Ny reje tank

Postet under : Akvariesiden.dk - Mit Akvarium
Visninger : 1030

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger kiff (Inaktiv) - 11/10-2013 20:47 11/10-2013 20:47
Så kom der vand i det bette 45 L krystal reje tank.. Er ny i krystal som andre rejer, så hvis der ris/ros, må i gerne komme med det *uhh*

Der er små 5 liter ebi gold shrimp soil i, burde nok være lide mere men syntes det passede.

På klisteret skifer sten på bagrude med lidt weeping mos på stenene, virker til det holder!

Hjemmelavet HMF filter med ca 150L pumpe og bio kugler.

Ellers er der også weeping mos på "træet" mini Taiwan på rod. Lige inden rejerne, kommer der julemos og javamos evt et par mosbolde..

:P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger KlausJuul (Inaktiv) - 11/10-2013 20:55 11/10-2013 20:55
Syntes det ser rigtig godt ud med rødderne med mos på, det har jeg altid været stor fan af. Men syntes alligevel sagtens du kan komme meget mere grønt derned, uden at du skal plante den helt til. Men nogle små planter til forgrunden, fx. HC cuba (kræver dog co2 og rimeligt lys for at kunne trives) og nogle lidt større bagved som kan tætne lidt. Kig evt på tropica's hjemmeside, de har rigtig mange flotte layouts derinde! :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger kiff (Inaktiv) - 11/10-2013 21:22 11/10-2013 21:22
Hej Klaus

Wow det en fin side, der skal jeg nok få tiden til at gå :-) Der skal også gerne noget mere grønt i, bare ikke for meget så man ikke kan komme til.. men HC Cuba ville være perfekt, der skal bare meget til at holdé den som du siger.. *rødmer* men hold da op det nogle fine layout de har! :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Tue T (Inaktiv) - 11/10-2013 21:30 11/10-2013 21:30
Det ser fint ud, og lyder til der kommer algekugler - cladophora aegagrophila. istedet for HC Cuba som kræver meget lys for at være flot, kan du prøve lidt marsilea hirsuta og evt anubias nana.
Og når du har mos i overskud, køb tagrende net / sugekopper og lav en mosbaggrund ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger KlausJuul (Inaktiv) - 11/10-2013 21:30 11/10-2013 21:30
Jeg har selv gjort lidt med HC cuba og den trives faktisk fint, selvom du ikke betaler spidsen af en jetjager, men blot er lidt kreativ. Jeg købte en lang lampe i en genbrugsbutik med et fungerende lysstofrør hvilket kostede mig en 20'er, derudover lavede jeg et hjemmelavet CO2 anlæg (se link) resultatet var faktisk okay, bunden begyndte så småt af blive dækket af planten, men rev det op igen da jeg ikke gad det mere. Se evt min tråd om mine akvarier, der er lidt billeder af det i tråden.

Eksternt link http://www.akvarieplanter.dk/gor-det-selv-co2-opskrifter-holdbarh...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger KlausJuul (Inaktiv) - 11/10-2013 21:31 11/10-2013 21:31

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger kiff (Inaktiv) - 11/10-2013 22:05 11/10-2013 22:05
Tak Tue :-) marsilea hirsuta var et godt bud! nu kunne jeg læse op på den, men er den nem? som ingen extra co2.. har faktisk en anubias (mini) liggende.. ved ikke om det er en anubias nana.. Helt sikkert er kommer en tagrendenet op med mos i, ved siden af pumpen med jule-mos. Der er ikke noget i tagrendenetet som kan skade planter eller rejer? eller skal det bare købes i rustfri? :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Tue T (Inaktiv) - 11/10-2013 22:13 11/10-2013 22:13
Marsileaen er forholdvis nem ja, jeg har haft den i akvarier som dit med kun et rør, og uden co2 -den har selvfølgelig gavn af mere lys og co2 men den kan godt holdes uden.
Anubias nana mener jeg er den mindste anubias og de er om nogen sejlivede.
det tagrende net jeg købte er hård plast og nej det forgifter ikke fiskene/rejerne. Dog skal du nok lige holde øje i starten, om der er nogle fisk/rejer der møver sig om bagved og sidder fast. Det skulle ikke så nemt kunne ske når det er vokset til.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger kiff (Inaktiv) - 11/10-2013 22:13 11/10-2013 22:13
Klaus har faktisk set dit setup på den hjemmelavet Co2! har overvejet om man skulle rode sig ud i det, ville være sjovt at prøve :) vil læse din tråd om akvarierne en dag med mere tid, næsten 10.000 views hold da op, jeg blev glad da jeg fik 3 ;-) fedt i gad skrive, nu er jeg kommet til det sjove, nemlig at indrette :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger kiff (Inaktiv) - 11/10-2013 22:24 11/10-2013 22:24
Tue, fedt så vil jeg skrive den på ønskelisten, og se om jeg kan finde den :-) vil også gøde en lille smugle, bare for at holde det i gang. ville gerne prøve at holde mosserne lidt fra hinanden, så et bur til siden af akvariet i tagrande net vil jeg også prøve. Har en anubias i nu, har læst mig frem til man skal passe på hvis man beskær eller andet, da saften skulle være giftig for rejer.. tak for input :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Tue T (Inaktiv) - 11/10-2013 22:30 11/10-2013 22:30
Det med at adskille mossen i samme akvarie har jeg prøvet, og til dels fejlet.
Det skal næsten beskæres indimellem for at holde sig flot, og det er ikke nemt at holde styr på de afklippede stumper de er allesteder, og vokser videre hvor de nu lander.
Det med at anubias er giftif har jeg også læst flere gange, men har aldrig oplevet det har en negativ virkning at knække en stængel i ny og næ, jeg vil tro det kan blive aktuelt hvis man har rigtig meget af det og beskærer det hele samtidigt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger kiff (Inaktiv) - 11/10-2013 22:36 11/10-2013 22:36
Det var jeg bange for du ville sige, men okay mosen gør bare hvad den kan for at overleve.. *blink* går lidt tid før det har brug for beskæring i mit, som det ser ud lige nu ;) Ja jeg har også kun læst i større mængder.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger ThomasBallerup - 14/10-2013 13:20 14/10-2013 13:20
Indlægget er rettet 14/10-2013 13:21 14/10-2013 13:21 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

45 L syntes godt nok det virker lidt for stort til kun at rumme 45 L
ligner mere et 60 L på billerne

flotte og fede forehold til rejerne.. hvor mange skal du have i ?

PS: det ser ud til at stå lidt skævt ?

PPS: hvorfor har du ikke fyldt det helt op ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger kiff (Inaktiv) - 14/10-2013 19:51 14/10-2013 19:51
Hej Thomas :-)

Akvarie måler 60x30x25 = 45l minus det løse, det ikke særligt højt, har andet der lidt højere det ca 60l, men har samme mål udover det er højere..
Man må sige der vand nok til et nogle rejer, men der skal kun 6 stk i, de går i andet akvarie. håber bare de kan finde hinanden når de får mere vand ;-) når de har været lidt i det nye, vil jeg have lidt flere, røde og sorte krystal rejer.
Tror det er billedet der får det til at se skævt ud, var ikke nemt med bærbar, mobilen ville ikke oploade *doh* det ser lige ud her...
Der kommer også mere vand i, når det er "færdigt"
:D

Annoncører
Annoncører