Moskusskildpadde

Postet under : Akvariesiden.dk - Andre akvariedyr
Visninger : 1043

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Delodia (Inaktiv) - 22/09-2014 12:04 22/09-2014 12:04
Jeg har tidl. været stærkt plaget af snegle i alle afskygninger i mit akvarium, og sneglegift ved tidl. omlægninger og pragtsmerlinger har ikke hjulpet det fjerneste.

Denne gang har jeg ikke set skyggen af snegle i akvariet, men kan se at de begynder at dukke op, så snart jeg tager lidt mos fra til fx. yngel. I akvariet findes der kun platyer, guppyer, et par sugemaller og pansermaller, altså ingen fisk der normalt går efter snegle (jvfr. mit kendskab). Jeg har for nogle mdr. siden (2 mdr. efter seneste opstart) anskaffet en moskusskildpadde, så kan den mon være min nye lille hjælper?

Jeg har tit undret mig lidt over hvad han vokser af (for vokset det er han). Han rør nemlig ikke sit skildpadde foder, men til gengæld guffer han lystigt mallepiller og myggelaver i sig, så hvis han også har gjort kål på sneglene, er det måske også en forklaring på hvordan, han ellers kan vokse så hurtigt?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger whitehart (Inaktiv) - 25/10-2014 11:51 25/10-2014 11:51
Hej. Jeg havde et kribensis par som var meget glade for snegle, de tog dem hele når de var små, og når sneglene blev for store til en mundfuld(med hus og det hele), så ku de trække dem ud af sneglehuset.. *blink*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger kiff (Inaktiv) - 25/10-2014 18:40 25/10-2014 18:40
Det må da være guf for en skildpadde! så hvorfor ikke :) Ellers er helena snegle gode til at tag de andre snegle.. og de formere sig ikke hurtigt.. :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Dahl1 (Inaktiv) - 26/10-2014 00:09 26/10-2014 00:09
Ja snegle problemer løses med Helena snegle, ikke sneglegift.

Eksternt link http://akvariedyr.dk/AnentomeHelena.html

Annoncører
Annoncører