Kender i denne forhandler

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 1618

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger oOFutteOo (Inaktiv) - 15/10-2014 23:52 15/10-2014 23:52
Hej AS

Jeg er klar over at jeg bevæger mig ud på lidt tynd is hvad angår sidens regler, men det er en udenlandsk side og jeg ønsker ikke at folk skal nedgøre den blot dele fakta om deres oplevelser med den.
Siden er:
Eksternt link http://www.aqualight.de/
de har en lampe jeg godt kunne tænke mig til den helt rigtige pris. problemet er at man skal betale med bank overførsel hvilket er lidt mere usikkert end visa elle paypal.
derfor ville jeg høre om der var nogle der havde erfaring med siden her inde,
Hvad er leveringstiden?
dukker varene op?
er varene i ok stand?
så vidt jeg kan se er det producenten af lampen man handler med men jeg er ikke sikker hvem ved med internettet

Til Admin hvis jeg krydser nogle af reglerne med denne tråd er jeg ked af det, men jeg syntes faktisk det er en skam at man på ingen måde kan advare hinanden her inde om de brådne kar der er. På den anden side vil jeg meget nødig komme i "Bad standing" her på AS så bloker endelig tråden hvis den bryder reglerne.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Superbruger jacob - 16/10-2014 06:28 16/10-2014 06:28
Tråden er ok, men det er negativ omtale ikke. Derfor kan det godt være at tråden ikke har den store værdi. Men det er som sagt ikke tilladt med negativ omtale. En forhandler har ikke en chance for at forsvare sig. Husk en pandekage har altid to sider, uanset hvor tynd den er :-) Der har været et par tråde på det sidste, hvor flere har ytret ønske om at negativ omtale skal være tilladt. Jeg håber aldrig nogensinde at det bliver tilladt :-) Jeg var fx en i en af landets bedste akvariebutikker forleden, de har et stort udvalg af fisk og en del sjældne arter. Et par kom ind i butikken og opdagede en død fisk, og klagede over det til en af de ansatte. De sagde ikke et ord om at resten af fiskene var i super kvalitet....er det så fair med en negativ omtale ? Hvis man har prøvet at arbejde i en akvariebutik, så ved man også hvor svært det er undgå, at der ligger en død fisk. Jeg har tit handlet hos en netbutik med billige priser og god levering. Sidste jeg handlede der, havde de overset min ordre...er det så fair med en negativ omtale ?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger JDK (Inaktiv) - 16/10-2014 08:32 16/10-2014 08:32
Jeg har handlet meget på E-bay.de, både med private og forhandlere, of begge med
PayPal og bankoverførelser, og er ALDRIG blevet snydt ;) du skal regne med omkring
6-9 hverdage inden varen er fremme fra Tyskland :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Thors (Inaktiv) - 16/10-2014 09:25 16/10-2014 09:25
Som du selv skriver er der to sider på pandekager. :D
Her må vi. Så kun høre om den side der IKKE er brændt på :(

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger tankpasseren (Inaktiv) - 16/10-2014 09:56 16/10-2014 09:56
Kender ikke forretningen. Men hvis du kun kan betale med bankoverførsel, så glem det. Du har ikke en jordisk chance for at få dine penge igen, hvis varen ikke dukker op. Har aldrig brugt Paypal. Men har fået mine penge retur via banken hvor en tysk skoforretning hævede beløbet på mit Visa men aldrig sendte skoene. Der er fast procedure man følger for at det kan ske. Det kan man finde oplysninger om hvis man har brug for det. Det vigtigste er dog at man gemmer alle mails mellem en selv og forhandler indtil man har sin vare, kommer varen ikke, er mails bevis som bruges til at få banken til at tilbageføre beløbet på ens visa. Tyske webshops kan være en blandet fornøjelse. Nogen sender omgående. Men jeg oplever flere som trækker beløbet og så sker der ikke mere og de svarer ikke på mails. Jeg har erfaring tre gange, hvor jeg har rykket for varen uden respons. Når jeg så truer med at gå til min bank og få tilbageført beløbet, så svarer de pludselig med en lam undskyldning om at mail har været nede, varen var forsinket osv. Og sjovt nok, så er pågældende varer lige netop i skrivende stund kommet på lager og klar til forsendelse. Så har jeg som regel min vare få dage efter. Så jeg handler ind i mellem i tyske shops hvis prisen er meget lavere end i DK, men er også klar over at det ikke altid går lige hurtigt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Superbruger jacob - 16/10-2014 12:47 16/10-2014 12:47
#4 Det bliver netop ensidigt og unuanceret, når forhandlerne ikke deltager. Hvilket jo er helt urimeligt at forlange...jeg synes reglen er helt ok.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger kalaila (Inaktiv) - 16/10-2014 14:53 16/10-2014 14:53
Har man alligevel en dårlig oplevelse, som man synes er relevant, kan man jo altid sende trådstarter en PM. Ganske vist kan forhandlerne så slet ikke forsvare sig, men de kommer til gengæld ikke til at stå til skue i et åbent forum.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Superbruger jacob - 16/10-2014 15:22 16/10-2014 15:22
#7 det kan man gøre, ligesom man jo også kan sende en pb, istedet for at lave salg i forum. Ligeledes kan jo prøve at søge lidt på google, der er jo andre steder på nettet hvor der kan findes negative erfaringer. Endelig kan man jo også bruge sin sunde fornuft :-)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger oOFutteOo (Inaktiv) - 16/10-2014 16:03 16/10-2014 16:03
Ja det er rigtigt men forhandlerne har vel den samme mulighed som alle andre til at forsvare sig og ligeledes kan alle der har gode oplevelser med butikken jo mulighed for at skrive dette. Det ville jo være helt ok med mig hvis der var et par bruger af forummet der svarede at de havde brugt siden og fået deres var efter x antal dage. Ligeledes er det jo heller negativ omtale hvis man skriver jeg har købt noget og jeg venter stadig på andet år at det skal dukke op. Det er jo strengt taget ikke negativt B) .
Spøg til side jeg håber jo på at nogle har gode erfaringer og kan skrive om dem

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Superbruger jacob - 16/10-2014 16:05 16/10-2014 16:05
Men forhandlerne er jo netop ikke aktive i forum..og man kan jo da slet ikke forvente at en tysk webshop læser med her...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger HackZaw (Inaktiv) - 16/10-2014 16:27 16/10-2014 16:27
Lidt søgning viser at saltvandsbutikken forhandler deres varer, så det kan være de kan få din lampe hjem.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger dendro46 (Inaktiv) - 16/10-2014 18:55 16/10-2014 18:55
Jeg forstår ikke helt, hvorfor vedkommende forhandler bliver draget i tvivl, hvis der ikke har været anledning til det.
For det har der vel ikke, eller hvad?

Annoncører
Annoncører