Julidochromis transcriptus og Trichogaster chuna

Postet under : Cichlider - Afrika - Tanganyika - Hulelegere
Visninger : 2069

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger ssm2k (Inaktiv) - 14/06-2012 18:54 14/06-2012 18:54
Jeg har nogle Trichogaster chuna og påtænker om der også kan være Julidochromis transcriptus i samme akvarie.

Jeg har desuden lidt neonfisk.

Akvariet er 112 liter.

Jeg har en del planter men kunne jo fjerne nogle af disse til fordel for nogle sten der kan give huler til fordel for Trichogaster chuna.

Men er det dumt eller kan det godt lade sig gøre.

Tanken med Trichogaster chuna er også om de kan spise lidt af mine snegle.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger ssm2k (Inaktiv) - 15/06-2012 16:23 15/06-2012 16:23
Er der ikke nogen der kan svare her ?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger KimJ - 15/06-2012 17:18 15/06-2012 17:18
Det vrimler nok ikke ligefrem med folk der har personlige erfaringer med den kombination, og jeg er da heller ikke en af dem, så det må blive et gæt; Jeg tror ikke det er nogen god kombination.

Honningguramier er til fred og ro, gerne i veltilplantede akvarier med meget lidt vandbevægelse og ikke forstyrrende og aggressive medboere.

J. transcriptus falder ikke ligefrem i den kategori, og de foretrækker mere vandbevægelse, skjulesteder i form af huler og sprækker, hvor de kan lægge deres æg og passe deres yngel. Når de yngler, vil de efterhånden tage mere eog mere plads, hvilket vil gøre det vanskeligt for de andre fisk, der ikke kan klare sig overfor Julierne.

Igen, det er bare mit gæt. Måske kommer der alligevel en forbi der har prøvet?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger ssm2k (Inaktiv) - 15/06-2012 19:17 15/06-2012 19:17
ok. tak for dit bud.

Annoncører
Annoncører