Sneglehuslegere

Postet under : Cichlider - Afrika - Tanganyika - Sneglehuslegere
Visninger : 1987

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger jacob-m (Inaktiv) - 07/01-2014 19:58 07/01-2014 19:58
Hej forum
Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber jeg kan få lidt hjælp til.
Jeg har lige fået et 530L til overs :) og ville gerne prøve noget helt andet, og det kunne være sneglehuslegere.
Jeg har kigget nettet tyndt for artikler, og der er rigtig meget at kigge på men mangler stadigvæk lidt Info,
Ang. Hvad art der kunne passe bedst i den størelse akvarium, kunne rigtig godt tænke mig Lamprologus ocellatus, men kan forstå at den ikke er så glad, for så mange individer i samme akvarium.
Jeg vil gerne holde det som arts akvarium, så skal jo helst finde en fisk, som kan gå lidt i flok, så akvariet ikke ser helt tomt ud :)
Jeg er åben for input, så håber der er nogen der kan hjælpe en, som ved rigtigt meget om saltvand, men ikke særligt meget om tanganyikasøens vidunderlige verden.

-Jacob

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Olmo (Inaktiv) - 07/01-2014 20:13 07/01-2014 20:13
Et godt bud ku være N. Multifaciatus eller N. Similis de er sjove i store grupper :) og hvis du så ville ha en frit svømmende ville du se endnu mere adfært fra de små iltre multier :P

Hilsen ole

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger jacob-m (Inaktiv) - 08/01-2014 11:36 08/01-2014 11:36
Hej Ole
Jeg har læst en del om multifaciatus, og har besluttet at det skal være den :)
Kan en N. Brichardi evt. gå sammen med en multi, eller er der andre der egner sig bedre?
Kan jo læse at prinsessen også godt kan lide og grave, så ved ikke om det kan gi et problem?

-Jacob

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Olmo (Inaktiv) - 09/01-2014 20:49 09/01-2014 20:49
Prinsesser kan du godt vælge men de kan være ret hissige. Hvis du vælger en af altolamprologus arterne mister du lidt multi unger en gang imellem men du får et virkelig intersant akvarium at se på. Multierne passer på deres teritorium og pudser hele tiden deres grænser af internt og kan så samtidig samarbejde om at passe på over for altolamprologusen. Det er spændende adfær og kigge på.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger jacob-m (Inaktiv) - 09/01-2014 21:40 09/01-2014 21:40
Ole det kunne da være jeg alle læse lidt om Altolamprologus, de ser da også meget spændende ud :) kunne faktisk godt tænke mig en stime af Paracyprichromis nigripinnis da jeg syntes de er utrolig smukke, hvordan vil de arte sig med multierne?
- Jacob

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Olmo (Inaktiv) - 11/01-2014 15:07 11/01-2014 15:07
Rigtig godt! Har selv end til fornylig haft et rigtig velfungerende akvarium med multier, Blue neon, altolamprolugus, J. Regani og lidt synodontis petricola maller.. Det var underholdende, harmonisk og velfungerende! Men P. Nigripinnis og multier ere n god sammensætning

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger skov (Inaktiv) - 11/01-2014 16:29 11/01-2014 16:29
Sig endelig til Jacob-m hvis du finder Multier, har ledt efter dem et stykke tid her på Fyn.

Annoncører
Annoncører