Bleg transcriptus

Postet under : Cichlider - Afrika - Tanganyika - Hulelegere
Visninger : 1685

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger piazastrow (Inaktiv) - 12/04-2013 19:54 12/04-2013 19:54
Indlægget er rettet 12/04-2013 19:55 12/04-2013 19:55 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Nogle der ved om der er noget galt hvis en transcriptus er bleg?

Købte 4 for en uge siden, dagen efter blev akvariet utæt hvilket resulterede i et meget pludseligt skift over i mit 56 l akvarium (med eget vand og pumpe). For tre dage siden kom det nye akvarium og satte det op med alt fra det gamle akvarium (urenset for at beholde bakterier) - sand, sten pumpe og 30 l vand (ved godt det ikke er meget, men det var hvad jeg lige kunne gemme da det skulle gå stærkt).

De røg over i det nye 275 l akvarium igår aftes og den ene transcriptus er ret bleg i den sorte farve. Ved de er stressede men er det sygdom eller hvorfor er den bleg? De andre jager den også hver gang de får øje på den.

Der er massere af gemmesteder ( har bygget en "bagvæg" op af kalksten så der er mange steder den kan gemme sig hvis det bliver for meget)

Fisken er den på det første billede (den længst til højre). Det andet billede er af hele akvariet

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Nørgård (Inaktiv) - 12/04-2013 20:46 12/04-2013 20:46
Ser super fint ud altså akvariet.

Min erfaring er at julidochromiserne godt kan have lidt forskellig farvetegning. Nogle er meget sorte og andre kan farven være knap så skarp. Hos mange af tanganyikacichlider mister de farven hvis de er stressede. Har dog ikke rigtig set det hos julidochromis arterne. Men tiden må vise om den bliver flottere.

Mvh. Michael

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Administrator scn - 12/04-2013 22:23 12/04-2013 22:23
den er bleg for ikke at virke dominerende og dermed provokerer de(n) dominerende i gruppen. De skal lige have tid til at fordele pladsen mellem sig, med 275 (250?) liter burde den finde et område hvor den kan være i fred for de andre, uden at gå rundt og "putte sig" konstant. Det kan dog godt være lidt svært med en stor gruppe sten, det er lidt lettere at dele dem op hvis man eks. har sten i begge ender med en smule sandbund i midten (min erfaring med en lille gruppe i et 63 liters)

Men hold øje med den, det kan jo være nogle hidsige små fisk. Hvis den ender med at stå og putte sig i et hjørne hele tiden, så er det væk med den. Den vil nok heller ikke få så meget at spise hvis det ikke ændre sig.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Jakob (Inaktiv) - 14/04-2013 19:31 14/04-2013 19:31
Prøv evt. at sluk lyset i 3-4 dage så de lige får lov til at falde til ro efter alt flytterriget.
Vh Jakob

Annoncører
Annoncører