Er Akvariesiden.dk ved at dø en langsom død?

Postet under : Siden - Ideer til Akvariesiden
Visninger : 3849

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 05/11-2015 16:35 05/11-2015 16:35
Jeg sidder lige og ser på forsiden af AS. Er folk forsvundet. Der er kun 6 tråde der er blevet opdateret i dag, og her klokken 16.12 findes der stadig 2 tråde, som ikke har været kommenteret i dag og i går.
Det var aldrig sket for bare et par år siden. Som jeg husker AS, så var hele forsiden opdateret inden kl. 12.00, og havde man et spørgsmål, var det ofte max 5 minutter man skulle vente på et svar.
Jeg har hørt rygter om, at der på europæisk plan skulle være reduceret omkring 60% i omsætningen af produkter til akvariehobbyen, på grund af nye strenge regler i Tyskland angående import af fisk. Det har jeg dog mere opfattet som noget tysk, eller i hvert tilfælde ikke noget, som vi kom til at lide under i Danmark, selv om jeg selvfølgelig har set dyrehandlere lukke det seneste år.
Hvis vi i Danmark stadig er lige så mange akvarister, hvad holder så akvaristerne væk fra Akvariesiden.dk. Jeg har i en kort periode været med i en facebookgruppe, men det sagde mig ikke noget, måske det er mig der er gammeldags. Er det Facebook der snupper aktiviteten fra Akvariesiden.dk eller gider folk bare ikke deltage. Jeg må da indrømme, at jeg selv heller ikke logger så meget på. Jeg syntes ikke jeg finder noget af interesse mere.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Administrator Sponsor ken kætbak - 05/11-2015 16:53 05/11-2015 16:53
Det kan være at folk er begyndt at glo mere på akvarier end på computere?

Mvh. Ken

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 05/11-2015 17:49 05/11-2015 17:49
#2 Det vil også være positivt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Dujo (Inaktiv) - 05/11-2015 18:06 05/11-2015 18:06
Jeg er med i en del Facebook grupper og der er meget aktivitet i disse. Så tror en del er gået derover, da det er nemmere og de alligevel er på Facebook.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Superbruger jacob - 05/11-2015 18:28 05/11-2015 18:28
Synes også trådene er blevet meget kedelige...der er 1-2 tråde om året som er spændende (udover dem jeg selv opretter haha), resten siger mig ikke noget :( Jeg er ikke med i sidens fb-gruppe, så kan ikke udtale mig om trafik/niveau der...men det ville da være positivt hvis #2 har ret :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger brib - 05/11-2015 19:31 05/11-2015 19:31
Jeg stillede samme spørgsmål for ikke så længe siden .

Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=1644649#SiteE...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger langebæk - 05/11-2015 22:17 05/11-2015 22:17
jeg tror det var i sommers der var en tråd på discussiden med en nybegynder der havde lidt start vanskeligheder og gjorde egentlig bare som han var blevet rådet af forhandleren mht foder og på sekundet var tonny der med bøssen og skød ham totalt i sænk med ord om dyremishandling osv.... Det er nok ikk lige måden at få de nye til at skrive mere, så at du syntes her er blevet kedeligt at være er måske et vink med en vognstang til at kigge indad.

Bare et synspunkt herfra

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 05/11-2015 23:49 05/11-2015 23:49
#7 Det vil ALTID være Akvariesidens opgave, at hjælpe akvarister til, at holde deres fisk på en måde der ikke skader fiskene.

Hakket oksehjerte og diskosfisk har været diskuteret her på siden i 15 år. Det der undre mig mest i den forbindelse er, at Diskosakvarister ikke er blevet klogere med årene. De bruger og anbefaler stadig det samme skadelige foder. I sommers da bølgerne gik højt i den tråd du omtaler, kontaktede jeg Dyrenes Beskyttelse med et forslag om at forbyde hakket oksehjerte i foder til akvariefisk. Dyrenes Beskyttelse meldte tilbage med ord som "Det lyder som en alvorlig problemstilling" og "jeg vil meget gerne se hvad jeg kan gøre ved det via de kanaler Dyrenes Beskyttelse har"

At diskosakvarister benytter sig at trusler om tæskehold fik jeg selv at føle i 2014 (jfr. link #70),
Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=1594702#t70

Du har nok ret. Når der trues med tæskehold på grund af ens holdning i en tråd på Akvariesiden.dk, så vil der forsvinde brugere. Det er nok ikke lige måden at opføre sig på, måske det er et vink med en vognstang til diskosakvarister til at kigge indad.

Bare et synspunkt herfra

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 05/11-2015 23:59 05/11-2015 23:59
Indlægget er rettet 06/11-2015 00:09 06/11-2015 00:09 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

langebæk skrev :
så at du syntes her er blevet kedeligt
Det syntes jeg egentlig ikke, for jeg bruger ikke selv siden mere. For min skyld må Akvariesiden lukke i morgen.
For mig gælder det, at jeg har svært ved at se hvorfor jeg skulle sidde og lave artsbeskrivelser og ændre i navne, hvis ingen er interesseret i at de informationer er på siden.
Jeg har så meget at få tiden til at gå med, at jeg ikke engang har haft nok tid til mine egne sider Eksternt link www.cichlidae.dk og Eksternt link www.diskosfisk.dk .

Mindre aktivitet på siderne = siderne er mindre interessante at annoncerer på = ingen indtægter = siderne lukker.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Administrator Sponsor ken kætbak - 06/11-2015 06:27 06/11-2015 06:27
Tonny Brandt Andersen skrev :
langebæk skrev :
Det syntes jeg egentlig ikke, for jeg bruger ikke selv siden mere. For min skyld må Akvariesiden lukke i morgen.
For mig gælder det, at jeg har svært ved at se hvorfor jeg skulle sidde og lave artsbeskrivelser og ændre i navne, hvis ingen er interesseret i at de informationer er på siden.
Jeg har så meget at få tiden til at gå med, at jeg ikke engang har haft nok tid til mine egne sider Eksternt link www.cichlidae.dk og Eksternt link www.diskosfisk.dk .

Mindre aktivitet på siderne = siderne er mindre interessante at annoncerer på = ingen indtægter = siderne lukker.

Hvorfor i alverden så lave ENDNU en tråd om emnet hvis du er ligeglad? *uhh* underligt. .....

