Sammensætning af hule og sneglehuslegere

Postet under : Cichlider - Afrika - Tanganyika - Hulelegere
Visninger : 1299

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Thomadsen (Inaktiv) - 12/11-2013 19:40 12/11-2013 19:40
Hejsa. Jeg har ikke den store erfaring med cichlider og jeg søger derfor nogle råd angående sammensætningen i mit nye akvarie.
Akvariet er på 185 liter men bundarealet svarer til et 128 liter 80 x 40.
Jeg har fundet nogle arter som jeg synes ser spændende ud, men jeg er i tvivl om hvor mange og hvilke der kan gå sammen? Arterne er : Julidochromis transcriptus, Lamprologus caudopunctatus, Neolamprologus leleupi, Neolamprologus multifasciatus og Altolamprologus sp. "compressiceps shell" - Altolamprologus sp. "sumbu".

Jeg havde selv forestillet mig/håbet på en sammensætning der hed: Multi, Transcriptus og Compressiceps Shell.
Eller Transcriptus, Lelupi og Caudopunctatus.

Hvad mener i? Kan en af de to sammensætninger gå i et akvarie af den størrelse eller har i et forslag i synes er bedre?

Mvh Thomas Madsen

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger dave (Inaktiv) - 12/11-2013 19:57 12/11-2013 19:57
Indlægget er rettet 13/11-2013 07:47 13/11-2013 07:47 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

3.7 Multi, 1.1 trans og måske 1.2 Comp lyder fornuftigt. Så ville jeg lægge en god bunke sneglehuse i den ene side og lave en høj sten opsætning i den anden. Start med multier og trans. Så kan du selv vurdere hvor mange Comp. Du mener der er plads til. ;)

Annoncører
Annoncører