Forslag til oprydning af underfora

Postet under : Siden - Ideer til Akvariesiden
Visninger : 1899

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger kalaila (Inaktiv) - 19/10-2014 17:47 19/10-2014 17:47
Jeg opretter lige den tråd her, som en slags fortsættelse af denne: Internt link http://www.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=1604951

Akvariefisk.dk har et hav af underfora -- mange med absolut minimal aktivitet -- og der er egentlig ikke noget at sige til, hvis nye -- og gamle -- brugere bliver forvirret, når de skal oprette tråde. Vi kan diskutere, om folk burde være bedre til at undersøge, hvilken kategori, der er bedst, men det kommer næppe til at ske. En mere realistisk løsning er at skære i hvert fald noget af fedtet fra. Og fordi jeg egentlig synes den slags er ganske hyggeligt at sidde med, kommer her et par forslag.

For begge forslag gælder, at de fleste overordnede inddelinger som Cichlider - Vedligeholdelse og Havedam er sløjfet og en del kategorier er slået sammen. F.eks. virker det omsonst at have fire forskellige udgaver af Off-topic, og jeg har også skelet til antallet af tråde fra 2014. Inddelingen af fisk kan naturligvis diskuteres; jeg har slået karpelaks og karpefisk sammen, men man kunne også give de altid populære slørhaler og guldfisk en kategori for sig, og evt. lade resten indgå i Andre fisk. Frem for alt synes jeg, at målet må være at lave et begrænset antal underfora, som er til at overskue.

I øjeblikket er der i alt 109 underfora. Jeg er gået ud fra forum-oversigten, som kan ses her: Internt link http://www.akvariefisk.dk/forum/ Dvs. at terrariesiden.dk og evt. andre sider ikke er taget med.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger kalaila (Inaktiv) - 19/10-2014 17:49 19/10-2014 17:49
FORSLAG 1:
Jeg ved ikke, hvor meget folk rent faktisk er knyttet til cichlids.dk, men her er den bibeholdt, ligesom saltvandssiden.dk består.

AKVARIESIDEN.DK
+ Generelt
+ Nybegynder
+ Mit akvarium
+ Teknik og udstyr
+ Planter og vandkemi
+ Sygdom
+ Foder
+ Gør-det-selv
+ Artsidentifikation
+ Cichlider
+ Labyrintfisk
+ Maller
+ Tandkarper
+ Karpefisk og karpelaks
+ Andre fisk
+ Andre akvariedyr
+ Havedam

CICHLIDS.DK
+ Generelt
+ Nybegynder
+ Mit akvarium
+ Teknik og udstyr
+ Planter og vandkemi
+ Sygdom
+ Foder
+ Gør-det-selv
+ Artsidentifikation
+ Afrika - Malawi
+ Afrika - Tanganyika
+ Afrika - øvrige
+ Amerika - Discus
+ Amerika - øvrige
+ Asien

SALTVANDSSIDEN.DK
+ Generelt
+ Nybegynder
+ Mit akvarium
+ Teknik og udstyr
+ Vandkemi
+ Sygdom
+ Foder
+ Gør-det-selv
+ Artsidentifikation

AKVARIEFISK.DK (dvs. siden generelt)
+ Informationer og nyheder
+ Ris/ros og idéer til siden
+ Off-topic
+ Akvariefotografering
+ Foreninger, messer, hjemmemøder o.lign.

I ALT 46 underfora.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger kalaila (Inaktiv) - 19/10-2014 17:52 19/10-2014 17:52
FORSLAG 2:
Her er cichlids.dk og saltvandssiden.dk sløjfet, men akvariesiden.dk har fået et par ekstra underfora. Bør cichlider deles mere op? Mindre?