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger KimJ - 06/11-2015 08:18 06/11-2015 08:18
Indlægget er rettet 06/11-2015 08:21 06/11-2015 08:21 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Lige så underligt er det, at man vælger at skyde på en bruger der bringer et helt indlysende problem op, i stedet for at prøve på at adressere problemet.

Min mening er, at et af problemerne, er at AS simpelthen er blevet overtaget af "pænhed", hvor form er vigtigere end indhold.

Et andet problem er, at den taktik der har været kørt i årevis, hvor alt har været koncentreret om at få hevet så mange nybegyndere som muligt ind på siden, nu er slået igennem, så AS nu er domineret af brugere, som selvfølgelig deltager efter bedste evne, men desværre rejser med en meget let baggage...

AS har dermed ikke rigtig noget at tilbyde, som en hvilken som helst FB-gruppe, ikke kan gøre lige så godt, når man har læst de artikler der er her.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Superbruger jacob - 06/11-2015 08:24 06/11-2015 08:24
Jeg synes der er nye brugernavne hele tiden, så undrer mig over hvor dem som har været her et stykke tid bliver af ? Det er fint der kommer nye akvarister til, men er der ikke nogen som kommer videre ? Og bliver mere erfarne eller endda nørder ? I sidens velmagtsdage dage var der tit tråde med nørdet indhold, nu er det jo stort set væk...jeg er med i mange nørd grupper på facebook, men der er jo stort set ikke nogle danske akvarister, som jeg ikke kender Irl.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Dreas - 06/11-2015 08:28 06/11-2015 08:28
Jeg kunne forestille mig at folk har forskellige årsager til at blive inaktive.
Personligt har jeg selv haft en mindre pause, fordi jeg flyttede udenlands, og måtte af med alt akvariehalløj jeg ejede.
I mellemtiden lod det til, at 90 % af dem jeg kendte herinde er blevet inaktive i den tid jeg var væk. Nogle af dem ved jeg ikke hvorfor, andre valgte at holde pause eller stoppe med hobbyen.

Det er normalt at folk kommer og går i internet-grupper, deraf de inaktive brugere. Problemet her tror jeg er, at de nye brugere ikke bliver her.

Nu har jeg ikke selv været den mest aktive herinde, men jeg har altid luret en hel del. At dømme udfra observationer, synes jeg måske ikke altid lige, at folk behandler de nyankomne særlig pænt.
Mange brugere herinde har en tendens til at ordkløve eller slå hårdt ned på folk verbalt, hvis de laver en fejl i deres akvarium, uanset om de er nye eller ej.
Nye brugere som får denne behandling kommer med stor sandsynlighed ikke tilbage til siden.

Sammenligner man tonen på denne side med tonerne på andre akvarie-fora på nettet, er der en betydelig forskel.

Jeg er udmærket godt klar over, at de fleste der reagerer sådan på nybegynder-spørgsmålene, gør det i dyrenes bedste interesse. Desværre resulterer det ofte i det modsatte, da de nye brugere måske jages væk, og går ind i f.eks. en Facebook gruppe i stedet, hvor indholdes kvalitet er væsentligt lavere.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 06/11-2015 08:57 06/11-2015 08:57
ken kætbak skrev :
Hvorfor i alverden så lave ENDNU en tråd om emnet hvis du er ligeglad? *uhh* underligt. .....
En stor del af de mellemamerikanske cichlider har skiftet slægtsnavn, og der er i den forbindelse også mange nye slægtsnavne. Jeg sad såmænd bare og havde lyst til, at gå ind og rette det her på siden. Så kastede jeg et blik på forsiden, og så at siden ikke bliver brugt særlig meget mere. Det fik mig til at tænke lidt over hvorfor, og så skrev jeg indlægget. Indlæg #7 tager jeg helt roligt, for jeg har ikke selv været så aktiv, at Langebæk kan give mig skylden. Det er mere end én bruger der mangler. Tager man en liste over brugere, står de fleste jo som inaktiv. Men jeg vil da takke Langebæk for at minde mig om, hvorfor jeg selv holder mig væk fra Akvariesiden, det havde jeg næsten glemt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Superbruger jacob - 06/11-2015 09:14 06/11-2015 09:14
Såvidt jeg husker har der for ret nyligt, været en snak om der skulle "ansættes" en bruger til at rette navne og revidere artsbeskrivelserne. Der var et konkret forslag om en person, men jeg ved ikke hvorfor det ikke er kommet videre?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Administrator Sponsor ken kætbak - 06/11-2015 09:26 06/11-2015 09:26
#11 jeg oplever ikke noget problem der ikke er adresseret i adskillige andre tråde i nyere tid. Fælles for de fleste er at der kommer alverdens dommedags profetier fra forskellige brugere, uden ét eneste ord om hvad de oplever der er problemet. Eller årsagen til at der er mindre aktivitet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Administrator Sponsor ken kætbak - 06/11-2015 09:28 06/11-2015 09:28
langebæk skrev :

ken kætbak skrev :
En stor del af de mellemamerikanske cichlider har skiftet slægtsnavn, og der er i den forbindelse også mange nye slægtsnavne. Jeg sad såmænd bare og havde lyst til, at gå ind og rette det her på siden. Så kastede jeg et blik på forsiden, og så at siden ikke bliver brugt særlig meget mere. Det fik mig til at tænke lidt over hvorfor, og så skrev jeg indlægget. Indlæg #7 tager jeg helt roligt, for jeg har ikke selv været så aktiv, at Langebæk kan give mig skylden. Det er mere end én bruger der mangler. Tager man en liste over brugere, står de fleste jo som inaktiv. Men jeg vil da takke Langebæk for at minde mig om, hvorfor jeg selv holder mig væk fra Akvariesiden, det havde jeg næsten glemt.

Jeg forstår ikke hvor du bil hen med det...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Administrator Sponsor ken kætbak - 06/11-2015 09:29 06/11-2015 09:29
#13 jeg er meget enig..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger brib - 06/11-2015 09:35 06/11-2015 09:35
Mindre aktivitet - og Fb - Er mit bud .

Tiden for diverse klubber o.a hvor folk skal lette måsen er også en saga blot . Den i Nakskov åbnede og døde på rekordtid .

Sidst men ikke mindst , så tror jeg også på at alle de grønne afgifter har fået mange til at droppe hobbyen .

Generel afmatning i økonomien kan også være en årsag . Jeg er ikke spåmand og kommer udelukkende med gætterier.

For mit eget vedkommende havde jeg ellers åbnet mit lille Akva-Rum på 1 sal , men må desværre indse at økonomien ikke holder til den ekstra udgift.. Så det er under ned-lukning igen .

