Dårlig omtale 2

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 3977

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger søren svensson (Inaktiv) - 03/06-2015 18:00 03/06-2015 18:00
Syntes det er synd man ikke for lov at få talt tingene ud i tråden dårlig omtale
Man opretter en tråd for at låse den et døgn senere

Suk suk

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Superbruger jacob - 03/06-2015 18:21 03/06-2015 18:21
Min helt personlige holdning er at admins har gjort det helt rigtige i tråden om dårlig omtale. Faktisk er tråden er jo et meget godt eksempel på hvorfor dårlig omtale ikke skal være tilladt :) (der er slettet indlæg i tråden)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Administrator heidi48 (Inaktiv) - 03/06-2015 18:26 03/06-2015 18:26
Admin heidi 48 skrev følgende kommentar:
Lad mig sige det helt klokkeklart, hvis en tråd bliver misbrugt til at tale grimt om andre brugere, får det konsekvens både denne gang og hver gang det sker i fremtiden.
Jeg måtte slette indlæg fordi brugere benyttede lejligheden til at svine hinanden til på et personligt plan, i stedet for at snakke ordentligt om tingene og det er fuldstændig uacceptabel adfærd og vil få konsekvens.
Jeg er jo desværre i en situation, hvis jeg ikke kan offentliggøre de kommentarer nogen af jer skriver om hinanden og derfor heller ikke komme med bedre argumenter, end dem du har fået nu.
Tråde der misbruges i på den måde, får slettet kommentarer eller låses også i fremtiden.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Administrator heidi48 (Inaktiv) - 03/06-2015 18:34 03/06-2015 18:34
Vedr. # 3

Billeder, der tages fra nettet uden ejerens tilladelse, er det ikke tilladt i nogen tilfælde.
Det står tydeligt, når man oploader billeder:

"Det er ikke tilladt, at anvende andre end egne billeder. Har du ikke et billede selv, må du henvise til et link hvor billedet ligger, eller indhente fotografens accept, på anvendelse af billedet."

Og det bliver bestemt ikke bedre af, at det bliver gjort mhp. at genere andre brugere - længere er den ikke.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Administrator Sponsor ken kætbak - 03/06-2015 19:03 03/06-2015 19:03
#3 er slettet fordi han har karantæne.
Uanset hvad man kalder sin nye profil... *doh*

Mvh. Ken

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Gnaske (Inaktiv) - 03/06-2015 19:48 03/06-2015 19:48
*popcorn* :D :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger søren svensson (Inaktiv) - 03/06-2015 23:44 03/06-2015 23:44
Vi er helt enig i man skal opføre sig ordentligt og der skal være en respekt for hinanden samt overholde reglerne :D
Hvis ikke så er det da bare at give en advarsel eller smide personen ud

Jeg forstår ikke man laver en tråd fra admins side og så låser den igen kort efter der vil altid komme meget forskelligt meninger frem og man er ikke kommet videre :(
Efter min mening skulle den havde været låst fra start :(

En opfordring fra mig få fat i nakken på dem der ikke overholder reglerne lidt hurtigere

Søren

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger eldu22 (Inaktiv) - 03/06-2015 23:56 03/06-2015 23:56
Hvem ejer akvariesiden

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger blob - 04/06-2015 00:05 04/06-2015 00:05
Jacob

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Administrator heidi48 (Inaktiv) - 04/06-2015 00:22 04/06-2015 00:22
Til #9
Her er information om AS, her kan du også læse at siden ejes af Kviller altså Jakob Kvisgaard.
Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/about/

Til #8
Der er ikke så meget at forstå Søren.
Det var nødvendigt at skrive indlægget, for at give en forklaring på, hvor de tråde og kommentarer, der var slettet var blevet af og hvorfor.
Jeg var selv meget i tvivl om, hvor vidt jeg skulle låse tråden, for det er jo temmelig enerådende, at skrive en besked i en tråd og låse den med det samme, så der ikke er andre, der har mulighed for at komme med kommentarer.
Men du har fuldstændig ret, sådan gør jeg fremover, så slipper jeg også for en del besvær efterfølgende.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Administrator Sponsor ken kætbak - 04/06-2015 05:05 04/06-2015 05:05
Helt generelt, så skal der også kun én bruger i et lune til at få låst en tråd.
Oftest er det dog to brugere der får hidset hinanden op, og så ruller det. Det var også hvad der skete igår.
Det kræver ikke meget rutine at se hvornår en tråd er på vej til at gå galt, og så låse den INDEN der er skrevet noget der er for galt.

Jeg synes at heidi har gjort det helt korrekt. Faktisk har anstrengt sig for at fortælle hvorfor der var låste tråde til forum.
Det var ikke normal kotume for bare et år siden. Og heller ikke Heidis skyld at det så løber af sporet. igen....

Mvh. Ken

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Voxvalve (Inaktiv) - 04/06-2015 09:51 04/06-2015 09:51
Indlægget er rettet 04/06-2015 09:52 04/06-2015 09:52 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Bare for at være sikker på de her restiktioner er forstået rigtigt.

Det er forbudt at fortælle om en dårlig oplevelse man har haft med en sælger?
Det er forbudt at linke til trustpilot hvis folk har spørgsmål omkring en butik?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Administrator Sponsor ken kætbak - 04/06-2015 09:57 04/06-2015 09:57
#13 det er ikke tilladt at omtale i negativ retning. Men helt legalt at linke til feks. Trustpilot.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Administrator heidi48 (Inaktiv) - 04/06-2015 10:21 04/06-2015 10:21
Indlægget er rettet 04/06-2015 10:34 04/06-2015 10:34 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hele den her snak omkring rimeligheden I hvad man må og ikke må på siden - skal I faktisk ikke tage med adminerne, for vi administrerer bare reglerne, men vi laver dem ikke.
Er der noget, I mener skal laves om, er det reelt Kviller altså sidens ejer, I skal snakke med.

