Sommerfugle køn!

Postet under : Cichlider - Amerika - Dværgcichlider
Visninger : 2431

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Nicklas_L (Inaktiv) - 13/07-2012 12:43 13/07-2012 12:43
Hey.. jeg prøver lige herinde også.

Jeg har været nede og købe 2 Sommerfuglecichlider, men efter jeg har kigget på dem længe, synes jeg sgu de ligner hinanden meget og kan ikke se om det er 2 hanner, 2 hunner eller en af hver, jeg har fået slæbt med hjem..

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Nicklas_L (Inaktiv) - 13/07-2012 12:44 13/07-2012 12:44
Jeg har optaget en video, hvis det skulle være nemmere at se på den måde.

Håber nogle kan hjælpe, da jeg gerne vil se om jeg kan få sådan nogle små krabatter til at yngle :-)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Ullasdatter (Inaktiv) - 13/07-2012 13:01 13/07-2012 13:01
Jeg tror umiddelbart det er 2 hunner men du må endelig ikke hænge mig op på det, har selv haft et par, hvor hannen er død og dem kønsbestemte jeg ud fra nogle tommelfingerregler:

1: det føreste sorte stykke i rygfinnen er længere hos hannerne end hos hunnerne.
2: det bagerste i rygfinden er afrundet hvor den hos hannerne er mere spids
3: den sorte plet på siden er helt sort hvis det er en han, hvis det er en hun kan de blå pletter godt bevæge sig ind over pletten
4: hunnen bliver rødlig på bugen når hun kommer i lege humør men hvis det er 2 hanner eller 2 hunner så kan det jo være svært at se.
5: formen og størrelsen er der også noget med men kan ikke lige huske hvordan det nu er :/

her er et billede som meget godt viser de punkter jeg nævner i forhold til han og hun: Eksternt link http://www.aquahobby.com/gallery/e_German_Blue_Ram_Mikrogeophagus...

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger nordin (Inaktiv) - 13/07-2012 14:01 13/07-2012 14:01
Hej!
Jeg har også et par af dem, og umiddelbart kan jeg kun se den forskel, at hannens sorte plet er mere sort end hunnens, og at han er en smule større, men ikke meget.

Jeg ved det er et par, da de allerede efter en uge her, havde æg. (dem tog sneglene desværre)
Hannen prikker lidt til hunnen indimellem, men det er den eneste rigtig synlige forskel synes jeg.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger anjamaria (Inaktiv) - 18/01-2013 14:01 18/01-2013 14:01
Indlægget er rettet 18/01-2013 14:09 18/01-2013 14:09 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hej.

Jeg tillader mig lige at låne denne her tråd, håber at det er okay :P

I går hentede jeg 2 Sommerfuglecichlider, i dyrehandleren kunne de ikke sige om det var hanner eller hunner. Jeg har søgt på nettet, men syntes ikke at jeg kan se det. Så nu håber jeg at der er nogen her inde som kan og vil hjælpe mig :)

Jeg har sat 3 billeder ind, det første vil jeg mene er en han(mente de ude i dyrehandlen)

Hilsen Anjamaria.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger HECHR - 18/01-2013 14:15 18/01-2013 14:15
Jeg tror du har en han og hun, men det er svært at sige.
De har smidt farverne og viser sig ikke fra deres bedste side.
Hannen til venstre og hunnen til højre på filmen, hvis jeg skal byde ind med noget.

Du har en han og hun. Men jeg er uenig i at det er en han på billede 1.
På billede 3 er hunnen til venstre og hannen til højre.
Din hun er tydelig rosa på bugen.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger SAC - 18/01-2013 14:28 18/01-2013 14:28
De to første kan også ligne en lille hun og en lidt større hun. Men det er MEGET svært at bedømme, sålænge fiskene er unge. Det er bl.a. derfor, man altid køber min,. 6 stk. så de selv har en chance for at finde sammen i par. Hvis du nu SKULLE have været heldig og få en han og en hun, er det jo slet ikke sikkert, at de kan finde ud af det sammen.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger anjamaria (Inaktiv) - 18/01-2013 14:31 18/01-2013 14:31
Hej.

Billed 1 er den samme som er på til højer på billed 3.

Er det kun hunner som er rosa på bugen? Det blev jeg lidt i tvivl om da jeg læstet et sted om deres udsene, der stod at de var rosa på bugen og at hunnen blev purpur rød når den ville lege.

Hilsen Anjamaria

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger HECHR - 18/01-2013 14:51 18/01-2013 14:51
Enig. De er vanskelige at kønsbestemme, som de ser ud på billedet og filmen.
Jeg er enig i at der nok med overvejende sandsynlighed, er mindst en hun i det "par".
Som du nævner med at købe flere, så er det en generel god tommelfingerregel, når man køber cichlider, medmindre man selvfølgelig er sikker på at man køber et allerede etableret par.
En han og hun er ikke nødvendigvis et ynglepar.
Og ender de med at finde ud af pardannelsen, holder det næppe så godt som et par, dannet ud af en mindre flok.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger HECHR - 18/01-2013 14:55 18/01-2013 14:55
Hov.. Jeg kan da godt se billede 1, er en han og er samme fisk, som fisken til højre på billede 3.
Jeg må have sovet i timen og set, eller skrevet i mine egne tanker.
Men jeg vil stadig fastholde at du har en han og hun :P

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger anjamaria (Inaktiv) - 18/01-2013 15:01 18/01-2013 15:01
Mange tak for svarene :)

Annoncører
Annoncører