Dennerle Crystal quartz gravel Dark Brown

Postet under : Akvariesiden.dk - Dekoration
Visninger : 846

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Luna (Inaktiv) - 26/07-2015 12:55 26/07-2015 12:55
Indlægget er rettet 26/07-2015 12:58 26/07-2015 12:58 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Efter at have haft nedlagt mine akvarier nogle år, vil jeg gerne have mit 250L op at køre igen om et par md.
Jeg har altid gerne ville have brunt grus og har nu fundet Dennerle Crystal quartz gravel Dark Brown. Eksternt link http://www.akvariebutikken.dk/product/dennerle-crystal-quartz-gra...

Er der nogen der har negative erfaringer plantemæssigt eller lignende med dette grus?
Vil lige være helt sikker inden jeg køber.... På forhånd tak. :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger tullfreak (Inaktiv) - 26/07-2015 19:52 26/07-2015 19:52
Har tidligere købt den grå version fra Denerle men synes den var for lys. Jeg faldt ligesom dig over den mørkebrune, som jeg tror vil være kanonflot. Havde ingen problemer i forhold til planter, men du bør nok komme et gødningsprodukt under gruset. Gruset er som du sikkert ved afrundet og afgiver ikke kalk til vandet, altså ideelt til bundlevende fisk, når man ikke vil bruge sand. Jeg nåede næsten selv at købe den mørkebrune, men så at Tropica var kommet med et nyt produkt, der hedder Tropica soil, som jeg netop har taget i brug. Produktet skal bruges direkte uden yderligere tilsætning af gødning. Produktet er blødt og afrundet. Farven er meget mørkebrun næsten sort. Denne løsning blev endda noget billigere end Denele gruset. Købte 5x9 kg for 185 pr. Pose til mit 325 L. Med baggrundsfilter. Jeg brugte kun de 3 af poserne og leverede 2 poser retur. Til sammenligning brugte jeg 5x10 kg Denerlegrus til 5x200 kr.Har stadig ikke rigtig forstået denne forskel, men det må være noget med vægtfylden kg/L. Det korte af det lange er at du bør overveje alternativet. Produktet nedsætter pH-værdien en smule, hvilket er en bonus for mine fisks vedkommende. Har dog endnu ikke fået fisk i baljen, men kun rejer, som nu har gået nogle dage.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Luna (Inaktiv) - 26/07-2015 23:19 26/07-2015 23:19
Tusind tak for din fyldestgørende svar.
Jeg vil helt sikkert kikke nærmere på Tropica soil, når jeg skal ud og kikke.

Annoncører
Annoncører