Reglerne for hvad man må og ikke må står nederst på siden, frit tilgængelige for alle. Og så popper der også lidt op når man f.eks. oploader et billede.
(Her er linket: Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/about/rules/ )

Men I er altid velkomne til at kontakte adminteamet og spørge om, hvordan tingene skal forstås, vi svarer glad og gerne, det er faktisk meget mere behageligt end at skulle korrigere noget bagefter.

Vi laver et stykke frivilligt og ulønnet arbejde, fordi vi gerne vi have at AS fungerer bedst muligt, så flest muligt af jer får glæde af siden på en behagelig måde, udbyttet er ikke at vi får mulighed for at skælde ud, den del er faktisk den ubehagelige del af arbejdet.

De gode dag er faktisk dem, hvor vi logger på og ser at det bare kører og at der slet ikke er brug for vores indblanding (y)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Administrator Sponsor ken kætbak - 04/06-2015 10:24 04/06-2015 10:24
Og kviller er for tiden i nordkorea, på management system kursus!! :D :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Administrator heidi48 (Inaktiv) - 04/06-2015 10:35 04/06-2015 10:35
Og skulle vi nu ikke lade det hel gå i fisk, det er trods alt det, vi er her for :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger ThomasBallerup - 04/06-2015 11:05 04/06-2015 11:05
Det er et kæmpe problem at du hele tiden låser tråde,
samt er lidt for ambitiøs vedrørende at få folk til at overholde de ellers udemærkede regler,
det er også et kæmpe problem at man heller ikke må udtale sig på nogen som helst måde offentligt om admins,
det er ikke kun noget jeg mener, alle jeg møder af venner fra dette site, er mindst lige så kede at dette.
Jeg gør kun opmærksom på det, fordi at hvis i ved det, kan i gøre noget ved det,
dvs opfat det som positiv kritik.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Administrator heidi48 (Inaktiv) - 04/06-2015 12:07 04/06-2015 12:07
Denne kommentar, har jeg skrevet som privatperson og ikke i egenskab af at være admin, men selv adminer har personlige meninger og min kommer så her.

Ved du hvad Thomas?

Jeg bruger min fritid på det her - i stedet for at være ude i solen eller gå og pusle med mine akvarier eller andet, som jeg har lyst til.

Jeg prøver gang på gang, at forklare dig og et par stykker til, tingene pænt og at tale pænt til dig og det gør superbrugerne og de andre admins også og vi er helt klar over, at du generelt er uenig med os og en del andre brugere, fordi du ser anderledes på en helt del ting, det gør du jo jævnligt opmærksomt på.

Jeg er så dødhamrende træt af dine "kæmpe problemer" og din "positive kritik" og andre "velmenende" kommentarer.

For at sige det ærligt, så gider jeg det simpelthen ikke mere, hvorfor i himlens navn skulle jeg dog bruge min sparsomme tid på det evigt tilbagevendende ævl?

Hvad du og dine venner går og snakker sammen om privat, må du selv rode med, I kan også gøre noget ved det og skrive en klage til Kviller over mig eller over adminteamet som helhed, det vil jeg faktisk anbefale dig at gøre, det bør du gøre, hvis du er et ansvarsfuldt menneske, når du kan se store problemer, for du skriver jo alt det her, fordi du vil gøre siden bedre ikke?
Det er ikke fordi du bare vil brokke sig uden konsekvens vel?

Thomas gør hvad I vil, men lad dog være med at fylde siden med meningsløst vrøvl og brok, andre brugere behøver vel ikke lide under, at du er utilfreds og har en anden mening vel?
Eller mener du, at de får det bedre af det?

Du skriver og udtaler dig om ting, du ikke ved noget som helst om, du ved ikke, hvad jeg sletter og hvorfor og du kender heller ikke mine begrundelser for at kommentere eller undlade at kommentere og du ved slet ikke, hvilken debat, jeg har privat med brugere i forskellig sammenhæng, har du nogen sinde overvejet, om nogen af de slettede kommentarer eller klager måske drejer sig om klager over dig selv og den måde du svarer på i trådene?

Min hobby og interesse er fisk og akvarier, ganske enkelt, ikke alt det andet vrøvl, det er trættende og meningsløst.

Min verden styrter da ikke sammen, fordi der står noget sludder i nogen af trådende eller direkte forkerte oplysninger eller fordi I ikke kan enes og benytter et ellers hyggeligt forum til at komme af med en gang galde over for hinanden eller en eller anden forhandler, I har set jer gale på eller fordi I ikke mener at sidens admins klarer opgaven tilfredsstillende.

Så skriv og brok dig og sig din mening sammen med dine mange venner fra siden, hvis du/I får det bedre af det og virkelig mener, det bedrager til noget godt og opbyggende, du skal bare ikke forvente, at jeg spilder mere tid på det.

