Tråd-overskrifter...

Postet under : Siden - Ideer til Akvariesiden
Visninger : 3128

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Joselimai (Inaktiv) - 20/09-2012 20:42 20/09-2012 20:42
Jeg har ikke været herinde på siden særlig længe, nok cirka 3-4 mdr. Akvarist har jeg dog været i 7-8 år. Jeg må dog indrømme at det godt kan irritere mig lidt, samt virke uoverskueligt, både for mig, men også for andre, når folk ikke kan finde ud af at skrive en konkretiseret overskrift når de starter en tråd....

Overskrifter som:

Hjælp!!!!
Øv bøv...
Æv æv æv...
Hvad skal jeg gøre!`?!?

Ikke hjælper på nogen som helst måde... Jeg har ret svært ved, til tider, at finde gode tråde herinde, om diverse emner, fordi de fleste overskrifter ligner noget der er skrevet af folk i eller før pubertetsalderen...

Det bruger utrolig meget af min tid, og sikkert også Jeres, at skulle søge igennem debatten om f.eks. en ordenlig tråd om "bugvattersot", hvis emnet til dette har været: "Øv, nu skete det igen..."

Så jeg ville blive utrolig glad, hvis man for fremtiden, ville tænke sig lidt bedre om, når man oprettede tråde - Tak alle sammen ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger krogh85 (Inaktiv) - 20/09-2012 20:50 20/09-2012 20:50
rart at høre at jeg ikke er den eneste der tænker det tænker det samme de står jo på forsiden og får siden til at virke mere useriøst end hvad godt er

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
DK1991 (Slettet) - 20/09-2012 21:05 20/09-2012 21:05
Det er ihvertfald irriterende når man bruger søgefunktionen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger USB_akvariegødning (Inaktiv) - 20/09-2012 21:23 20/09-2012 21:23
Eller man opfandt en mulighed for at ændre overskriften...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Hugo - 20/09-2012 21:24 20/09-2012 21:24
Det ER faktisk en regl, som der bliver gjort opmærksom på, når man vil oprette en tråd.
Formålet er netop at man kan søge på emner.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger USB_akvariegødning (Inaktiv) - 20/09-2012 21:27 20/09-2012 21:27
jo, men det er formentlig stadig en ting man ikke slipper af med, da der helt sikkert er mange der ikke får læst alle reglerne inden de går igang med skrivemaskinen, men det kunne løses ved at man kan rette overskriften... så jeg håber da det er en af de ting Kviller holder sig for øje med en evt. kommende ny forum version...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 20/09-2012 23:16 20/09-2012 23:16
At folk også lige gad og bruge bare 2 minutter til at tjekke igennem for de værste stavefejl ville også være temmelig dejligt. (De ordblinde har jo selvfølgelig en undskyldning, men tror simpelthen ikke på at der er så mange ordblinde på AS.)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
MiaC (Slettet) - 20/09-2012 23:39 20/09-2012 23:39
#6 Man behøver skam slet ikke læse hele reglementet, det er at finde hvor man skriver overskriften.

Der er en grund til at man ikke kan ændre overskrifter, kan ikke huske hvad problemet var, det var et eller andet teknisk. *rødmer*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger USB_akvariegødning (Inaktiv) - 21/09-2012 00:47 21/09-2012 00:47
jeg skrev også Mia at jeg håbede at Kviller har det in mente til en ny version ;)

Jeg bruger ofte den funktion på forum på gødningen, om ikke andet så for at rette evt. slåfejl...
så det er bestemt en lettelse når det kan lade sig gøre og det er ikke særligt arbejdskrævende..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 21/09-2012 01:08 21/09-2012 01:08
Jeg vil nok mene, at den bedste overskrift man kan lave, hvis man har et problem, det må være hjælp eller nej nej nej.
Jeg vil gerne begrunde det.
Hvis man har et problem med en Apistogramma borellii og skriver Apistogramma borellii i overskriften, så vil det være ret begrænset hvor mange der klikker på tråden.
Hvis man skriver hjælp - problemer . Så vil man lynhurtigt få flere gange så mange hits på tråden. Se på besøgstallet øverst i venstre hjørne Visninger.
Dem der klikker på tråden med den "dumme" overskrift, er alle os nysgerige. Mange tænker også sikke dog en dum overskrift, det er da pisse irriterende, at jeg nu har åbnet en tråd som jeg ikke er en skid interesseret i, men fakta er, at spørgeren ved den "dumme" overskrift, får flere brugere til at se problemet, og måske endda også hjælpe. Det kan da være at en person som holder Corydoras aeneus, kan give svaret, selv om problemet var med en Apistogramma borellii.

