Kaos princip - Tropheus - og andet..

Postet under : Cichlider - Afrika - Tanganyika - Algeæder
Visninger : 1020

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger gallus - 22/09-2014 17:40 22/09-2014 17:40
Hej..

Jeg er sikker på der findes flere tråde om dette, men kunne godt tænke mig at høre om der var lidt friske synsvinkel på dette.

Vi holder jo vores fisk på forskellige måder, men om vi taler mbuna, eller tropheus, så går kaos princippet igen.

Men hvad menes der i grunden med det, jeg holder både mine tropheus, og mbuna efter MIN opfattelses af kaos princip - mange fisk og mange skjulesteder, men er dette ikke lidt en selvmodsigelses, de mange skjule steder giver jo stadig dominante fisk muligheder for at kæmpe hårdt for deres revir, på den anden side giver det jo også svage eller undertrykte fisk mulighed for at skjule sig. Men kan da konstatere både hos mine mbuna'er og nok lidt mere hos de skide hidsige tropheus'er at det ikke helt ser ud som om de har fanget at de burde leve i et kaos princip, hvor lige præcis de aggressioner ikke kommer så voldsomt til udtryk, som de trods alt gør.

Men er kaos princippet i virkeligheden det helt tomme akvarie, hvor vi da om noget har barberet al potentiel adfærd væk, som måtte være tilbage når vi holder vores fisk efter dette princip..

Mvh.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger scn - 22/09-2014 17:57 22/09-2014 17:57
Som jeg forstår kaos princippet er det at der er så mange fisk at en alfa-han ikke vil være i stand til at opretholde et territorium. Samtidig gør antallet af fisk at det ikke kun er en enkelt eller 2 der konstant får tæsk, men det bliver spredt ud, så du helst ikke skulle ende med en fisk der står og gemmer sig bag et powerhead og bare bliver tyndere og tyndere for til sidst at ligge med bugen op.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger gallus - 22/09-2014 18:45 22/09-2014 18:45
Jo der er vi enige, men jeg tænker også, kan vi have et kaos kompleks, når vi indretter vores akvarier med skjulesteder, og muligheder for at opretholde et revir...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger scn - 22/09-2014 19:49 22/09-2014 19:49
Jeg vil sige "ja". for i praksis lykkes det ikke at opretholde et revir da der er alt for mange fisk der hele tiden skal jages væk. Det er jo ikke fordi der ikke yngles bare fordi man bruger kaos princippet. Du undgår blot at en enkelt fisk sætter sig på halvdelen af akvariet

Annoncører
Annoncører