Og ja, jeg undskylder på forhånd at jeg blev vred, men nu er det simpelhent nok!! *doh*

Og til alle jer andre, der bare opfører jeg ordentligt og taler og skriver pænt og retter jer efter de regler, der nu engang er og bruger siden til det, den er tiltænkt:
Tak for jeres måde at være på, jeres fornuftige og gode kommentarer.
Tak fordi I gør jer umage for at gøre siden til et godt sted, hvor man kan hente nødvendig information.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger ThomasBallerup - 04/06-2015 12:24 04/06-2015 12:24
Indlægget er rettet 04/06-2015 12:27 04/06-2015 12:27 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

jeg er rigtig ked af at du bliver sur,
det er ikke meningen,
men jeg har RET til at mene at det er problematisk at tråde bliver låst lige så snart at nogen siger prut,
fordi det er forbudt at sige noget der lugter.
Man skal som admin kunne tåle at folk har en mening, uden at blive sur eller føle sig jagtet personligt.
jeg støtter i øvrigt hver eneste ord du skrev i #4 helt perfekt klart og tydeligt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger Voxvalve (Inaktiv) - 04/06-2015 13:06 04/06-2015 13:06
Hmmmm. er det her så ok at gøre?

Eksternt link https://dk.trustpilot.com/review/www.akvariesiden.dk

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 04/06-2015 13:21 04/06-2015 13:21
#21 Det var dog et morsomt link.
Jeg syntes det personen skriver fortæller mere om personen selv, end det fortæller om akvariesiden.dk.

Jeg har sagt det før, Trustpilot er til at "lukke op og skide i" undskyld sproget. Som forretning kan man købe et medlemskab af Trustpilot, og derigennem slippe for en del anmeldelser. Jeg har haft flere sager med Tustpilot. Kunder truer med Trustpilot, når de står i forretninger og ikke kan få deres vilje.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger ThomasBallerup - 04/06-2015 13:26 04/06-2015 13:26
ups, tja på thrustpilot må man åbenbart offentligt sige alt om alt,
nu har jeg ikke nærlæst dem alle, de fleste er jo glade for siden,
enkelte er sure, og de gentager desværre også de ting vi på en meget mere pæn og høflig måde beskriver her.
man kan jo hermed opfordre alle til at skrive deres mening på thrustpilot, mon ikke det så kommer til at hæve positiv tallet en del ?
man kunne også evt prøve at forbedre eller ændre nogle af de ting som folk er utilfredse med ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 04/06-2015 13:28 04/06-2015 13:28
ThomasBallerup skrev :
ups, tja på thrustpilot må man åbenbart offentligt sige alt om alt,
Jeg har også fået dem til at slette falske indlæg om min forretning. Jeg gav dem grovfilen, og sagde at det skulle være fjernet inden midnat, ellers ville de få en erstatningssag på nakken via min advokat. Så blev det fjernet straks.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 04/06-2015 13:31 04/06-2015 13:31

For mig tyder antallet af admin på, at der er mange der ikke gider finde sig i de godt nok få kværulanter der altid lyster en god diskussion. Det er et kæmpe arbejde at holde styr på, og spørgsmålet er om Kviller gider køre siderne videre uden admin. Måske der var nogle der skulle tænke over det, inden siden lukker.

Hvis en admin skal sidde og hygge sig med siderne, skal det ikke være en belastning.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Bruger ThomasBallerup - 04/06-2015 13:46 04/06-2015 13:46
>skal det ikke være en belastning

mon ikke det ville være en fryd hvis alle brugerne ville forsøge at skrive pænt og høfligt til hinanden
og om hinanden ?
samt huske på at alle har RET til at have en mening, foremålet med diskution er ikke at få ret eller at overbevise alle andre om at man har ret, foremålet bør bare være at beskrive sin egen mening.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Superbruger jacob - 04/06-2015 13:53 04/06-2015 13:53
Indlægget er rettet 04/06-2015 14:03 04/06-2015 14:03 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#26 Jeg er som sædvanlig ikke enig med dig ! Selvfølgelig har man ret til at have en mening, men det kan bare aldrig fungere, hvis der tillades dårlig omtale. Man skal heller ikke bare skrive noget, for at vise at man har en mening. Ligeledes bør man også vurdere om man bidrager med noget som er bare nogenlunde fagligt korrekt !

Det ender bare i en masse låste tråd og (endnu) mere ballade. Jeg har tidligere været admin i en del år, og følger stadig med på siden. Det er et stort arbejde at være admin, der foregår fx en masse arbejde bag siden. Derudover må man som admin også lægge øre til en del brok :( Jeg synes personligt at Ken og Heidi har lavet et meget fint stykke arbejde den sidste tid, men der vil altid være nogen som er ude på at lave ballade... :(

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Bruger ThomasBallerup - 04/06-2015 14:07 04/06-2015 14:07
he he, du kan jo sagtens have ret i at det faktisk viser sig at være praktisk at forbyde dårlig omtale
fordi det kan løbe løbst, og forbi det smadre forumet. men er der virkeligt så meget negativt at tale om der ude ?
du er enig i linjen : Selvfølgelig har man ret til at have en mening
men man må så bare ikke skrive om det, hvis denne mening var en dårlig oplevelse.

angående at låse tråde, forleden ville en høre om et akvarie køb var en god deal,
det var drøn interasant emne for det var med opbygning indretning og fisk,
udført af en prof, jeg tror kunden var enten et firma eller en privat
desværre blev tråden låst, jeg var en af dem der skrev ind til admins og undrede mig over lukningen,
den blev heldigvis åbnet igen. der var da ingen negative sager ej heller ingen køb salg eller firmaer nævnt,

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Superbruger jacob - 04/06-2015 14:13 04/06-2015 14:13
#29 Admins kan da også lave fejl :) Tråden blev jo åbnet igen (med en forklaring/undskyldning), så ingen grund til at gøre et stort nummer ud af det. Udover negativ kritik, vil der jo sikkert også komme kritik uden hold i virkeligheden. Som tidligere nævnt bliver det ikke til at styre.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #31
Bruger ThomasBallerup - 04/06-2015 14:22 04/06-2015 14:22
netop jacob :-)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
Udvikler Sponsor Kviller (Inaktiv) - 04/06-2015 15:23 04/06-2015 15:23
Der er altid to sider af en sag, så derfor må man ikke skrive dårligt om andre og heller ikke forretninger.. Vi kan ikke skelne mellem hvad der er korrekt og hvad der er forkert.. Det er en regel, der IKKE bliver lavet om. Det er hverken forhandlere, eller andre personer man må tale negativt om..

