Rødøjet rødhalet kuglefisk - carinotetraodon irrubesco

Postet under : Akvariesiden.dk - Andre fisk
Visninger : 900

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Jubbis (Inaktiv) - 12/02-2014 16:28 12/02-2014 16:28
Har lige købt min første kuglefisk, og er så glad for hende. Hun futter stille og roligt rundt sammen med mine guppyer, neoner, ancistrus og og Rcs (de ser lækre ud, men er lige lidt for hurtige) ..
Hun har i løbet af et par dage klaret mit snegle problem, derud over har jeg fodret hende med røde myggelarver (mums), og en blancheret Cpo, der døde af alderdom.
Vil bare vide om der er nogen, der har erfaring med denne hyggelige lille kugle, samt hvor man evt kan finde en han?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger kalaila (Inaktiv) - 12/02-2014 16:57 12/02-2014 16:57
Well, jeg har en (formodet) han, men han er ikke til salg. :P Jeg er selv på udkig efter flere, for ja, de er mægtig charmerende. Hvor fandt du din?

Min kunne heller ikke fange rejer i starten, men blev bedre til det. Det lod til at være et spørgsmål om vedholdenhed, men det er god aktivereing i mellemtiden. Jeg fodrer bl.a. med optøede rejer, krebsehaler og muslinger, og han vil også gerne tage tørrede Gammarus.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Jubbis (Inaktiv) - 12/02-2014 17:03 12/02-2014 17:03
Min lille fru kugle er fra tropehuset, 3200 Helsinge. De prøver at skaffe en hr. kugle til mig, men kunne ikke garantere noget, desværre. Glad for at høre at de kan li rejer og krebsehaler, det gør det lidt nemmere at fodre varieret. Måske vi skulle arrangere en "kugle - date"? (joke), tak for hjælpen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger AndersNø (Inaktiv) - 12/02-2014 17:47 12/02-2014 17:47
Hej du skal være opmærksom på deres næp/tænder kræver noget hårdt at tygge på ellers vokser det så meget at den får problemer med at spise.

Men ellers så er det en rigtig sjov fisk hvis man da eller kan leve med de kommer til at nappe lidt i de andre fisk.

Annoncører
Annoncører