Rød Danio

Postet under : Akvariesiden.dk - Karpefisk
Visninger : 1658

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Barack Banana (Inaktiv) - 28/08-2012 19:23 28/08-2012 19:23
Hej alle sammen :)

Jeg har igennem længere tid været på jagt efter pink/rød zebrafisk (danio rerio). I dag var jeg så inde i Bonnies Dyrecenter på Vesterbro i Odense, hvor de godt kunne bestille den hjem. Ekspedienten kaldte den dog rød danio og snakkede i den forbindelse også om blå danio.

På køreturen hjem blev jeg dog i tvivl om det var den samme fisk, vi snakkede om. Jeg kan se, at blå danio er en art for sig selv, og bliver derfor endnu mere i tvivl om rød danio virkelig er pink/rød zebrafisk eller en anden art. Tror I, at det er den fisk, som jeg søger?

Fisken er ikke bestilt endnu.

Mvh
Kasper

Bonusinfo: Det er i øvrigt en hyggelig lille butik. De har ikke det største udvalg af fisk, men tilgengæld har jeg ikke oplevet en service lignende i andre butikker i Odense.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Mr.Frog - 28/08-2012 21:41 28/08-2012 21:41
Ring til dem og spørg ad ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Barack Banana (Inaktiv) - 28/08-2012 22:33 28/08-2012 22:33
Det er selvfølgelig den nemme løsning ;)

Jeg frygter bare at få et forkert svar, hvis hun nu er overbevist om en ting, der muligvis er forkert. Og trods den gode service kender jeg dem ikke.

Jeg ville derfor forhøre mig her først, om nogen kender Rød Danio og ved om den er identisk med Pink Zebra.

Under alle omstændigheder vender jeg tilbage til butikken engang i midten eller slutningen af næste uge, forhåbentlig med lidt ekstra baggrundsviden.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger fo_dk (Inaktiv) - 28/08-2012 22:36 28/08-2012 22:36
Det er umuligt at svare på uden billeder og i nogen tilfælde skal der DNA-analyse til.....

Handelsnavne slynges rundt i flæng af producenter og forhandlere for at have noget "smart" de andre ikke har....

At de opfinder nye navne til "gamle arter" er også meget brugt - eller de laver en farvevariant selv og kalder den noget smart.

En platy er en platy og ikke en mickey-mouse-platy, koral-platy osv osv.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger KimJ - 28/08-2012 23:03 28/08-2012 23:03
Google er vores ven ;)

En søgning på rød-danio peger på Danio choprae.

En hjemtagning skal nok kun foretages med en specificering af at det skal være en pink variant af Danio rerio.

Annoncører
Annoncører