Fremtidsplanen er : 1 akvarium. Og det er selvfølgelig stueakvariet .

Jeg må tilstå at jeg ikke har andre bud på hvorfor at siden her virker døende . På denne årstid burde der være fuld knald på i forum. Men de 6-10 tråde der lever dagligt , er langt fra der 100 der var i timen for blot få år siden .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger Hjp (Inaktiv) - 06/11-2015 10:20 06/11-2015 10:20
For mig er AS siden blot et supplement til diverse andre sider, som jeg finder spændende. Syntes der efterhånden er kommet nogle gode følg mine blogs op, hvor der findes rigtige gode nørdede oplysninger.

Jeg tror der er en del, der bruger siden uden at deltage så meget i forummet. Syntes af og til, når der er nogen der skriver i forummet, godt lige må tænke sig om, inden man poster kommentarer.

Min helt egen irritation her, og jo den kan jeg godt leve med, er at når jeg har tid til at sidde og hygge mig i sofaen med min hobby, og vil gå ind på siden her med iPad, så hænger siden af og til. Det kan tage 30-40 sekunder før man er på siden.

Jeg ville for et stykke tid siden skrive lidt om L236 mallen, men opgav det, da jeg ikke kunne uploade billeder. Før man kommenterer denne, så har jeg godt styr på den del. Nogen gange, så kan man uploade og andre gange hænger det.

Det virker på mig, som om bagsiden af AS ikke bliver passet ordentlig, altså den tekniske del. Hvis man som jeg af og til oplever problemer med at komme på siden, så kunne det jo tænkes, at der er nogen der mister interesse for siden her og bruger andre forums ala Facebook, som for mange altid er lige ved hånden og kun få klik væk på telefonen.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger KimJ - 06/11-2015 11:02 06/11-2015 11:02
Igen er det åbenbart mere interessant at få luftet sine antipatier, end at forholde sig til debattens indhold. Skal det forstås sådan, at jer der har så ondt bagi, over at emnet kommer op igen, synes at der ikke er plads til forbedringer?

Det er da ikke specielt tankevækkende, at en tråd hvis overskrift omhandler hele AS, fremtid, tiltrækker mere opmærksomhed, end endnu en akvariedebat, hvis overskrift ikke lover andet end en gentagelse af et emne der er blevet debatteret til døde igen og igen?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 06/11-2015 11:24 06/11-2015 11:24
KimJ skrev :
Igen er det åbenbart mere interessant at få luftet sine antipatier, end at forholde sig til debattens indhold.
Jep, men det gør det så meget lettere for mig at vælge. Jeg har skrevet til Kviller, at han godt kan slette min bruger. Jeg føler det er tidsspilde, at sidde og opdaterer artsbeskrivelser her på siden.

Spørgsmålet er nok, hvor længe Kviller vil holde liv i siderne uden annonceindtægter. Det har tidligere været mange tråde om hvor meget siderne kostede at køre. Nu er der næsten ingen annoncer tilbage, og siderne kører stadig. Enten var man fuld af løgn dengang, eller også poster Kviller penge i siderne nu fra privat lomme.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger brib - 06/11-2015 12:28 06/11-2015 12:28
Så er vi ved at være tilbage igen ved: 0

#7 : Med mindre reglerne er lavet om , så kan Ken sagtens slette din profil , med mindre de er lavet om siden jeg var admin .

Du kan også anmode Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/user/show/?UserID=24366 om samme .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 06/11-2015 13:11 06/11-2015 13:11
#24 Tak for info. Jeg går ud fra at Ken sletter mig nu.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Administrator Sponsor ken kætbak - 06/11-2015 13:57 06/11-2015 13:57
Jamen er der ikke nogen af jer pokkers kloge folk der kan give den her debat bare et snert af indhold?

For at både fortælle at man ikke gider besøge siden, og så samtidig gøre det til et problem, det forstår jeg ikke. ..

jeg tror at det her dødsyge emne er oppe og vende en gang om måneden, uden at der er en eneste der kommer med noget konkret.

Har #22 for eksempel nogen god ide til forbedringer? Eller måske definere sidens "problem"?
Jeg kan jo læse at det er det samme emne der er diskuteret siden 2007.

Og at nogen ærgrer sig over at det ikk er de samme 10-12 "gamle" brugere der sidder og fortæller hinanden hvad de allerede ved, og skulle der komme en ny bruger, så få sparket vedkommende ned under gulv brædderne i en fart. det gør mig ondt.... men sådan er det altså bare..

Og kan man både ægrer sig over at"gamle" brugere forsvinder, og at nye brugere kommer til. Så ved jeg ikke hvad der skal gøres...

Det er jo en akvarie side, så den her slags ævle-bøvle tråde gjorde sig nok bedre på Eksternt link www.brok-røv.dk (y)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Superbruger jacob - 06/11-2015 14:00 06/11-2015 14:00
Om jeg hører til de kloge må andre vurdere :) Men synes bare det er ærgeligt at se siden dø hen/gå i stå. Har dog ikke nogen løsninger i ærmet må jeg tilstå...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Administrator Sponsor ken kætbak - 06/11-2015 14:10 06/11-2015 14:10
Indlægget er rettet 06/11-2015 14:14 06/11-2015 14:14 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#27 jeg betragter dig som klog, omend med en løjerlig smag for akvarie fisk.

Det her emne er debatteret lige så mange gange som gravide guppyer, i 8 år. Og alligevel er vi her til at diskutere det igen. Og det er vi også næste måned når det er oppe igen.....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Superbruger jacob - 06/11-2015 14:31 06/11-2015 14:31
Tak for de pæne ord Ken, især om min løjerlige smag (det er alle jer andre som ikke har set lyset haha) Et eller andet sted så er det da positivt at emnet bringes op, vel et tegn på at folk ikke er ligeglade med siden ? Ved som sagt ikke hvad der skal gøre siden mere spændende/levende. Personligt så jeg jo gerne tråde om spændende arter, opdrætsforsøg, rejser osv men det kræver jo der nogen som kan/vil skrive noget...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Administrator Sponsor ken kætbak - 06/11-2015 14:41 06/11-2015 14:41
Det er vi da enige om. Men at der er 2-3 tråde igang om samme emne, og alle uden antydning af indhold....

Alle de nye og spændte akvarister skal måske bare lige advancere igennem de første par selskabs akvarier, og så finde noget de finder spændende. Så skal der nok komme nørder i forskellige genre.

