En lille solstrålehistorie af et flækket motorhus på en Eheim.

Postet under : Akvariesiden.dk - Gør det selv
Visninger : 1280

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger 10nnitus - 13/04-2013 14:14 13/04-2013 14:14
Jeg var så heldig at få fingerende i en Eheim 2317, 100 €, skulle jeg give, 120 € med transportomkostninger, tysk side som den blå avis, der tilfældigvis siden, skulle vise sig aldrig at havde været i brug, original æske, splejset poser, til de forskellige dele der ikke havde været åbnet, selv alle de forskellige papirer og den lille strimmel til forslag til hvad filtermaterialer der kunne anvendes var der, som den lige kom fra fabrikationen tilbage i nittenhundredeoghalvfemserne.
Stor var min lykke, indtil jeg fik åbnet kassen, og så at der var sket en transportskade, var det sket da den var igennem DHL eller det danske postvæsen, er ikke til at vide, men ærgerligt var det nu, da jeg endelig havde fået det held, at kunne skaffe denne længe ønskede pumpe. Selve huset var godt og grundigt flækket i bogstaveligste forstand, så jeg røg hurtigt helt ned i kulkælderen, hvad nu, søgte forgæves hjælp, både det ene og det andet sted, herefter var jeg rundt omkring på nettet, ligeledes med uforrettet sag, skrev derpå en e-mail til Eheim, men her kunne eller ville de ikke hjælpe, for pumpen som de skrev, var udgået af produktionen for mange år siden, de ville heller ikke oplyse noget om plastsammensætningen, for det er forretningshemligheder, hvad der naturligvis er til at forstå, men det hjalp jo ikke mig, så gode råd var dyre, hvad gør man så, søgte derpå endnu engang på nettet efter en lim, der muligvis ville kunne klare opgaven, jeg ville ikke opgive så let, fik herpå kontakt med indehaveren Søren fra firmaet Eksternt link http://www.novatio.dk/nowex/novatio-produkter/lim-fuge--forseglin...
der foreslog at det kunne den 2 komponente lim, megaplast MM. muligvis klare.
Tilfældigvis skulle han ugen efter lige forbi København, og foreslog da, at jeg lige kunne komme forbi hans københavnerlejelighed, så kunne vi jo lige se, om det i det hele taget kunne lade sig gøre. Det lykkes over al forventning, med at sammensmelte et lille stykke plasmatriale på siden af huset til motordelen. Stor var min lykke, så jeg fik med det samme lim, slibepapir, pistol og renseskum med, skal lige tilføjes, til en meget fordelagtig pris. Servicen Søren her gav, kan man kun rose til skyerne, her stod han nærmest på hænderne for at kunne hjælpe.
Efter nøje at have fulgt hans instruktioner og en lille dertil indkøbt nøglefil, til lige at afgrate kanter, og lave en lille afstandsrille mellem de dele der skulle svejses sammen, sleb jeg med slibepapiret, påførte renseskummet, tørrede derefter rent og tørt med en klud, påførte limen, først den ene side, lod denne tørre i 20 min. tid, påførte derefter den anden side, og lod herefter det sammenlimmet hus gennemhærde det næste døgns tid, herefter skulle jeg så kun lige slibe lidt der hvor O-ringen skal side, og nu fungerer 2317 igen som ingenting har hændt.
Skaden
Efter limningen, (svejsningen)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Jubel-Bille (Inaktiv) - 13/04-2013 14:57 13/04-2013 14:57
Jeg håber det holder godt og skønt der findes så hjælpsomme mennesker:-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger 10nnitus - 13/04-2013 19:20 13/04-2013 19:20
Jo tak, jeg tror selv på den holder, ja hjælp er altid kærkomment

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Markvardt (Inaktiv) - 06/05-2013 23:53 06/05-2013 23:53
Ja men må sige at det er et godt produkt de har der, har brugt noget tilsvarende til at reparere en revne på en motorblok på en lastbil...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger brib - 07/05-2013 16:18 07/05-2013 16:18
Dejligt med hjælpsomme mennesker :)

Underligt nok er det første gang jeg er stødt på en 2317 , den har åbenbart ikke været det helt store hit , eller er lavet i få eksemplarer.

Men så lærte jeg da lidt igen :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger 10nnitus - 07/05-2013 17:47 07/05-2013 17:47
# brib
Den er fuldstændig identisk med 2217, blot tilføjet med et integreret varmelegeme, men blev af en eller anden grund, åbenbart for Eheim ikke det helt store salgs hit, den blev fremstillet i slutningen af 80’ til midt i 90’erne, dengang havde jeg selv erhvervet mig en, fordi jeg helst gerne ville undgå varmelegemet i et akvarium.
Den er afprøvet og kører upåklageligt, skal senere drive mit nyerhvervet 240 L asiatiske inspireret akvarium.

Annoncører
Annoncører