Hvad angår trustpilot, så er det til anmeldelse af forhandlere... Det er bare et problem, når danskerne er som de er.. Der er altid mest fokus på det negative og det gør sig også udslag på trustpilot..

Hvad siden her, så laver på trustpilot. Det kan undre mig en del. Da siden her ikke er en forhandler og man kun må anmelde forhandlere, som man har handlet med... Så dem der har anmeldt siden her, kunne være spænende at vide hvad vi har handlet :) De har faktisk en gang skrevet til mig og spurgt hvad vi handlede med, og da jeg sagde det var et forum og vi ikke handlede, blev anmeldelserne slettet. Det er dog en del år siden, så der er alligevel nogen der har anmeldt siden.. Jeg har dog ikke tænkt mig at anmode om at få dem slettet, det er jo primært brugere der anmelder sig selv. At siden er ustabil og går ned, det er så fair nok, at folk vil brokke sig over det - Det er jo et reelt problem..

Men kort fortalt.. Dårlig omtale er IKKE tilladt her og det bliver det heller aldrig, så længe det er mig der ejer siden i hvert fald.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #33
Bruger ThomasBallerup - 04/06-2015 15:50 04/06-2015 15:50
helt fint. det er mange gode grunde til at sagerne er som de er, og nu kan folk endelig forstå alle tanker og erfaringer der er gjort.

men kan man gøre noget ved de mange nedbrud ?
ikke fordi du skal opfatte det som brok, bare noget jeg også selv har opserveret,
jeg overlever sikkert fint de par timer det kan tage så virker det jo igen.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #34
Udvikler Sponsor Kviller (Inaktiv) - 04/06-2015 16:01 04/06-2015 16:01
Hehe jo Thomas - Man kan jo alt, men jeg har bare hverken tiden eller økonomien til at lave en ny og stabil side.. (Hvis den da overhovedet ville blive mere stabil)

Som det ses, så er oppetiden for det seneste år, kommet op på 98,4% så det er ikke det voldsomme problem efter min mening.. Det værste er, når den går ned og jeg er uden for rækkevidde eller sover :) Så kan der godt gå et stykke tid, inden jeg opdager det.. Jeg er den eneste der kan få den op igen, når den staller.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #35
Administrator Sponsor ken kætbak - 04/06-2015 16:04 04/06-2015 16:04
Jeg synes også at siden er blevet rigtig fint og stabilt kørende..

Og e oppetid på 98,4 er da yderst anstændigt. .

Mvh. Ken

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #36
Superbruger jacob - 04/06-2015 16:43 04/06-2015 16:43
#33 98,4% det bliver da ikke meget bedre hva´ ?!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #37
Bruger Eagleauster (Inaktiv) - 04/06-2015 17:27 04/06-2015 17:27
Jeg kan godt blive ærgerlig over låste tråde og slettede indlæg. Dels fordi jeg er nysgerrig, men også fordi det kan virke forstyrrende med "huller", når man læser en tråd igennem. Dog kan jeg nemt forestille mig, hvordan dette forum ville udvikle sig, hvis der ikke var nogen kontrol. Jeg ser jævnligt tråde, som næsten kun kan være oprettet med henblik på at få skabt en såkaldt "popcorns-tråd", der gerne skulle provokere brugerne til ophidselse, så der kommer "fut" i forum. Indtil alle har fundet andre måder at underholde sig på, er det nok nødvendigt at have nogle restriktioner, så siden ikke bliver inficeret med dårlig stemning fra folk, som ikke kan administrere deres egen adfærd i cyberspace.

På min uddannelse lærer jeg meget om kommunikation, og den manglende forståelse heraf oplever jeg som et væsentligt problem her på forum. Vi bør give hinanden mulighed for at melde ud, hvis vi føler os trådt over tæerne, ligesom vi bør give hinanden mulighed for at udrede en evt. misforståelse omkring tonen i et specifikt indlæg. Dog skal man også selv være i stand til at acceptere, hvis man ubevidst har overskredet andres grænse og give en undskyldning i stedet for at bruge angreb som forsvar. Det er vel en forudsætning for, at man overhovedet kan have et forum som dette, at vi som brugere forstår, at der er mange måder at forstå på, og det kræver en ekstra indsats fra os alle, når det, vi ønsker at videreformidle, skal igennem så mange led, før det når frem til modtageren.