De skal jo bare lige igang. Lissom alle vi andre skulle.

Jeg ved vi har adskillige unge mennesker der har samlet sig erfaringer. Og med den fart de har på, så bliver de jo muligvis fremtidens eksperter.

Vor tids "eksperter" er jo ikke faldet ned fra månen. De har garanteret også spurgt alle der har gidet høre på dem om Tusind ting.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #31
Administrator Sponsor ken kætbak - 06/11-2015 14:42 06/11-2015 14:42
#29 og apropos lys, så er der faktisk fisk der ser anderledes ud når man tænder lyset :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
Superbruger jacob - 06/11-2015 14:48 06/11-2015 14:48
#30 Vi har alle været nybegyndere engang, og det er da kun positivt at der kommer nye akvarister til. Det jeg savner er såmænd bare tråde med mere "kød", de er dælme sjældne for tiden. Der er fx en længere tråd om Victoria cichlider, den synes jeg er mega spændende. På trods af jeg faktisk ikke har den fjerneste interesse i den slags fisk.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #33
Administrator Sponsor ken kætbak - 06/11-2015 14:52 06/11-2015 14:52
#32 så må du selv lokke nogen ud af busken jacob :)

Mine personlige yndlings tråde er dem med arts identifikation af mbuna.
Dem kunne jeg også ønske mig flere af, men jeg tager det som noget positivt at folk sætter sig ind i hvad de køber.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #34
Bruger Meng - 06/11-2015 16:39 06/11-2015 16:39
Angående sidens "Nørdflugt":
Jeg husker en vild opstandelse engang i '12 - '13 blandt de mere øvede akvarister herinde, over at siden ikke ville udelukke begyndere, da en hel del af "de gamle" ikke gad at sidde og fedte rundt i "Er min Gubby gravid" spørgsmål, når de kiggede forummet igennem. Heldigvis blev der skåret igennem dengang og alle har ret til at stille spørgsmål her, uanset hvor øvet eller det modsatte man er. Umiddelbart efter dette meldte en hel del af "nørderne" sig ud fra siden i protest, ihvertfald mange af dem jeg nød at læse indlæg fra. Det er kedeligt, når nogen er så nærtagende, at de melder fra over at skulle bladre et par indlæg igennem med måske ikke helt deres niveau af viden. Jeg må indrømme at dengang gjorde det også, at jeg ikke var så aktiv på siden pga. at niveauet pludselig var et andet, men ligefrem melde sig ud i arrigskab, er da for dumt!
Jeg er nået til den konklusion, at hvis denne side skal hæves op igen, så kræver det at nogle af de mere øvede akvarister kommer frem af de støvede kældre, og kommer med nogle indlæg om deres fisk, som #32 også er inde på.
Jeg er ikke hvad jeg vil kalde professionel akvarist, da det meste jeg kan, er selvlært eller viden fra for mange år siden i min barndom. Men jeg skal gerne komme med et par indlæg en gang imellem omkring mine fisk og deres levevis. Der er sikkert nogle der vil krumme tæer over min sammensætning i nogle af akvarierne, men det fungerer her hos mig. (y)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #35
Superbruger jacob - 06/11-2015 17:14 06/11-2015 17:14
Har nu også flere gange haft lyst til at skride fra siden, ikke pga nybegyndere..Men pga nogle brugere konstant bliver ved med at fylde forum med elendig rådgivning. Vi kan allesammen lave fejl. Men at blive ved i flere tråde, det rækker min tålmodighed ikke til. Folk der spørger har brug for et korrekt svar !

En anden kæphest er søgefunktionen, som muligvis ikke fungerer 100% optimalt. Men til det famøse guppy spørgsmål er den ganske udmærket.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #36
Bruger Meng - 06/11-2015 17:26 06/11-2015 17:26
#35: Jeg giver dig ret i at ikke alle er lige heldige med deres rådgivning, jeg er selv blevet sablet ned engang over et råd jeg gav, og det afholdt mig for en tid fra at kommentere herinde, men i og med at "De nørdede" ikke er her i så stort antal mere, vil rådgivningen jo også blive lidt mere "flydende". Eller du så måske helst at ingen andre end registrerede superbrugere rådgav herinde? Så tror jeg det ville blive et meget stille forum....
Jeg selv skriver for det meste at mine råd bygger på mine erfaringer, og ikke skal ses som en professionel akvarists rådgivning.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #37
Superbruger jacob - 06/11-2015 17:31 06/11-2015 17:31
Har ikke på noget tidspunkt givet udtryk for at kun superbrugere må svare ! Synes alle skal svare, hvis bare det kan gøres nogenlunde korrekt. Nogle ting kan diskuteres i det uendelige, fx hvor stort akvariet kræver en scalare osv...Men at komme med diverse hjemmestrikkede teorier uden det mindste hold i virkeligheden er ikke ok.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #38
Bruger Meng - 06/11-2015 17:45 06/11-2015 17:45
#37: Det var bestemt heller ikke ment som et angreb, det var blot et spørgsmål. :) Selvfølgelig deler jeg din mening om at rådene skal være så tæt på det korrekte som muligt. Min pointe er bare, at jo mindre erfarne brugere der er herinde, som tager sig tid til at svare, jo værre vil rådene blive efterhånden.
Men bortset fra det, synes jeg efterhånden at standarden indenfor svarene på de forskellige tråde, har hævet sig i forhold til f.eks sidste år, og der er mange nyere medlemmer som viser interesse for at rådgive og berolige (eller det modsatte) trådstartere.
Jeg synes stadig det bedste forum i DK for akvarier er dette, til trods for utallige FB efterligninger hvor svarene i dén grad oftest er i den rigtig slemme kategori.
Men om siden er ved at dø, må Kviller jo svare på...Det er jo ham der sidder med statistikker over antallet af hits og startede tråde.
;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #39
Bruger Hugo - 06/11-2015 21:45 06/11-2015 21:45
FB er jo netop et af de store problemer, folk som bliver korektet over forkert rådgivning, tager det ilde op. For derefter at kloge sig på FB i stedet. Og kildekretik er et fremmedord for unge mennesker .
Jeg har forsøgt at være på adskillige FB fora, men må indrømme at jeg ikke kan holde ud at se mængden af ukvalifiserede svar.

