Så flot og enkelt kan det gøres !!!

Postet under : Cichlider - Vedligeholdelse - Gør det selv
Visninger : 2522

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Thors (Inaktiv) - 04/01-2013 21:45 04/01-2013 21:45
http://www.youtube.com/watch?v=H0o6SKNHQGA

Se evt. efter 51.00 min.

:o

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger JohnT - 04/01-2013 23:19 04/01-2013 23:19
du må meget have mig undskyldt, men jeg forstår ikke helt hvad du er imponeret over her ?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger niko9260 - 04/01-2013 23:24 04/01-2013 23:24
Jeg kan godt se hvad du mener men efter min mening ser det slet ikke naturligt ud sådan som stenene er blevet lagt hvis du ser en god video nede fra søen så ligger stenene slet ikke sådan at nogle ligge helt ned hvor andre står helt lodret op

mvh Nikolaj

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger JohnT - 04/01-2013 23:26 04/01-2013 23:26
jaah og det vigtigste hvert falde for mig , er at alt udstyr , pumper, osv er gemt så godt som muligt..

et barn kunne gøre det der.. hehe ;P

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Jakob (Inaktiv) - 05/01-2013 00:08 05/01-2013 00:08
Jeg syntes det ser cool ud! At skjule teknikken ved hjælp af lyssætningen og dermed beholde svømmepladsen til fiskene, istedet for at lade moduler fylde, er rimelig godt tænkt og udført. Det kunne mine børn ikke have fundet på( *rødmer* ). Det må godt nok have været en god men lang video hvis man kan påstå at der ikke er nogle stensætninger i Malawisøen hvor nogle klippestykker ligger ned og andre står op. Jeg mindes da at have set nogle klip (muligvis af dårlig kvalitet) hvor det har forholdt sig sådan!
Vh Jakob

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger malawi-pusher (Inaktiv) - 05/01-2013 07:06 05/01-2013 07:06

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Arne - 05/01-2013 07:21 05/01-2013 07:21
Det ser jo super godt ud som det ser ud 51 min inde i video .. jeg ved ikke om man bliver træt af at se på et akvarie der er så mørkt i længer tid .. ;)

Jeg syntes det er fedt der er nogle der prøver noget andet end en baggrund i akvariet.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger malawi-pusher (Inaktiv) - 05/01-2013 07:28 05/01-2013 07:28
hvis i mener det ser unaturligt ud, har i ikke set ordentlige billeder fra søen! kanon lækkert setup B)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger jf (Inaktiv) - 05/01-2013 07:38 05/01-2013 07:38
Indlægget er rettet 05/01-2013 08:19 05/01-2013 08:19 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Thors skrev :
Så flot og enkelt kan det gøres.

Akvariet er jo ganske enkelt fremragende indrettet. Roligt, naturligt og smukt på en gang. De sædvanlige købe baggrunde, moduler, de hjemmebyggede stendiger, har hermed mistet deres berettigelse B)

En vigtig ting: Læg mærke til fiskene, intet såkaldt "kaosprincip" her. Super lækkert at akvariet ikke er overfyldt med fisk som næsten altid er tilfældet i vores akvarier. De går fredeligt og "græsser" som når man ser optagelser nede fra søen. Hvilken ro, wow! Det akvarium kunne jeg se på i timevis.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger KimJ - 05/01-2013 10:30 05/01-2013 10:30
Som levested for fiskene er akvariet fint indrettet, men ikke ligefrem ideelt besat. Og jo, det ER et kaos-akvarium!

Om man kan li` udseendet eller ej, er jo en helt personlig ting, men akvariet ser åbenlyst ikke naturligt ud, alene af den grund at et lys som det viste, aldrig vil forekomme I en sø der ligger badet I et helt igennem ensartet og kraftigt lys!

Jeg tvivler på at akvariet ser lige så godt ud I virkeligheden, som på videoen, hvor de tekniske begrænsninger (dynamisk rækkevidde I billedet) får skyggeområdet til at virke langt mørkere end det reelt er, og dermed skjuler teknikken bedre for os der ser videoen, end for dem der sidder foran baljen.

Af samme grund kan man heller ikke på videoen se akvariets limninger i de bageste hjørner, noget som i min verden er en klar diskvalifikation (jeg er med på at det lægger kraftige begrænsninger på mulighederne for kreativitet, hvis man altid vil undgå problemet, men I mine øjne er limningerne lige så illusionsbrydende som synlig teknik). Man kan dog stadig ane at f.eks. varmelegemet sidder frit fremme...

Selve stensætningen synes jeg til gengæld er meget tiltalende.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Thors (Inaktiv) - 05/01-2013 10:34 05/01-2013 10:34
# 4

Hvis man synes 3 stk "Back to Nature moduler" klasket op på bagglasset, er mere naturligt er det ok for mig, jeg synes heller ikke pumper og div. udstyr er flot, men nogen gange har folk så travlt med at gemme det væk, så resultatet bliver endnu være.
Dette er da SÅ flot og der er massser af gemmesteder, samt svømmeplads..... :O)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger Arne - 06/01-2013 07:29 06/01-2013 07:29
#10 ... Vi kan godt blive enig om at akvariet ikke er perfekt lavet, men det behøver det vel heller ikke at være for at se rigtig godt ud.. Det er jo trods alt kun et 600L akvarie, eks. et 900l med mere dybte havde været bedre.

Jeg syntes det ser godt ud til de muligheder man nu har i et 600L akvarie.

#11 ..Enig .. Den type akvarie har vi set flere gange, men som du skriver " hvis de selv syntes det ser mere naturligt ud så er det fint for mig".... smag og behag er da heldigvis forskellig ..men jeg foretrækker nu at alt teknik er skjult.

Jeg syntes det her akvarie er super fedt lavet .. Internt link http://cichlids.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=1434659

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger SteenB - 07/01-2014 15:47 07/01-2014 15:47
Jeg vil give Thors ret; det er et pænt og harmonisk akvarie han har fået stablet på benene der.

Især kan jeg godt lide hans lodret-stående "klippe-blokke" (og nej - jeg orker ikke at gå ind i en diskussion af om det er mere eller mindre tæt på den naturlige habitat - for det kan vi alligevel aldrig efterligne 100% i baljerne!!! B) ) - og jeg har selv ladet mig inspirere til noget i den retning da jeg indrettede mit 530 Tanganiyka.

Jeg synes dog at han har lavet en for "kantet" overgang fra "klipper" til sand, og jeg har selv forsøgt at lave en mere glidende overgang, hvor jeg har brugt forskellige størrelse sten - hvilket så igen har givete den fordel, at yngelen har mange skjulesteder, de kan benytte. :)

Annoncører
Annoncører