Jeg er blevet kaldt nærtagende, fordi jeg påpegede brugen af begreberne "hysteri" og "sludder" som en devaluering af andres råd og erfaringer. Jeg kan ikke fordrage disse to fraser, da jeg ikke mener, de har noget som helst at gøre i en saglig debat, men derimod fortæller mig om forfatteren, at vedkommende ikke er specielt åben overfor andre perspektiver end sit eget.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #38
Superbruger jacob - 04/06-2015 18:05 04/06-2015 18:05
Jeg bruger tit "begrebet" sludder, om jeg har brugt det i nogle af "dine" tråde ved jeg ikke. Bruget tit "sludder" når der skrives noget helt forkert, som fx " alle maller har brug for træ" og den slags øhm sludder :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #39
Bruger blob - 04/06-2015 18:58 04/06-2015 18:58
Sikken en gang sluder B)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #40
Bruger Eagleauster (Inaktiv) - 04/06-2015 20:39 04/06-2015 20:39
#38 Jeg er som regel meget påpasselig med at udtale mig skråsikkert om noget, jeg ikke er overbevist om, er korrekt, så derved begrænser jeg andres muligheder for at anklage mig for "sludder" ;)

Okay, jeg må hellere moderere min egen definition af det begreb. At man bruger det til at understrege noget, der er videnskabeligt ukorrekt, er selvfølgelig noget andet end at underkende en anden persons synspunkter, følelser, erfaringer, etc.

Det er ikke et ord, jeg er vant til, og derfor synes jeg, at det virker meget hårdt, når jeg læser det, men det er jo bare et godt eksempel på, at vi alle orienterer os ud fra forskellige livserfaringer. (y)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #41
Superbruger jacob - 04/06-2015 20:51 04/06-2015 20:51
Nogle ting er der delte meninger om, fx hvor stort et akvarie kræver en scalare ? 250, 325 eller 530 liter ? Eller er højden på akvariet vigtigere ? . Hvad der virker for den ene akvarist, behøves ikke virke for den anden. Sådanne tråde gider jeg sjældent deltage i. Men tråde med overfladiske svar som " alle barber er finnebidere, alle maller har behov for træ og alle cichlider graver ( som der skrevet på siden inden for den sidste tid..), der synes jeg det er fair at bruge ordet sludder, som jeg faktisk ikke opfatter som særlig hårdt :-)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #42
Bruger ThomasBallerup - 04/06-2015 20:52 04/06-2015 20:52
Indlægget er rettet 04/06-2015 20:56 04/06-2015 20:56 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Enig, jeg opfatter også at blive kaldt for sluder næsten lige så slemt, som hvis man siger det er løgn.
Så er vendingen, jeg er uenig, og nu skal du høre hvorfor, meget bedre.
Måske jeg bare er gammel og følsom.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #43
Superbruger jacob - 04/06-2015 21:16 04/06-2015 21:16
Det handle jo netop ikke om at være uenig ! At skrive "alle maller har brug for træ" er jo ikke på nogen måde korrekt, og ingen kan med rette sige at det er korrekt. Det er mig en gåde, hvor man vælger at bidrager med sin "viden" når niveauet er så lavt....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #44
Bruger Gnaske (Inaktiv) - 04/06-2015 22:25 04/06-2015 22:25
der mangler en blacklist/ignore funktion på den her side :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #45
Bruger Eagleauster (Inaktiv) - 04/06-2015 22:39 04/06-2015 22:39
#44 Hvordan skulle en sådan funktion bidrage til den gode stemning på forum?

Jeg har været aktiv på et andet forum, hvor man kunne blackliste (som du selv skriver) andre brugere. Jeg havde kendskab til en bruger, som valgte at sætte mig på ignore, fordi hun havde set sig gal på mig, og det var sindsygt ubehageligt at vide, at nogen havde så meget imod min færden i forum. Det gavnede mere den dårlige stemning end den gode, og der var utroligt meget ond sladder om andre brugere, når man mødtes.

Jeg tænkte på at skrive, at det høje niveau af finkeri måske skyldes det store flertal af kvindelige brugere, men jeg er ret sikker på, at kønsfordelingen er omvendt herinde, og det går da også meget godt på fnidder-fronten. :P Hvis det havde været tilladt herinde, kunne jeg sagtens forestille mig, at stemningen ville være tilsvarende det forum, jeg for længst har opgivet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #46
Superbruger jacob - 04/06-2015 23:37 04/06-2015 23:37
#44 der har tidligere været en funktion, hvor man kunne give en tommel op/ned for et indlæg. Det endte, efter ret kort tid, med at funktionen blev fjernet. Gæt selv hvorfor ? :-) Endnu en et eksempel, hvorfor det vil være en dårlig idé med at tillade dårlig omtale...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #47
Bruger Gnaske (Inaktiv) - 05/06-2015 00:01 05/06-2015 00:01
Efter Eagleauster og Jacob´s svar må man vel fatte at flertallet af folk der bruger denne og den omtalte anden side, er generelt nogen "noget jeg ikke må sige"
Sørgeligt er det i hvert fald.

Den kunne bidrage til den gode stemning ved at, fx jeg ikke skulle få en dårlig smag i munden hver gang en bestemt person lukker munden op, så ville min stemning da være væsentlig højere hvis jeg slap for det.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #48
Superbruger jacob - 05/06-2015 00:05 05/06-2015 00:05
Forstår ikke helt hvad du mener er sørgeligt ?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #49
Bruger Eagleauster (Inaktiv) - 05/06-2015 11:33 05/06-2015 11:33
Hvis noget er sørgeligt, er det i mine øjne, at der har været et behov for at sætte restriktioner for sidens brugere. Jeg kan også blive irriteret over låste tråde og slettede indlæg, men hellere det end et forum fyldt med intriger og ubehagelige kommentarer, fordi folk ikke behøver at tænke sig om, inden de bruger siden til at få afløb for deres frustrationer.

Det kan hurtigt lave rod i en debat, hvis en eller flere af de deltagende ikke kan se alt, der står skrevet. Man får involveret andre brugere i sine problemer med en specifik bruger, og det kan føre til kliker og deciderede "mobbe-grupper" med interne (og ofte slet skjulte) ondskabsfulde kommentarer. Funktionen, som Jacob beskriver, med "like" og "dislike" er ligeledes et ideelt mobbe-redskab.