Man gør nok også en fejl her på siden: Når man har et spørgsmål, så henvender man sig privat, til en af dem som VED noget om sagerne, derved udtyndes antallet af gode tråde.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #40
Administrator Sponsor ken kætbak - 06/11-2015 21:55 06/11-2015 21:55
Jeg tror ikke at vi lige kan slukke for Facebook.

Så hvordan kan vi alle sammen gøre denne side endnu bedre?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #41
Bruger KimJ - 06/11-2015 22:48 06/11-2015 22:48

Du efterlyser hvad jeg mener problemerne kan være. Er det mon fordi du ikke har læst indlæg #11?

Der er sikkert ikke nogen let og hurtig løsning, og måske har du ret i at der heller ikke er nogen grund til at gøre noget for at ændre på, at det der engang var Danmarks klart førende og bedste forum for akvarister, i dag kun er en skygge af sig selv.

Det er dog ikke helt let, bare at se stiltiende på, at en side man har lagt så meget tid og energi i, forsumper i ligegyldighed, om end det er ret klart, at der hverken er vilje eller evne til rådighed, til at gøre noget ved det.

Måske kunne man dog hente lidt inspiration, ved at kigge lidt tilbage i de gamle debatter, og se på hvad der adskiller dem fra det vi ser nu, eller evt. se på andre sider, som faktisk har formået at holde det samme høje niveau i lige så mange år som AS har eksisteret? Et eksempel kunne være Saltvands Forum, som på trods af at det kører på en meget simplere platform, har været i stand til at fastholde en stabil kerne af erfarne brugere.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #42
Superbruger jacob - 06/11-2015 23:30 06/11-2015 23:30
Jeg kom lige i tanke om en gammel tråd, som jeg synes var spændende. Jeg har ikke valgt den pga jeg selv har oprettet den. Men pga de mange gode tips erfarne akvarister indbyrdes.Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=535332

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #43
Bruger Jesperkristensen (Inaktiv) - 06/11-2015 23:39 06/11-2015 23:39
Når der nu spørges, vil jeg gerne komme med mit besyv på hvad jeg synes er et af dette forums udfordringer. :)
Forummet er domineret af en kerne af folk, der som jeg ser det har en stor viden, og erfaring.
Disse folk bestemmer tonen herinde, og deres tone rigtig nem at misforstå.
Et for mig rigtigt godt eksempel viser Hugo i #39.
Tekst er meget utaknemmelig, og man har som læser ingen chance for at vide hvilken grimasse, skriveren har mens han/hun klasker på tasterne.

Når nu jeg læser Hugos # 39 Ser jeg for mig en gammel gut, med langt skæg der sidder i skrivebordslampens dunkle skær, surmuler, og ryster på hovedet over alle de dumme unge mennesker på Facebook.
Jeg fornemmer nogle gange at du ruller med øjnene, i mens du svarer folk.
Nu håber jeg ikke at du Hugo ser det her som en personlig angreb, jeg kender dig slet ikke, og det er da ganske muligt at du er en 23 knægt, der lige nu er ude og smadre byen i en julebryg brandert :) Jeg ville bare komme med et eksempel, og den lagde lige til højrebenet.

Det jeg mener er bare at et forum er intet uden folk der spørger, og hvis folk mister lysten til at spørge, forsvinder et forum.
Ingen har lyst til at spørge igen, hvis de får et svar der får dem til at føle at de har spurgt rigtig dumt :)

Jeg tror faktisk at hvis mange ville afslutte deres svar med en "smiley" :) Ville stemningen være meget mere afslappet, og folk ville turde stille flere dumme spørgsmål. Dumme spørgsmål skal der til, det var jeres også engang :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #44
Superbruger jacob - 06/11-2015 23:52 06/11-2015 23:52
Internt link http://cichlids.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=1647416 en helt ny tråd, som også er meget spændende. Mere af den slags ville være fantastisk :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #45
Bruger Hugo - 07/11-2015 01:24 07/11-2015 01:24
Indlægget er rettet 07/11-2015 01:39 07/11-2015 01:39 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

#43 Du har næsten ret, jeg bruger et ordentlig lys ved pcen, for at skåne de gamle øjne :D
Dernæst ruller mine øjne mest, når jeg ser håbløst uvidende svar, ............ har lige set nogen bedømme puntius tetrazone værende en tetra , efter at spørgsmålet var besvaret korekt, med billede og lige efter det foreslog en at den kunne gå sammen med killi'er..............Må sgi indrømme at øjnene ruller en del og man ønsker at nogen folk nøjes med at læse og spørge :D
Facebook i en nøddeskal

Øjnene ruller skam ikke over spørgsmål, for alle starter jo fra 0 og har derfor behov for at tilegne viden

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #46
2720Vanloese (Slettet) - 07/11-2015 01:52 07/11-2015 01:52
Hvis vi alle når vi sælger en fisk eller en reje på fx dba linker til en artsbeskrivelse her på siden, så går folk måske ind på siden, og nye kommer til?

Jeg har fx kun kendt til siden i 1 år højst 2.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #47
Administrator Sponsor ken kætbak - 07/11-2015 06:25 07/11-2015 06:25
#41 jeg læser #11 som endnu en bruger der er ked af at tiden er løbet fra at sidde og kloge sig, som en anden kong gulerod...

Og du har da selvfølgelig ret..- jeg har overhovedet ikke evner til at tage det alvorligt, når de eneste indlæg der kommer fra så kloge hoveder, er i sådanne fjollede tråde som denne.

Der er masser af tråde i forum med svære spørgsmål fra nybegyndere. Så brug da alt den erfaring på at svare der. Simpelt.

Jeg synes nu stadig at det her er Danmarks bedste akvarie side. Uden tvivl..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #48
Superbruger jacob - 07/11-2015 06:58 07/11-2015 06:58
Der er da tråde fra nybegyndere som kræver et "svært" svar og der han man mulighed for at bruge/vise sin viden. Men det som jeg efterlyser er tråde/artikler/artsbeskrivelser med noget mere kød på. Hvis der bare kunne komme fx en tråd engang om ugen, ville det sgu være fantastisk. Ken efterlyser konkrete ideer, dem har der ikke.været mange af. Men nu kommer jeg med en. Flere blade har en "hjemme hos" artikelserie. Her fortæller en akvarist om sine akvarier, fisk osv osv. Måske kunne man lave sådan en tråd ? Admin udvælger et "offer" og sender nogle spørgsmål og vedkommende kan så svare tilbage og gerne bidrage med nogle billeder. Lyder det helt tosset ??

