Calvus ligger på bunden

Postet under : Cichlider - Afrika - Tanganyika - Hulelegere
Visninger : 1221

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger piazastrow (Inaktiv) - 17/04-2014 11:27 17/04-2014 11:27
Jeg skal til at starte tanganyika akvarie igen. Akvariet har kørt i lidt over et år, men stod tomt indtil i går.

Jeg købte de første to fisk. To Neolamprologus Calvus. Den ene gør som fisk plejer. Den gemmer sig mellem stenene. Den anden gjorde det samme til at starte med. Men efter et par timer begyndte den at ligge på bunden. Her til morgen ligger den ude midt i det hele og reagerer ikke på bevægelser udefra. Den ligger også lidt mere på den ene side. Som om den ikke har kræfter til at holde sig selv.

Hvad kan der være galt og er der noget jeg kan gøre for at hjælpe den?

akvariet er 275 l, har en Eheim 2073 og temp på 26 grader.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger piazastrow (Inaktiv) - 17/04-2014 11:30 17/04-2014 11:30

Her er fisken

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger rollator - 17/04-2014 13:50 17/04-2014 13:50
Hej ! Ville i første omgang måske sige tilvænning, men studser lidt over du siger det har stået tomt siden igår.
Har der været skiftet vand regelmæssigt for jeg ville nok havde rodet bundlag lidt op, og skiftet vand, checket vand værdier, og tilsat auqasafe eller lign, tænker her på om bakterie kulturen er i balance, men måske andre mere inde i emnet kan hjælpe på vej.
Krydser fingre herfra.
MVH Renè

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger piazastrow (Inaktiv) - 17/04-2014 15:02 17/04-2014 15:02
Også dumt formuleret af mig. Med "stået tomt" mente jeg, at der ikke var andre fisk i end de to.

Min mors fisk (omkring 12-13 stk) har boet deri i det sidste havle år, da hendes akvarie var utæt. De er flyttet hjem til hende igen i går.

Skiftede bundlaget for en uge siden fra småsten til sand (lod en smugle være tilbage af hensyn til bakterier. Skiftede 1/3 af vandet inden jeg puttede mine nye fisk i igår.

Skifter normalvis vand en gang om ugen.

Når en fisk får chok, kan den så godt få det så dårligt at den får svært ved at holde sig oprejst. Og er der en chance for at den klarer den?

Annoncører
Annoncører