Det kan naturligvis ikke undgås, at nogle bare ikke kan "finde hinanden", og hvad eller hvem folk taler om, når de mødes privat, er jo deres egen sag, men som reglerne er nu, er det i hvert fald vanskeligere at hive det med ind på forum.

I stedet for at gå og være bitter over en bestemt bruger, kunne man overveje at konfrontere vedkommende i en privat besked, hvor brugeren så har en chance for at forklare sig.

Det handler om kommunikation og om at tage ansvar for sin egen adfærd. Jeg har f.eks. lært, at Jacob ikke mener det hårdt, når han bruger ordet "sludder", så hvis jeg en dag skulle gøre mig fortjent til en reprimande, skal jeg huske mig selv på, at jeg ikke skal lægge mere i det, end at jeg har udtalt mig om noget, der ikke er korrekt. (y)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #50
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 05/06-2015 12:08 05/06-2015 12:08
jacob skrev :
#44 der har tidligere været en funktion, hvor man kunne give en tommel op/ned for et indlæg. Det endte, efter ret kort tid, med at funktionen blev fjernet. Gæt selv hvorfor ? :-) Endnu en et eksempel, hvorfor det vil være en dårlig idé med at tillade dårlig omtale...
Ja, man kunne se på brugerprofilen hvor mange tommel op/ned en bruger havde fået og der var en der blev sur over at have fået 39 tommel ned i løbet af få dage :D

Tommel op blev uheldigvis også givet at personer som tilsyneladende intet vidste, til svar som var håbløst forkerte. Så, nej det virker ikke.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #51
Superbruger jacob - 05/06-2015 12:10 05/06-2015 12:10
#49 Super godt indlæg :-) Helt enig at det kan forstyrre læsbarheden, når der mangler indlæg. Men hellere det end, der står nogle grimme ting. Når der stilles et spørgsmål, må målet jo være at spørgeren får et korrekt og fyldestgørende svar, uden sludder :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #52
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 05/06-2015 12:19 05/06-2015 12:19
Man må så bare endnu engang konstaterer, at det er bedøvende lige meget om dette er en side om akvariefisk, for det er ikke akvariefisk der interesserer. Det er den evige diskussion om, om det er fair at straffe nogle der generer andre.
Denne tråd har nu haft 1102 på 2 døgn, og med det største antal indlæg. Sørgeligt. Akvariesiden burde vel handle om akvariefisk.

Dem der har interesse i at fjerne begrænsningerne for dårlig opførsel på siden, må vel være dem der er interesseret i at opføre sig dårligt. Hvorfor så ikke bare finde sig en anden side hvor man må opføre sig dårligt. Hvor svært kan det være.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #53
Superbruger jacob - 05/06-2015 12:27 05/06-2015 12:27
Enig :-) så langt hellere spændende akvarietråde end tråde som denne....

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #54
fredrik (Slettet) - 05/06-2015 13:12 05/06-2015 13:12
Denne side kan kun bruges til en ting og det er Beskrivelserne og køb og salg. Alt andet er total useriøst..
Her inde skal der lefles for de rigtige og forhandlerne. og det har været oppe så mange gange.
Jo der bliver handlet her inde bruger i mellem så trustpilot er så ment god nok ;) Max 2 år mere så er siden død som den køres nu DESVÆRRE !!!!!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #55
Bruger Gnaske (Inaktiv) - 05/06-2015 14:27 05/06-2015 14:27
jacob skrev :
Forstår ikke helt hvad du mener er sørgeligt ?

Jeg mener at det er sørgeligt at så mange ikke kan finde ud af at opføre sig ordenligt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #56
Bruger brib - 05/06-2015 14:44 05/06-2015 14:44
Indlægget er rettet 05/06-2015 14:45 05/06-2015 14:45 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Der må vel snart være en form Jubilæum for tråde som denne .

I de 17 år jeg har været her på siden, er denne tråd vel nogenlunde identisk med de 499 med samme indhold der ligger her på sitet .
Lidt ærgerligt at Der ikke er så mange hits på spørgsmål omkring selve hobbyen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #57
Bruger Zookeeper (Inaktiv) - 05/06-2015 20:10 05/06-2015 20:10
jacob skrev :
Det handle jo netop ikke om at være uenig ! At skrive "alle maller har brug for træ" er jo ikke på nogen måde korrekt, og ingen kan med rette sige at det er korrekt. Det er mig en gåde, hvor man vælger at bidrager med sin "viden" når niveauet er så lavt....