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #49
Administrator Sponsor ken kætbak - 07/11-2015 07:15 07/11-2015 07:15
#48 det er en vældig god ide :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #50
Administrator Sponsor ken kætbak - 07/11-2015 07:17 07/11-2015 07:17
Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=1552603

Her er en kort og konkret tråd med et godt indhold.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #51
Superbruger jacob - 07/11-2015 07:24 07/11-2015 07:24
Jeps det er også en spændende tråd. Man kunne måske lave sådan en generel tråd "hvilken indflydelse har pH og temperatur på kønsfordeling" og lade erfarne opdrættere komme med deres erfaringer med diverse arter

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #52
Administrator Sponsor ken kætbak - 07/11-2015 07:32 07/11-2015 07:32
Det er nemlig det der skal til. Noget som folk faktisk har oplevet.

Jeg har engang hørt en ligning omkring hvor troværdige ting er.

Der er ting man har hørt, timg man har læst. Og ting man har oplevet.

I disse internet tider hvor folk ikke taler sammen mere, så er de to første nok byttet om. Men jeg tror som regel på hvad folk har set ske...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #53
Bruger brib - 07/11-2015 07:49 07/11-2015 07:49
Hjemme hos trådene, har da heller ikke været så tossede . Men hvem ønsker at lægge hjem til . ?

Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/article/show/?Article=496

Feks. går jeg selv meget op i lys og måder man kan spare på uden at det går ud over kvaliteten af planter og fisk .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #54
Superbruger jacob - 07/11-2015 07:54 07/11-2015 07:54
Man behøver jo ikke få et fysisk besøg. Men tænker 8-10 standard spørgsmål, fx hvor længe har du haft akvarier, hvilke arter drømmer du om osv osv

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #55
Bruger brib - 07/11-2015 07:59 07/11-2015 07:59
jacob skrev :
Man behøver jo ikke få et fysisk besøg. Men tænker 8-10 standard spørgsmål, fx hvor længe har du haft akvarier, hvilke arter drømmer du om osv osv

Lyder som en udmærket ide. ..

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #56
Bruger KimJ - 07/11-2015 08:13 07/11-2015 08:13
Indlægget er rettet 07/11-2015 08:18 07/11-2015 08:18 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Inden du bliver alt for smart m.h.t. at kritisere min indsats for siden, skulle du måske kigge lidt på statistikken. Du mangler da vist lige et par indlæg, og måske også at levere nogle artikler og artsbeskrivelser, før du er i en position til at føre dig frem over for mig, lige på det område... på trods af at der er mange kritiske debatter, er det nok heller ikke alle mine +12000 indlæg der har omhandlet den slags, vel?

I øvrigt; er jeg den eneste, der ser ironien i, at kritisere mig for ikke at svare nok på spørgsmål, samtidig med at man håner det faktum at jeg tidligere har gjort det?

M.h.t. at spille "kong gulerod", er det jo lige præcis det der er blevet så nemt på AS, da der er en oplagt mangel på kvalificeret modstand, når nogen gør det. Det er jo ikke fordi der ikke, trods alt, er brugere som ikke ville kunne gøre det, men klimaet på siden er åbenlyst sådan, at kun et fåtal har lyst til det.

Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal tolke udtrykket "kloger sig", men der er da vist ikke noget der har ændret sig på det område, ud over at det er andre der gør det nu, bare på en måde der ikke tiltrækker så mange brugere...

Der er allerede kommet forslag til forbedring af AS, men de er stort set ignoreret. De eksempler på interessante debatter der er givet, er jeg enig i, er spændende, om end måske med et relativt begrænset publikum. De er jo desværre også så sjældne, at man kommer til at lede længe efter dem.

Hvis man vil gøre noget for at tiltrække nogen der med større regularitet vil levere materiale, kan man jo med fordel kigge lidt på hvad de sociale medier tilbyder, og måske gøre noget af det samme? Der har tidligere været en Blog-funktion på AS, som desværre manglede et par finesser (Bloggeren havde f.eks. ikke mulighed for at slette uønskede kommentarer, eller fravælg muligheden for dem). Den ide kunne man i mine øjne sagtens tage op igen, med tilføjelsen af de manglende elementer. På den måde kunne man give plads til, at også de akvarister der ikke har lyst til at få deres erfaringer med hobbyen, splittet ad i en debat med læsere der ikke fatter en hat af hvad der skrives, komme til orde, og måske på den måde give deres "real-life" erfaringer videre. Det ville også give mulighed for, at der kunne komme noget kontinuitet i de involverede brugeres indlæg, så dem der er interesserede, lettere kunne følge med. Selvfølgelig skal der være mulighed for at åbne for kommentarer til bloggen, men det SKAL nu engang være op tll den enkelte blogger, at fravælge indlæg der virker ødelæggende/irrelevante.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #58
Superbruger jacob - 07/11-2015 08:53 07/11-2015 08:53
5 km morgenløb giver nye ideer....hvad med en mythbuster for akvarister ? Man kunne vælge månedens tema, fx hvor stort akvariet kræver mbuna ? Spiser scalare ikke rød neon, hvis de er vokset op sammen ? Osv osv så kan folk byde ind med deres erfaringer. Det er ikke sikkert det kommer til en konklusion, men der kan udveksles erfaringer, kan det bruges ? Måske kan der laves et eller andet smart så månedensfw tråd altid er på forsiden ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #59
Administrator Sponsor ken kætbak - 07/11-2015 08:59 07/11-2015 08:59
#56 jeg kritisere ikk din indsats. Jeg siger blot at der er rig mulighed for at komme med guldkorn på daglig basis. Og når troen på egne evner er i sådan en kurs, så er der jo egntlig ikk nogen grund til at folk ikke får et korrekt svar.

Det er måske også problematisk at der ikk kommer nogle svar på helt basale guppy spørgsmål. Og er der så nogen der svarer, så kan der altid komme en eller anden ind og rette på svaret og vide bedre.

For mig er der en ganske simpel forbedring i sigte. Alle de der savner niveau, de kan jo selv dele deres erfaringer med mindre avancerede brugere med basale spørgsmål.

Det koster ikke noget. ..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #60
Administrator Sponsor ken kætbak - 07/11-2015 09:02 07/11-2015 09:02
Genialt jacob! !

Har du feks. Lyst til at være tovholder på sådan noget?
Bare så det også bliver faktuelt.

