Legehuler til A. calvus

Postet under : Cichlider - Afrika - Tanganyika - Generelt
Visninger : 2683

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Kasper Rossing - 19/09-2007 09:35 19/09-2007 09:35
Jeg har et par A. calvus som jeg gerne vil have unger af, men hvad er egentligt de bedste legehuler? Min mentor; Ad Konnings siger, at konkylier kan bevirke at hunnen bliver kilet fast af hannen. Passer det?
Jeg fandt et par gyldne horn, men de var for store til akvariet, så dem afleverede jeg tilbage igen. Nogle brugbare alternativer?

MVH

Kasper Rossing

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
nask - 19/09-2007 09:54 19/09-2007 09:54
Jeg bruger en hule lavet af alfix til minne A. calvus de er inde i den men de har ikke ynglet i nu :(

/Peter

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Jakob - 19/09-2007 10:25 19/09-2007 10:25
Mit bud er en overdækket klippesprække som snæver ind så hunnen kan komme længer ind end hannen.
Pøj pøj!
Jakob

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Dan (Inaktiv) - 19/09-2007 10:26 19/09-2007 10:26
Mine A. compressiceps sp shell bruger keramiklhuler som opholdssted (endnu ikke yngel). Hvis du kan bruge lerhuler som er lukket i den ene ende, fåes de i flere størrelser hos f.eks. Neonfisken i Brønshøj.

Mange hilsner
Dan

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Superbruger THORLEIFDK - 19/09-2007 10:33 19/09-2007 10:33
har compress.goldhead som jeg tidligere har haft held med lave unger i større konkylier...de var jo så større end fisken selv!

mvh
Carsten.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Diana - 19/09-2007 11:32 19/09-2007 11:32
Vores Compressiceps og Calvus har også begge haft unger i større konkylier. Men har også mistet en voksen hun som sad fast i en konkylie.. x(
mvh Diana

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Superbruger THORLEIFDK - 19/09-2007 11:34 19/09-2007 11:34
ja det var så ikke tilfældet med mit par da de faktisk ynglede en hel del gange...
mvh
Carsten

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger KimJ - 19/09-2007 12:15 19/09-2007 12:15
Man kan flere steder læse om både tilrådelser og advarsler omkring brugen af konkylier. Lidt off-topic, kan det nævnes, at de store konkyliesnegle, er ret pressede i naturen p.g.a. anvendelsen i souvenirindustrien. Jeg tror ikke Altolamprologus er så kritiske, som man ofte ser beskrevet. Faktisk har jeg set dem lege på en sten, med en fordybning på ca. en cm. i. Jeg synes at have læst et sted, at det væsentlige er, at hunnen kan dække indgangen med sin egen krop, hvilket i dette tilfælde kun kunne lade sig gøre ved at hunnen lagde sig på siden ovenpå hullet, hvilket den også gjorde. I praksis, må det letteste være, at smide en god bunke sten af forskellig størrelse, ned i et af hjørnerne. Det vil næsten med sikkerhed give en revne et eller andet sted, der passer.
Mvh. Kim

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Peter B (Inaktiv) - 19/09-2007 12:33 19/09-2007 12:33
#1. "gyldne horn" :e Dem ku jeg da godt ha brugt til mine sajica.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Patrick (Inaktiv) - 19/09-2007 23:06 19/09-2007 23:06
19/09-2007 12:15 - KJ skrev :
Man kan flere steder læse om både tilrådelser og advarsler omkring brugen af konkylier. Lidt off-topic, kan det nævnes, at de store konkyliesnegle, er ret pressede i naturen p.g.a. anvendelsen i souvenirindustrien. Jeg tror ikke Altolamprologus er så kritiske, som man ofte ser beskrevet. Faktisk har jeg set dem lege på en sten, med en fordybning på ca. en cm. i. Jeg synes at have læst et sted, at det væsentlige er, at hunnen kan dække indgangen med sin egen krop, hvilket i dette tilfælde kun kunne lade sig gøre ved at hunnen lagde sig på siden ovenpå hullet, hvilket den også gjorde. I praksis, må det letteste være, at smide en god bunke sten af forskellig størrelse, ned i et af hjørnerne. Det vil næsten med sikkerhed give en revne et eller andet sted, der passer.
Mvh. Kim

Har en kammerat hvis Calvus lagde æg på i en sprække i baggrunden (rocky 4) Ikke i en stor fordybning eller noget, faktisk rimelig frit.

Mvh Patrick

Annoncører
Annoncører