Jeg lavede en annonce for noget tid siden Eheim svamp 50 kr.. Der kom måske 20 visninger i løbet af 2-3 døgn. Så ændrede jeg overskriften til Prisgaranti, og et døgn efter var annoncen over 50 visninger.

Det gælder om at lave en overskrift der fænger, så har du et problem med en fisk, så opret en tråd med overskriften Æ-BÆ-BU, så skal du bare se besøgstallet eksploderer. Men forvent også, at der sidder nogle bruger der ikke ved en skid om hvordan problem løses, og de skal nok komme med deres kommentarer i tråden, om alt andet, for noget skal de jo skrive, når nu de har åbnet tråden.

En dum overskrift er måske ikke så dum endda :o

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger USB_akvariegødning (Inaktiv) - 21/09-2012 01:11 21/09-2012 01:11
Det kan være du har en pointe der :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger MrSteelski (Inaktiv) - 21/09-2012 04:03 21/09-2012 04:03
Når jeg starter en ny tråd sørger jeg for at skrive en overskrift der passer på det emne jeg søger om da det gør at jeg helt sikkert Hart større chance for at fange dem der er interesseret og ved meget om emnet, men er jo kun min vurdering, jeg klikker da også ind på de"dumme" overskrifter for lige og se hvad det er og hvis det er noget der ikke kan bruges til noget så klikker jeg da bare væk igen istedet for at skrive til tråd starteren at hans/hendes overskrift er "dum" det spilder både trådstarteren tid min tid og folk dr gerne vil læse alt i denne tråd.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Joselimai (Inaktiv) - 21/09-2012 05:48 21/09-2012 05:48
#10 :o Det kan du da umuligt mene det der.....? :|

Jeg er i og for sig fuldstændig ligeglad med om min tråd får 1.000.000 eller 2 hits, bare jeg får det rigtige svar.. Jeg vil dog mene, at sandsynligheden for at få et kvalificeret svar, og for at undgå alt muligt udenom snak, så er en konkretiseret og beskrivende overskrift det mest optimale...

Jeg kan virkelig ikke se hvad det nytter, at have en viden-base/kartotek hvis man ikke kan søge ordenligt på diverse svar der ligger heri... Forståeligt nok, hvis tråden er med henblik på salg, så øger antallet af hits, muligheden for salg, osv osv, men salgspsykologi, marketing, PR osv., er ikke noget jeg vil ind i her, da det intet har med sagen at gøre..

Det eneste der kommer ud af, det som du skriver, Tonny, er endnu flere tråde om præcis samme emne, og tid efter anden, vil det blive enormt kedeligt for de gængse brugere på denne side, overhovedet at deltage i debatten, idet at de samme spørgsmål går igen, og igen, og igen, og igen - FORDI folk simpelthen ikke kan finde svar på deres spørgsmål, i den rodebunke af tråde der hedder: ØV BØV, HJælp jeg skal giftes, Tonny's forslag, osv..

Anyways... Jeg har som sagt ikke været herinde på siden særlig længe, og jeg må ærligt indrømme, at det er første gang at jeg har set en forholdsvis meningløs kommentar fra brugere "Akvarie West"... Én gang skal vel være den første...

Meningsløse overskrifter osv, det kan man bruge facebook og twitter til - eller give los i off topic sektionen, alt andet synes jeg virker tåbeligt/opgivende :(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger KevinR - 21/09-2012 08:41 21/09-2012 08:41
En måde at gøre det bedre,er vel at tage væk den frie tekst og at man skal vælge art t.ex

Poecilia reticulata,Guppy eller ungefødere

Når man så har valgt art kommer der valgmuligheder op:

-Sygdom
-Foder
-opdræt
-Akvarie
-Teknik
-Div spørgsmål

Hvis trådstarter søger "hvornår føder min guppy" kunne der komme op et par eksempler inden tråden oprettes og en tekst med "Svarer en af trådene på dit spørgsmål"

På den måde slipper man for overtekster med ""jubbbiii,øvvvv,æv bæv,hvad skal jeg gøre men får en overtekst der siger : Tetra-sygdom eller Guppy-Teknik og man kunne enda gå videre til at fører man muse pilen hen over så får man info om de første 6-10 ord i hvad trådstarter har skrevet.

måske en ide ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 21/09-2012 08:54 21/09-2012 08:54
#13 Jo, det mener jeg i den grad, men jeg er selv så #§&ZP&# irriteret over de intetsigende overskrifter.