Der er utrolig mange fjollede myter. Kampfisk i kopper og cm/liter regler.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #61
Administrator Sponsor ken kætbak - 07/11-2015 09:03 07/11-2015 09:03
#57 slettet.. det skal ikke blive personligt. ..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #62
Superbruger jacob - 07/11-2015 09:06 07/11-2015 09:06
Endnu en ide fra min side : Hvad med en lille opdrætskonkurrence ? Fx.Rød neon en art som er svær at opdrætte, men som findes i alle butikker. Hvem kan kan opdrætte den i 2016 ? Måske kan siden sponsere en præmie ? Negative resultater er jo også vigtig viden !

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #63
Bruger KimJ - 07/11-2015 10:47 07/11-2015 10:47
Indlægget er rettet 07/11-2015 10:52 07/11-2015 10:52 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Det ville være et godt initiativ. Der mangler let tilgængelige fakta (og præsentationer af forskellige holdninger til disse "fakta") som man kan henvise til. Et forum specielt til disse debatter, ville være smart, så de bliver nemme at finde igen. Man kunne evt. starte med at oprette dem i det relevante forum, og senere, når debatten taber momentum, flytte den over i "FAQ-debatter", eller hvad man nu vælger at kalder dem.

At man har svaret, er jo ikke ensbetydende med, at man har interessen for at sidde klar til at besvare spørgsmål hver dag. Det er så heller ikke sådan, at jeg forestiller mig, at enkeltpersoner, herunder jeg selv, kan gøre en væsentlig forskel, uanset hvor meget man prøver. Vi har tidligere haft en Admin, der ihærdigt forsøgte at starte "kloge" debatter op, men den slags kommer uundgåeligt til at virke kunstigt og søgt, og var da også en klar fiasko.

Jeg kan godt se, at min kritik kan komme til at se ud som om, at jeg mener at ansvaret ligger entydigt hos Admins, hvilket ikke er tilfældet, men som Admin kunne man måske addressere det fundamentale problem, at der ikke stilles nogen krav til debattørerne, ud over at de ikke må svine hinanden alt for meget til?

Hvad med at, om ikke kræve, så i hvert fald opfordre kraftigt til, at man faktisk søger basal information i artikler/bøger omkring det der med at holde fisk, også FØR det går galt? Jeg har personligt intet imod at besvare "dumme" spørgsmål, hvis de kommer fra en bruger der simpelthen ikke, efter at have søgt info om emnet, har kunne finde en forståelig løsning på problemet, men jeg gider ikke at fungere som den nemme løsning for en eller anden dovenlars, hvis første forsøg på at skaffe viden om sine fisk, er resultatet af at de begynder at dø...

Ligeledes kunne man måske også gøre det klart, at der ikke er nogen grund til altid at opfatte indlæg så negativt som muligt? Det ER nogle gange svært at gennemskue, hvornår en given bruger bare skriver med en humoristisk/ironisk distance og hvornår det der skrives er dødeligt alvor, men man kunne jo lade tvivlen komme afsenderen til gode, i stedet for at reagere som om man lige er blevet sparket i skridtet? Vi prøvede faktisk en gang, at gøre det klart for brugerne, at deltagelse i debatten er et privilegium, ikke en automatisk givet ret, og at man forventedes at opføre sig derefter. Jeg ved ikke om det bare er blevet glemt, eller det bevidst er blevet skrinlagt i jagten på flere hits?

Jeg vil gerne igen slå til lyd for oprettelsen af en Blog-mulighed. Det er i hvert fald noget jeg selv ville benytte mig af, både som blogger, og læser af andres blogs.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #64
Superbruger jacob - 07/11-2015 10:52 07/11-2015 10:52
Blogs lyder også som en god mulighed. Der har vist tidligere været blogs ? Synes efterhånden der er kommet en del gode forslag frem nu. Men hvis skal blive en succes, så kræver det jo at der bidrages og at der nok skal ske lidt tekniske ændringer på siden, ved ikke om det er muligt ??

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #65
Bruger KimJ - 07/11-2015 11:04 07/11-2015 11:04
Der har været blogs tidligere, og nogle af dem var rigtig gode. Jeg valgte selv ikke at deltage den gang, p.g.a. at der var nogle åbenlyse mangler i implementeringen, og fordi jeg har muligheden for at komme af med mine skriblerier på min egen side. Der var også lidt problemer med, at mange misforstod konceptet, hvilket gjorde at en del blogs, simpelthen bare skulle have været placeret som spørgsmål i en debat.

Rent teknisk, ville det jo kræve, at man gav bloggeren ret til at slette uønskede svar. Alternativt kunne man, i hvert fald i en prøveperiode, garantere at Admins, uden diskussion af nogen art, gjorde det efter ønske. I så fald, er det jo bare at åbne for det pågældende forum igen, og måske luge lidt ud i de "Blogs" som åbenlyst er døde eller slet ikke var blogs?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #66
Superbruger jacob - 07/11-2015 11:13 07/11-2015 11:13
Jeg er positiv stemt for blogs bliver indført igen. Hvordan det rent teknisk skal udføres ved jeg ikke lige. Hvad siger folkene bag siden ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #67
Administrator Sponsor ken kætbak - 07/11-2015 12:05 07/11-2015 12:05
#58&62 kunne måske gøres som almindelige tråde?
Så er de også tilgængelig for alle og for evigt. Desuden skal kviller heller ikke rode med noget :P

Der er jo også flere der har deres "egen" tråd a'la en blog. ..

Så alle de forrygende ideer kan jo egentlig godt sættes igang NU. hvis der bare er nogen der gider sætte det igang? :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #68
Administrator Sponsor ken kætbak - 07/11-2015 12:14 07/11-2015 12:14
#63 jeg synes altså at det er utroligt at der ikke er nogen der gider svare på basale spørgsmål. .

Jeg ved heller ikke hvordan man skal komme frem til hvem der giver en god og korrekt vejledning. For der er ikke mange ting der er helt sort/hvide.

Det er også lidt indviklet at opfordre alle på det kraftigste til at søge viden i bøger og artikler og gamle tråde, da der jo er ting der ændres og navne lige så.
Der udgives jo næsten ikke nogle nye bøger.