Hvis niveauet er så lavt, hvorfor kommer du så her Jacob? *blink*

Jeg kommer her for at snakke med andre akvarister, som jeg deler oplevelser og erfaringer med! Og jeg er faktisk glad for det her forum! ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #58
Superbruger jacob - 05/06-2015 20:24 05/06-2015 20:24
Læs hvad jeg skriver :-) jeg hentyder naturligvis til den rådgivning som omfatter råd som alle maller brug for træ, alle barber er finnebidere, alle cichlider graver og alle killifisk lever 1 år osv osv...den slags råd synes jeg man skal lade være med at bidrage med :-)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #59
Bruger ThomasBallerup - 05/06-2015 21:31 05/06-2015 21:31
hvordan vurdere man kvaliteten / interessen af en tråd ?
på antal af indlæg ?
eller hvad med de tråde hvor folk stiller gode tydelige spørgsmål
og 2-3 experter svare og tråd starteren siger pænt tak,
sådan nogle tråde er der mange af.
der er også lange bygge tråde,
samt lange diskutioner om skuffe tømning, hvor alle experterne har hver deres måde at gøre det på og ret klare modstridne holdninger, jeg opfatter det bare som god adgang til alle sider af sagen. dvs mulighed for at lære nyt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #60
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 06/06-2015 00:34 06/06-2015 00:34
Jeg sidder jævnligt og har lyst til at skrive en artsbeskrivelse, men når jeg så logger ind og ser mig lidt omkring, så fanger øjet tråde som "Dårlig omtale", "Dårlig omtale 2" og formodentlig også på et tidspunkt "Dårlig omtale 38" og "Hvorfor må jeg ikke svine andre til 4½". Så tænker jeg bare nej, nej, nej, og så logger jeg ud igen og sætter mig til at skrive en artikel til Akvariebladet i stedet.

På akvariesiden skulle man gerne kunne stille et spørgsmål, og ligegyldigt om det er et dumt spørgsmål eller et spørgsmål som allerede ligger besvaret på forsiden, så skulle man gerne kunne få et pænt o konstruktivt svar - evt. med link til tidligere svar.

Kvaliteten af en tråd afhænger af læseren.
For en nybegynder er det kvalitet, hvis de får svar på hvad man gør mod hvide pletter.
For en øvet akvarist er det kvalitet, når de får svar på et problem med et CO2 anlæg eller lignende.
For den nørdede akvarist er det kvalitet, når de får hjælp til at finde ud af hvordan man bedst opbevarer en død fisk der skal i sprit.
For kværulanter er det kvalitet, hvis man kan holde en tråd i gang med brok til den er kommet over 100 indlæg, og bliver en tråd låst er det tegn på succes, at få en ny til at køre uden at tilføre noget som helst nyt.

Nu vil jeg logge ud, inden min weekend bliver ødelagt med ævl :(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #61
Bruger Gnaske (Inaktiv) - 06/06-2015 02:22 06/06-2015 02:22
Tonny, det er kommentarer som det der, der får mig til at logge af!!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #62
Bruger Meng (Inaktiv) - 06/06-2015 02:57 06/06-2015 02:57
Testosteronen flyder over her da!! *uhh*

Få ja-hatten på, og nyd det er weekend og glem hvem der sagde hvad om hvorfor om en så ligegyldig ting som hvorfor admins har lov til at låse en tråd i et offentligt forum....

Næste gang, prøv livet fra den positive side.. B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #63
Bruger Zookeeper (Inaktiv) - 06/06-2015 13:00 06/06-2015 13:00
Tonny - du har fat i det rigtige!
At uanset hvem man er, om man er ekspert eller begynder, kommer man bla. her for at få hjælp eller nye input!
Og der SKAL være plads til ALLE!!! :)

Bliver så ked af det, når de helt nye, bliver afvist med et "der er allerede oprettet 118 spørgsmål som dit, her er et link...."!!
Hvis det er jeres svar til en ny akvarist, så undlad at svare.....hvis i gerne vil hjælpe en ny, også selv om spørgsmålet er stillet 700 gange før, så skriv endelig!
Det KUNNE jo være, at vedkommende var så ny, at han/hun ikke har søgt (måske fordi søgefeltet er så lille), men stiller spørgsmål lige så snart de har fundet det her dejlige forum. ;)

Og selv blandt akvarister der har haft akvarie i 10 år eller mere, er ind i mellem uenige - ingen gør det 100% ens!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #64
Administrator Sponsor ken kætbak - 06/06-2015 13:50 06/06-2015 13:50
#63 spot on (y)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #65
Bruger kejak (Inaktiv) - 06/06-2015 14:34 06/06-2015 14:34
AS er vanskelig at bedømme objektivt, og der er heller ikke nogle reelle alternativer til siden, hvilket gør at bedømmelserne ofte bliver meget polariserede.

Jeg synes at siden dækker ret godt, hvis man er begynder i hobbyen, men erfarne brugere får ofte meget lidt, udover glæden ved at hjælpe nye akvarister i gang, ud af den.

Det største problem er faktisk sidens succes; De mange brugere, heraf en stor del nye, skaber et behov for en enorm spændvidde, som i brugerforummet ofte resulterer i problemer med omgangstonen. Disse problemer kan ligeligt fordeles mellem brugere der er urimeligt grove, og brugere der simpelthen er for sarte til at begå sig...

Ang. sidens politik omkring negativ omtale af forretningerne i branchen; Den er nødvendig, og den eneste rimelige måde at forhindre at forummet oversvømmes af debatter med sure opstød om butikker der, rigtigt eller forkert, bliver udsat for subjektiv kritik de ikke har mulighed for at forsvare sig mod.

AS er med andre ord et godt sted at finde basal information om hobbyens mange facetter, men måske ikke det optimale sted at lede efter de mere nuancerede udvekslinger af erfaringer der rækker ud over begynderstadiet, og det helt forkerte sted for dem der mest interesserer sig for at komme af med deres utilfredshed over det sidste fejlslagne indkøb...

