Esha 2000, så jeg vil ud og shoppe planter, og se om det kan muntre fiskene og mig op.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Bruger orlof (Inaktiv) - 10/04-2012 17:10 10/04-2012 17:10
Ok, tror "boblerne" er ved at hjælpe. Nu er de fleste på bunden (for at rode :) )
SKAL slørhaler have bobler, og hvorfor?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Superbruger Jesper Green (Inaktiv) - 10/04-2012 18:43 10/04-2012 18:43
Indlægget er rettet 10/04-2012 18:45 10/04-2012 18:45 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Ok, når du kan måle Nitrit, så er dit filter altså ikke kørt ind endnu.
Jeg har lavet en lille guide som beskriver, hvad det vil betyde:

Internt link http://www.akvariefisk.dk/article/show/?Article=1631

Selv 0.1 Nitrit er giftigt og skadeligt i det lange løb og snappen i overfladen er tegn på
at fiskene er påvirket.
Rent vand er især vigtigt for dig, som har fisk under "heling".

Snappen kan også være iltmangel.
Dette kan løses ved at tilføje luftpumpe som laver bobler eller ved at placere pumpen
så det udstrømmende vand laver bevægelser i vandoverfladen.

Begge dele giver mere ilt ved at "bevæge" vandet.
Det er anbefalet at bruge bobler til slørhaler, fordi de har et stort iltbehov.

Mange alger er også normalt i akvarier som ikke er kørt ind.
Ammoniak og nitrit "spises" af algerne og de trives med den extra næring.
Planter som spiser algernes næring er en god ide, da man så "sulter" algerne væk.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Bruger orlof (Inaktiv) - 11/04-2012 19:15 11/04-2012 19:15
Indlægget er rettet 11/04-2012 19:26 11/04-2012 19:26 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg ser lige om jeg er heldig igen at kunne vise et par billeder :)
Det skal blot bevise, at mine fisk altså godt kan svømme :P Og læg lige mærke til at de også kan folde deres finner ud :)
Især den store har stadig behov for hvileperioder på bunden, men de bliver kortere og kortere. Det har hjulpet meget at jeg har skiftet vand de sidste par dage. Nu tror jeg bare de skal have tid til at komme helt på toppen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Bruger orlof (Inaktiv) - 11/04-2012 19:29 11/04-2012 19:29

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #31
Superbruger Jesper Green (Inaktiv) - 12/04-2012 07:55 12/04-2012 07:55
Sikke en forandring på de nye og gamle filmklip :)
De har da fået det meeeget bedre.

Nu skal du bare ha kørt filteret helt ind.

Dejligt at se fiskene svømme rundt :)

Annoncører
Annoncører