Nymfe eller lignende dyr?

Postet under : Akvariesiden.dk - Andre akvariedyr
Visninger : 681

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger 87Hundrede (Inaktiv) - 28/07-2013 01:17 28/07-2013 01:17
Hejsa

Efter lidt søgen rundt på siden, tror jeg at jeg har fundet frem til, hvad dette mystiske dyr er - en guldsmeddenymfe

Men vil lige have det bekræftet.

Skal jeg forsøge at fange den, eller skal jeg bare lade naturen gå sin gang? der går kun rejer i akvariet, så det er jo ikke verdens største dyr.

Et andet spørgsmål - Hvordan filan er den endt der? Det er et akvarie jeg har haft i min varetægt siden dag 1, bruger hverken frostfoder, regnvand eller andre ting der måske kunne indeholde æg fra sådan en guldsmed. Nogen der ved hvordan den er endt der? :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger mipe - 28/07-2013 08:07 28/07-2013 08:07
Det er en vandnymfe-nymfe, ikke en guldsmedenymfe.

Det er en stor jæger, som også angriber dyr der er størrere end den selv, så du vil sikkert miste nogle rejer hvis den ikke bliver fjernet!

Sådanne æg pleje jo at kunne ligge i dvale i lang tid, så de kan være kommet ind med bundlag, foder, planter, snegle m.m.
Hvis du har haft et vindue/dør til at stå åbent og akvariet ikke er fuldt overdækket, så kan der også være kommet en vandnymfe ind og har lagt æg i vandoverfladen!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger KevinR - 28/07-2013 11:17 28/07-2013 11:17
Det kan også være en exotisk vandnymfe der har fulgt med plante/fiskeimport

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Villads - 04/08-2013 15:42 04/08-2013 15:42
Jeg mener ikke vandnymferne er så glubske, men prøv selv at slå det op, hvis den lever endnu.
Hvis Kevin har ret, kunne det være sjovt at se den som voksen.

Annoncører
Annoncører