Den rammer meget godt, indlægget er taget fra det link til trustpilot der var tidligere i tråden.
Holder kun corydoras + et par kar med nogen afrikanske fisk, så jeg bruger mere de forum der specifikt henvender sig corynørder. Men brugte da siden her meget da jeg startede igen for efterhånden 5år siden.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #66
Bruger Lizette (Inaktiv) - 06/06-2015 18:07 06/06-2015 18:07
Indlægget er rettet 06/06-2015 18:12 06/06-2015 18:12 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

jeg er også ofte inden på Akvariesiden trods lidt ævl og kævl af og til. Men når vejret er til det, så fiskes der. Det blev til 9 Makreller på et par timer :P Isefjorden lagde vand til..
Beklager at billedet ligger ned, det er fra min mobil. Og jeg ved ikke hvordan man rejser det op..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #67
Bruger Zookeeper (Inaktiv) - 06/06-2015 19:39 06/06-2015 19:39
SÅDAN LIZETTE!! God fangst :D :D :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #68
Administrator Sponsor ken kætbak - 06/06-2015 19:55 06/06-2015 19:55
#66 fine amager tun (y) kanon sports og spise fisk..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #69
Bruger brib - 06/06-2015 22:30 06/06-2015 22:30
Indlægget er rettet 06/06-2015 22:30 06/06-2015 22:30 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#66: Hermed har du fået oprejsning :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #70
fredrik (Slettet) - 07/06-2015 19:39 07/06-2015 19:39
Tonny Brandt Andersen Nu kan du sagtens sidde og komme med morsom hedder her inde da du er en af dem som er inde i varmen... og det var du også da du havde din firmaprofil her på siden... det sjover ELLER tragiske er at du selv var hurtig til at bruge din firmaprofil når bølgerne gik lidt højt her på siden samtidig med du sag og mund huggede i din private... Du blev grov på din firma for der viste du at var der nogle som gav ige så blev det slettet... Men skidt pyt det var den gang og nu er det nu....
Må så samtidig sige at har man en firmaprofil her på siden kommer der meget hurtig nogle interesse konflikter hvis man samtidig har en privat profil her også... ;-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #71
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 07/06-2015 20:05 07/06-2015 20:05
#70 Ah, det ved du godt ikke er rigtig. Jeg er med firmaprofil flere gange blevet udelukket her fra siderne, hvilket betød at jeg ikke kunne lægge forhandlerannoncer op. Jeg er ikke den eneste forhandler som er blevet udelukket for en kortere periode. Normalt gives 8 til 14 dage udelukkelse første gang.

Jeg er helt enig med dig i, at man som indehaver af en forretning ikke kan have en privatprofil og en firmaprofil samtidig. Har man forretning er man firmaprofil døgnet rundt.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #72
Udvikler Sponsor Kviller (Inaktiv) - 07/06-2015 22:10 07/06-2015 22:10
Problemet kan koges ned til et ord: "Respekt" eller måske skal man sige mangel på samme.

Respekter andre mennesker, selvom de sidder inde i din computer. Tal til dem, som du ville gøre, hvis de stod foran dig.
Respekter andre kan have en anden holdning end dig.
Respekter at andre ikke nødvendigvis er dumme, fordi de har lært noget forkert..
Respekter fakta og lær af dine egen fejl.

"Når du taler, gentager du bare hvad du allerede ved. Når du lytter, kan det være du lærer noget nyt"

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #73
Bruger blob - 07/06-2015 23:50 07/06-2015 23:50
Når alt kommer til alt er dårlig omtale bedre end slet ingen omtale.

Når det er sagt syntes jeg at dette forum er et godt sted for begyndere og for øvede.

Der er nogen gange nogen som mener hvad vi skal mene om bowlere og den slags og nogen gange er der begyndere som ikke fatter en skid og ikke vil tage i mod lære, til det vil jeg bare sige spring dem over i steden for at køre sig selv og andre flade med ihærdig at forklare,lad dem sejle i egen balje.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #74
Bruger ThomasBallerup - 08/06-2015 11:48 08/06-2015 11:48
jeg syntes ikke der kommer noget godt eller konstruktivt ud af at lade folk sejle i deres egen bowle,
hvis de efter vores mening har misforstået noget,
det vi forhåbentligt har fået lært og vendt af denne tråd, er at vi kunne evt formulere vores gode råd og mening,
på en lidt mere venlig måde, så læser folk det noget også lidt grundigere, og derved lære mere på kortere tid.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #75
Bruger kejak (Inaktiv) - 09/06-2015 21:14 09/06-2015 21:14
Indlægget er rettet 09/06-2015 21:14 09/06-2015 21:14 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Trådstarter har ikke sagt noget siden starten, og kører man stille op igennem tråden, så det de samme bruger der brokker sig hele vejen ned. Tror ikke denne tråd repræsentere flertallet på siden, men mere 6-7 bruger.
Jeg syntes stadig det link jeg postede tidligere rammer meget rigtigt, god side for begynder, mindre for erfarende akvarister. De erfarende akvarister er dog levebrødet her, for forummet ( annoncører betaler jo nok for kørslen af siden??) for uden dem ingen gode råd til begynderne...De erfarende skal bare lige huske at de "dumme" spørgsmål, var nok meget lig dem de selv havde dengang, og et dumt svar til en begynder kan gøre at de slet ikke gider akvarie mere :(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #76
Bruger søren svensson (Inaktiv) - 10/06-2015 19:10 10/06-2015 19:10
Kejak ja det var mig der startede denne tråd
Mest fordi jeg syntes det var synd man laver en tråd for kort efter at lukke den
Det syntes jeg ikke var Skide smart fra admin side
For det er klart der vil komme meget forskellige meninger i sådan en tråd
Hvis de har et budskab kunne de komme med det og låse tråden :D
Kunne skrive rigtig meget om hvad min mening er om hvad der burde ske her på siden når folk ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt
Har helt bevidst ikke skrevet så meget for ikke at puste til ilden for det er slet ikke det jeg ønsker
TVÆRTIMOD

Søren

Annoncører
Annoncører