Baggrunds filter kontra spand pumpe filter,

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 925

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger merlin980 (Inaktiv) - 21/03-2013 11:55 21/03-2013 11:55
jeg er ved at starte et 450L op hvor jeg har set på en RockZolid baggrund med filter, men en kollega er volsomt nervøs for eventuelt strømsvigt, og så står alt filter materialet jo direkte i akvariet frem for en spand pumpe hvor filter materialet jo er i spanden.. skal jeg være nervøs for det eller skal jeg bare kaste mig i krig med baggrunds filteret.

mvh
jonatan

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger 87Hundrede (Inaktiv) - 21/03-2013 12:21 21/03-2013 12:21
Tja, nu er der jo altid ting man kan være bange for, men så ofte går strømmen heller ikke i danmark, hvertfald ikke her hvor jeg bor ;)

Jeg vil personligt anbefale baggrundsfiltre til hver en tid. Jeg har haft læssevis af forskellige spandpumper, både fra discountmærker og de dyre fra henholdsvis eheim og fluval, og jeg har ikke fortrudt et eneste sekund at jeg valgte baggrundsfilter til mine nye akvarier.

Der er flere fordele der taler for, hvis jeg skulle sige det.

1: Du får en federe baggrund
2: Mindre strømforbrug
3: Mindre larm
4: Langt bedre filter.

Så jeg ville sige at du bare skal kaste dig i krig ;) Bare husk at få lavet en overløbsrist, så du er sikker, også selvom filterristene stopper til ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger verup (Inaktiv) - 21/03-2013 12:24 21/03-2013 12:24
jeg ville foretrække baggrundsfiltret, det ser fedt ud i akvariet, kræver langt mindre vedligehold og har større filtervolumen. Jeg synes derudover det er rart at have alt vandet i akvariet, så man ved hvor man har det, pumpen kan jo blive utæt, en slange ryge af eller hvad ved jeg :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger merlin980 (Inaktiv) - 27/03-2013 11:54 27/03-2013 11:54
jeg var en tur i unimati i randers, hvor han varmt anbefalede baggrunds filter.. flere af de tidligere kunder har haft samme frygt som mig, hvorefter han har prøvet at slukke pumpen på sit eget akvarie i ca 3 uger, og uden at gøre noget, startet den igen. det største problem var at der kom lidt brunt grums ud af slangen..

så det er vejen frem, og jeg købte en baggrund med dertil hørende filter materiale og power heads. for sytten nu kan jeg SLET ikke vente på at baljen bliver leveret!!!

Annoncører
Annoncører