Rød juvel lægger æg :-) Men .......

Postet under : Cichlider - Afrika - Øvrige Afrika
Visninger : 1873

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Reje-kællingen (Inaktiv) - 09/12-2012 18:43 09/12-2012 18:43
Hej, mine rød juvel lægger æg, men istedet for at befrugte æggene, så står hannen og æder dem lige så hurtigt som hun lægger dem. Det er første gang de lægger æg sammen, og jeg har hørt at første gange og sikkert også anden gang skal jeg ikke regne med at at det bliver til noget, men at hannen ligefrem æder æggene, er det normalt ???

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger SAC - 09/12-2012 20:05 09/12-2012 20:05
Ja, det er meget almindeligt. Måske er han ikke helt klar endnu. Eller også er det ikke gået op for ham, hvad det går ud på. Men bare rolig: Der kommer nye forsøg. Og det kan sagtens være, at det går galt indtil flere gange, før det lykkes...

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Jan Erikssøn (Inaktiv) - 03/03-2013 19:33 03/03-2013 19:33
Lidt gammel tråd, men jeg vil alligevel lige kommentere den. :)

Jeg har også røde juveler (Hemichromis bimaculatus) og erfaringen her er, at de bliver bedre og bedre til det for hver gang de yngler. Det skal nok komme, såfremt det ER en han og en hun du har og ikke to hunner. (Det antager jeg at du er sikker på at det er, altså han og hun?).

Annoncører
Annoncører