Starter du en tråd med "ØV BØV" så vil der være mange der ser den, og du vil også få svar.
Starter du en tråd med "Hjælp mine fisk har hvide pletter", så gider folk ikke åbne den, for de har set den overskrift 1000 gange før.

Jeg har for 5-10 år siden anbefalet, at man tog de mest brugbare tråde, og samlede dem til en artikel om problemet. Hvis vi havde startet på det dengang, efterhånden som trådene dukkede op, så havde vi vist haft løsninger på de fleste problemer i vores artikel database på nuværende tidspunkt.

Hvide pletter, hvornår føder min guppy, algeproblemer, tørretid på silocone osv. Emnerne er mange, og trådene kommer igen og igen. Dem der har været her længst undgår sikkert disse tråde, men er de inde i en tråd der hedder Æv-BÆV, nå ja, så kan de da lige så godt komme med svaret, og samtidig forarges over den bruger der allerede har lagt en ubruglig bemærkning, om "søg på google", "Dum overskrift" eller lignende.

Men ja, jeg gider heller ikke se de overskrifter, men ofte åbner jeg dem alligevel ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 21/09-2012 09:11 21/09-2012 09:11
Jeg tror ikke at hovedparten af spørgerne har set i artikelbasen først. For så ville der ikke være så mange spørgsmål om hvide pletter, for der ligger en artikel om hvide pletter i basen. Det nemmeste er at spørge, ikke at undersøge. Det er med til at de mere øvede måske undgår overskrifter som "Hvordan vasker jeg bundlaget", "Hvorfor skal jeg skifte vand". Men hvis alle lavede overskifter som æv-bæv, så ville det virkelig være noget lort.

Når en gade er fyldt med forretninger hvor skiltet over vinduet er blå/hvid, grøn/hvid eller sort/hvid, og så der kommer en forretning med et orange skilt, så bliver der lagt mærke til det orange skilt, og folk skal se hvad det er for noget. Begynder hele gaden med orange skilte, forsvinder den effekt, og det hele kommer måske endda til at se grimt ud.

Det samme med reklamer på tv. Dem vi husker er dem der er sjove eller dem vi hader. Det gælder med andre ord om at lave en reklame med en irriterende melodi, eller et par håbløse skuespillere.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger nordbakken (Inaktiv) - 21/09-2012 13:06 21/09-2012 13:06
Allerførst vil jeg give trådstarter ret i at det er irreterrende at folk ikke beskriver deres problem i overskriften,
men og der er næsten altid et men! ;-)

Joselimai skrev :
#10 :o Det kan du da umuligt mene det der.....? :|

Jeg er i og for sig fuldstændig ligeglad med om min tråd får 1.000.000 eller 2 hits, bare jeg får det rigtige svar.. Jeg vil dog mene, at sandsynligheden for at få et kvalificeret svar, og for at undgå alt muligt udenom snak, så er en konkretiseret og beskrivende overskrift det mest optimale...

Hvem siger at det svar du får af 1 eller 2 personer er rigtig?
det kunne jo begge to være nybegynder med et bud på hvad der kunne gøres, men jo ikke nogen garanti for at det de siger er rigtig.
så den med at du er lige glad med hvor mange der ser/skriver i tråden den holder desværre ikke!
Hvis jeg har et problem ville jeg da helst have min. 5-6 svar og er der så flere af svarende der ligner hinnanden,
er der nok stor sansynlighed for at det var det rigtige svar?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 21/09-2012 14:24 21/09-2012 14:24
Jeg plejer gerne at sige, at spørger man 10 personer, så får man 11 forskellige svar :D :D :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger Snrl (Inaktiv) - 21/09-2012 14:35 21/09-2012 14:35
Jeg synes det er skide irriterende, efter 5-6 år foran AS (ikke konstant), at se de samme "hjæææælp" og "nej nej hvad gør jeg??!!!?!?!?!!" - Folk tager deres retorik fra facebook og sms med sig videre på nettet. Der er mange der burde tænke sig om før de taler og mindst ligeså mange der burde tænke sig om før de skriver.

