Guianacara sp. Red Cheek

Postet under : Cichlider - Amerika - Sydamerika
Visninger : 2061

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
kamel import dk (Slettet) - 07/09-2007 13:26 07/09-2007 13:26
Kender I denne fisk?

Hvor finder jeg en artsbeskrivelse?

Hvor lille et akvarie kan jeg holde dem i?

Anne

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger SAC - 07/09-2007 13:50 07/09-2007 13:50
Der er MASSER af artikler på nettet. Det er en forholdsvis nem fisk at have med at gøre. Det er jo en jordspiser, men den lægger æg i en hule.....f.eks. i en urtepot, der står på hovedet, men hvor du har lavet en lille "indgang" forneden. Du kan sagtens have store planter, men den vil nok grave en del omkring indgangen til hulen, så det er du nødt til at tage hensyn til. Jeg kender én, der har 4 ikke helt fuldvoksne, men dog kønsmodne eksemplarer i et 128-liters. Det går sådan lige, men jeg ville foretrække et 250 liter. Den vil sandsynligvis spise alt, hvad du tilbyder den. Den kan godt lide varme, men fra 26 og op er fint.
Ellers er det vist ikke så meget at sige...køn fisk, som jeg ville holde i et større akvarium sammen med andre jordspisere, Aequidens eller lign...

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
kamel import dk (Slettet) - 07/09-2007 13:57 07/09-2007 13:57
ok, det var egentlig også min plan - sammen med blå acara, elliotti, laetacara og sajica.

Hvordan ville den sammenblanding være?

Jeg har 4 ungfisk, når/hvis de danner par - så var det at jeg var nysgerrig efter om jeg kunne fjerne 2 og sætte i et mindre akvarie.

Eller går de bedre i flok?

Anne

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger SAC - 07/09-2007 14:07 07/09-2007 14:07
Eksternt link http://www.cichlid-forum.com/profiles/species.php?id=474
Eksternt link http://www.petsforum.com/mas/masartat.htm
Eksternt link http://www.beepworld.de/members49/sk10388/guianacara.htm
Eksternt link http://www.cichlids.dk/artikel/vis/245/

Her er lidt at begynde med. Men de fleste Guianacara-arter holdes på samme måde...bortset fra, at der findes et par arter, der bliver lidt større, end de andre. Så hvis du vil læse artikler på de nordiske sprog, kan du nøjes med at søge på Guianacara i Google, Yahoo eller lign.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
kamel import dk (Slettet) - 07/09-2007 14:08 07/09-2007 14:08
Ok, tak.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger SAC - 07/09-2007 14:13 07/09-2007 14:13
De går udmiddelbart bedst i flok. De er ganske gode til at vogte ungerne, indtil de selv mister interessen, så hvis du vil opdrætte dem, bør du nok kunne suge nogle op. Jeg tror godt, at du kan sætte et par over i et mindre akvarium. Der vil så være en fare for, at de bliver sky og gemmer sig. Mange cichlider kan ikke lide at være alene. Men hvis jeg var dig, ville jeg gøre forsøget og så sætte dem tilbage i selskabsakvariet igen, hvis det mislykkes.

Noget, der måske taler lidt imod er, at hannen bruger et stykke tid på at gøre hulen brugelig. Under dette arbejde lokker han hunnerne indenfor. Dette tager noget tid, og en hun overgiver sig ikke, før hun er tilfreds. Hvis du venter til de er lige ved at være klar, risikerer du MÅSKE at de skal til at starte forfra.
Men de er ikke så svære, så mon ikke det går alligevel?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
kamel import dk (Slettet) - 07/09-2007 14:17 07/09-2007 14:17
ok, de kan såmænd også godt få lov at yngle i det store akvarie, jeg skal ikke nødvendigvis have yngel fra dem - de skal bare trives.

Tror du de vil trives med de ovennævnte fisk? Eller er der nogen af de ovennvænte der kunne gå i mindre artsakvarier?

Anne

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger SAC - 07/09-2007 14:22 07/09-2007 14:22
De nævnte fisk lyder for mig ganske udmærkede. Blå Acara og Eliotti er vel blandt de lidt mere "hårde" arter, men Guianacaraerne går ikke selv af vejen for et lille slagsmål, så hvis bare der er plads, så går det nok. Laetacaraerne er vel de mindste og derved mest velegnede til et mindre artsakvarium, så vidt jeg kan bedømme

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
kamel import dk (Slettet) - 07/09-2007 15:54 07/09-2007 15:54
Ok, dem har jeg også lidt svært ved at bedømme, de er lidt hidsige ind imellem, men ellers en dejlig rolig fisk.

Tak.

Anne

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
kamel import dk (Slettet) - 07/09-2007 16:02 07/09-2007 16:02
Mht. Laetacara'ne - hvad kunne man så kombinere dem med i et mindre akvarie?

Anne

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
bw - 07/09-2007 16:52 07/09-2007 16:52
Jeg har en lille flok gående sammen med: Geophagus Steindachneri, Cryptoheros Sajica, Mikrogeophagus Altispinosus samt en stor flok Metynnisér.
Det er bare en helt utrolig flot og meget smuk fisk (synes jeg), med en meget spændende adfærd. Selv om de er i selvskab med Steindachnerién, som har ry for at vare en "hård" fisk, er det helt klart Guianacaraérne der styrer i akvariet. Der er en dominerende Han, som hele tiden trækker hunnerne til sig, har lige haft et stort kuld (200 - 300 stk) der gik desværre kun en uges tid før de opgav dem..... :(
Men de er allerede igang igen...såhhh :) :)

Mvh
Bjarne

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
bw - 07/09-2007 16:58 07/09-2007 16:58
P.S
For så vidt angår størrelsen på akvariet, ville jeg ikke byde dem noget mindre end 250L (det er jo en meget svømmeglad fisk) og slet ikke hvis du vil holde lidt andre fisk sammen med dem...... ;)

Mvh
Bjarne

Annoncører
Annoncører