AKVARIESIDEN.DK
+ Generelt
+ Nybegynder
+ Mit akvarium
+ Teknik og udstyr
+ Planter og vandkemi
+ Sygdom
+ Foder
+ Gør-det-selv
+ Artsidentifikation
+ Cichlider - Malawi og Tanganyika
+ Cichlider - Discus
+ Cichlider - øvrige
+ Labyrintfisk
+ Maller
+ Tandkarper
+ Karpefisk og karpelaks
+ Andre fisk
+ Andre akvariedyr
+ Brakvand
+ Saltvand - generelt
+ Saltvand - fisk og andre dyr
+ Saltvand - teknik, udstyr og vandpleje
+ Havedam
+ Akvariefotografering
+ Foreninger, messer, hjemmemøder o.lign.

AKVARIEFISK.DK (dvs. siden generelt)
+ Informationer og nyheder
+ Ris/ros og idéer til siden
+ Off-topic

I ALT 28 underfora.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger ambro77 - 19/10-2014 20:41 19/10-2014 20:41
måske skal du sørge for at tråden kan ses på alle siderne...??

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger kalaila (Inaktiv) - 19/10-2014 21:27 19/10-2014 21:27
Indlægget er rettet 19/10-2014 21:29 19/10-2014 21:29 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#4 Så godt, den ikke kan ses fra akvariesiden af. *doh* Det er så endnu et symptom på roderiet, da der også er fire forskellige udgaver af Idéer til.... Kunne godt være, jeg skulle bede en admin om at flytte den, hvis der skal være chance for mest muligt input.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Systemmeddelelse - 19/10-2014 22:31 19/10-2014 22:31

Indlægget er flyttet fra 'Siden - Ideer til Akvariefisk.dk' til 'Siden - Ideer til Akvariesiden' af brib

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Administrator Sponsor ken kætbak - 20/10-2014 05:33 20/10-2014 05:33
Det var jo oplagt at have fælles offtopic på alle siderne. Så forsvandt der mange kategorier. Og alle kan se hvad der skrives om. Jeg har heller ikke indtryk af at der normalt er så meget aktivitet i offtopic generelt. .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Dujo (Inaktiv) - 20/10-2014 19:18 20/10-2014 19:18
Jeg kan kun erklære mig enig i dette!

En samling af siderne og underfora vil mindske at tråde placeres forkert og de skal flyttes hele tiden. Samt at det blive nemmere at finde frem til gamle tråde om det samme emne!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Superbruger malawicarsten - 20/10-2014 20:07 20/10-2014 20:07
Cichlideopdelingen er ubrugelig ;(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger brib - 20/10-2014 20:21 20/10-2014 20:21
malawicarsten skrev :

Forslag ønskes - Det kan blive yderst svært at tilfredsstille alle - Men jo flere forslag - jo bedre :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Dujo (Inaktiv) - 20/10-2014 20:44 20/10-2014 20:44
brib skrev :
malawicarsten skrev :

Forslag ønskes - Det kan blive yderst svært at tilfredsstille alle - Men jo flere forslag - jo bedre :)

En opdeling af Malawie og Tang tror jeg kunne være brugbart :P

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Superbruger malawicarsten - 20/10-2014 21:24 20/10-2014 21:24
Cichlids er blevet delt op tilbage dengang for at det var brugbart...

At vælte det sammen i en pærevælling er ikke noget man kan bruge.

Det svarer til at alle de her:
AKVARIESIDEN.DK
+ Generelt
+ Nybegynder
+ Mit akvarium
+ Teknik og udstyr
+ Planter og vandkemi
+ Sygdom
+ Foder
+ Gør-det-selv
+ Artsidentifikation
+ Labyrintfisk
+ Maller
+ Tandkarper
+ Karpefisk og karpelaks
+ Andre fisk
+ Andre akvariedyr
+ Havedam

Klaskes sammen til:

Selskabsfisk

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger kalaila (Inaktiv) - 21/10-2014 00:35 21/10-2014 00:35
#9: Forslag 1, forslag 2, eller dem begge?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Superbruger malawicarsten - 21/10-2014 17:48 21/10-2014 17:48

Begge forslag er ubrugelige mht cichliderne og grunden kan du se i #12

Annoncører
Annoncører