Jeg plejer at søge på google først, som regel dukker både AS og Akvarieviden op helt i top plus diverse private sider, så kan man sidde og sammenligne folks erfaringer istedet for de noget "tilfældige" svar man kan rende ind i herinde.

Hvis det lyder lidt mavesurt vil jeg lige sige; ps. jeg er stadig vild med den her side og bruger den dagligt ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Waagø (Slettet) - 21/09-2012 15:28 21/09-2012 15:28
Indlægget er rettet 21/09-2012 15:32 21/09-2012 15:32 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Se lige den overskift *rødmer*
Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/market/show/?ID=83609

Kunne han i det mindste dele sine fisk ind under deres kategori, så kunne der jo laves en overskrift, hvor navnet på den pågældende fisk der skulle sælges var nævnt.
Og så slap brugere af siden for at kikke på fisk der ikke har deres interesse.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger USB_akvariegødning (Inaktiv) - 21/09-2012 15:35 21/09-2012 15:35
Det er jo en annonce, jeg kan ikke rigtigt se hvad den har med indlæg at gøre, da bl.a. annoncer, i det mindste oftest, har en begrænset levetid og vel ikke som sådan er særlig interessante at kunne søge i gennem en længere periode....
Hvordan folk vil annoncere deres køb og salg er vel op til den enkelte...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger KevinR - 21/09-2012 15:49 21/09-2012 15:49
#20 "8 stk papegøje cichlider 12-15cm yngel gruppe i orange/pink" troede ikke de fandtes i DK

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Waagø (Slettet) - 21/09-2012 16:00 21/09-2012 16:00
Indlægget er rettet 21/09-2012 16:02 21/09-2012 16:02 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Men der kommer billeder på senere, så må vente med at få udløst spændingen ;)

#21 ja det er så din mening, har heldigvis en der er bedre ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger Mr.Frog - 21/09-2012 16:49 21/09-2012 16:49
Man kan da ikke seriøst mene, at ens egen mening er bedre end andres meninger :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Bruger Fiskenoerd (Inaktiv) - 21/09-2012 17:50 21/09-2012 17:50
#24 Det mener jeg nu nok! :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Bruger FinnB - 21/09-2012 18:57 21/09-2012 18:57
Har i ikke andet at godt op i ? er helt enig med Akvarie West sådan en overskrift få folk til at klikke.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Bruger JeppeC (Inaktiv) - 21/09-2012 19:50 21/09-2012 19:50
Indlægget er rettet 21/09-2012 19:51 21/09-2012 19:51 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#26 Ja, men når man så senere søger herinde for at finde et svar, så får man en lang liste, hvor søgefunktionen har fundet noget relevant. Problemet er så bare at 40% af dem har en overskrift der er lige til at skylle ud i toilettet, og man må så klikke sig igennem alle søgeresultater i håb om at finde svar på sit spørgsmål, fordi man ikke umiddelbart kan se, om man kan bruge tråden til noget. Det har jeg efterhånden prøvet mange gange, og det irriterer mig.
En søgning på Google efter resultater fra Akvariesiden giver heldigvis ikke kun en overskrift, men også en beskrivelse, så her kan man lidt bedre se, om der er noget der passer ind til sine egne spørgsmål.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 22/09-2012 11:09 22/09-2012 11:09
Det er jo rimelig enkelt. Har man en syg fisk og søger oplysninger, så går man bare ind og søger på "Hjæææælp" og har man et utæt akvarium, så søger man på "Æv Æv Æv" :D :D :D :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Bruger tummes (Inaktiv) - 23/09-2012 08:46 23/09-2012 08:46
Det er vel ikke antallet af klik, der gør at man får relevant hjælp? Det gælder om at fange interessen hos de brugere, der rent faktisk kan hjælpe. At få de erfarne til at tænke "det der - det ved jeg noget om" - ikke blot at tiltrække de nysgerrige.

Annoncører
Annoncører