Og kan der findes fyldestgørende svar på den måde, så kommer der jo det mindre tråde i forrum.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #69
Superbruger jacob - 07/11-2015 12:58 07/11-2015 12:58
Jeg forstår bare ikke hvor man absolut skal svare i tråde, hvor man slet slet ikke har den fornødne viden ! Det handler altså om at vejlede ikke vildlede ! Istedet kunne man jo koncentrere sin indsats i tråde med mere basalt niveau...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #70
Administrator Sponsor ken kætbak - 07/11-2015 13:12 07/11-2015 13:12
#69 det skal man bestemt heller ikke.
Men med al den viden der er her på siden, så må der være kvalificerede svar på hvorfor feks. Der er masse død i guppy akvariet eller hvad det måtte være.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #71
Superbruger jacob - 07/11-2015 13:15 07/11-2015 13:15
Synes nu ikke der er mange tråde, helt uden svar.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #72
Administrator Sponsor ken kætbak - 07/11-2015 13:32 07/11-2015 13:32
#71 forstå mig nu ret. Det er selvfølgelig ikke et kæmpe problem.
Men. Det er også en faktor for at ha et godt forum...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #73
Superbruger jacob - 07/11-2015 14:44 07/11-2015 14:44
Jeg tror vi er ret enige :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #74
Administrator Sponsor ken kætbak - 07/11-2015 15:30 07/11-2015 15:30
Var det ikke lige noget for jacob at implementere nogle af de gode ideer nævnt højere oppe?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #75
Superbruger jacob - 07/11-2015 15:35 07/11-2015 15:35
Sådan går det, når man kommer med forslag :) Men såvidt jeg kan se så kræver det vist lidt tekniske ændringer ? Ihvertfald hvis en tråd skal være oppe på forsiden hele tiden osv Mine tekniske evner er ret begrænsede...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #76
Administrator Sponsor ken kætbak - 07/11-2015 15:52 07/11-2015 15:52
Jeg tænker at den automatisk rykker op. Ellers er der *bump* finten ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #77
Superbruger jacob - 07/11-2015 16:01 07/11-2015 16:01
Ok selvom jeg nu ikke er tilhænger af den finte...jeg prøver lige at finde på et godt emne, som kan give lidt debat :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #78
Administrator Sponsor ken kætbak - 07/11-2015 16:34 07/11-2015 16:34
Hvad med: hvor mange cm. scalare og neon i et 56 liter? Der er mange gode emner i det spørgsmål :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #79
Superbruger jacob - 07/11-2015 17:02 07/11-2015 17:02
Opret du bare Ken :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #80
Administrator Sponsor ken kætbak - 07/11-2015 17:17 07/11-2015 17:17
$79 det er vidst meget mere noget for dig ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #81
Superbruger jacob - 07/11-2015 17:26 07/11-2015 17:26
Har langt mere sprængfarlige emner i tankerne...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #82
Administrator Sponsor ken kætbak - 07/11-2015 21:47 07/11-2015 21:47
#81 det lyder spændende:-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #83
Bruger daltiny (Inaktiv) - 07/11-2015 22:46 07/11-2015 22:46
Hej alle

en ting som har gjort at jeg ikke er så aktiv på siden mere er at jeg syntes der går for meget "politi" i trådene
der bliver slettet mange indlæg og tråde vis admin ikke mener at der er et passene indhold i de tråde eller indlæg der bliver oprettet
det må da være brugerne af siden der bestemmer hvad trådene indeholder??
at vi skal holde en ordenlig tone er åbenlys
bare min personlige holdning

de bedste hilsner til alle på siden

bjarne :D :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #84
Superbruger jacob - 07/11-2015 22:57 07/11-2015 22:57

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #87
Administrator Sponsor ken kætbak - 08/11-2015 10:00 08/11-2015 10:00
#85-86 slettet.

Det er unødvendigt gutter :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #89
Administrator Sponsor ken kætbak - 08/11-2015 10:11 08/11-2015 10:11
#88 det er ikke mine regler. Jeg skal blot håndhæve dem. -sorry.....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #90
Superbruger jacob - 08/11-2015 10:11 08/11-2015 10:11
Stop nu alt det pladder, og bidrag istedet med nogle faglige indlæg til siden.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #92
Administrator Sponsor ken kætbak - 08/11-2015 10:23 08/11-2015 10:23
#91 det er altså unødvendigt at kommentere.

Det står også i reglementet.

Personligt synes jeg også at det er fair at behandle andre med respekt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #93
Administrator Sponsor ken kætbak - 08/11-2015 10:26 08/11-2015 10:26

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #94
Bruger daltiny (Inaktiv) - 10/11-2015 19:07 10/11-2015 19:07
hvor står det i reglementet at eksempel tråde om døde fiske guruer skal slettes der har været et på tråde om dette emne de blev også bare slettet :o

mvh bjarne

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #95
Superbruger jacob - 10/11-2015 20:01 10/11-2015 20:01
Læs #90...hvorfor skal der altid være så meget ligegyldigt pladder på denne side ? Brug istedet jeres kræfter på noget som er fagligt spændende!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #96
Bruger daltiny (Inaktiv) - 10/11-2015 20:15 10/11-2015 20:15
alt i livet er jo ikke bare seriøst snak der skal også være plads til lidt pladder :) det er er en del af livet man må tage hele pakken

mvh bjarne

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #97
Superbruger jacob - 10/11-2015 20:21 10/11-2015 20:21
Forstår ikke meningen med dit indlæg #94, og hvis du er så interesseret i reglerne, så læs regel nr 7....

Som nævnt en hel del gange, så ser jeg gerne tråde med et spændende indhold her siden. Lige nu er de dælme godt nok sjældne...jeg er kommet med nogle forslag til forbedringer i denne tråd. Om det har en effekt må tiden vise..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #98
Superbruger jacob - 10/11-2015 20:21 10/11-2015 20:21
Forstår ikke meningen med dit indlæg #94, og hvis du er så interesseret i reglerne, så læs regel nr 7....

Som nævnt en hel del gange, så ser jeg gerne tråde med et spændende indhold her siden. Lige nu er de dælme godt nok sjældne...jeg er kommet med nogle forslag til forbedringer i denne tråd. Om det har en effekt må tiden vise..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #99
Bruger daltiny (Inaktiv) - 10/11-2015 20:43 10/11-2015 20:43
jeg mener hvis siden skal leve skal vi brugere have lov at bestemme hvad siden skal indeholde og længere er den ikke
og kritiserer jeg ikke dine forslag de er gode nok men gør det ikke alene
jeg har lært meget her på siden men folk holder sig væk hvis alt skal være saglig og korrekt det er vigtigt der også er plads til debat :)

mvh bjarne

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #100
Bruger daltiny (Inaktiv) - 10/11-2015 20:47 10/11-2015 20:47
Indlægget er rettet 10/11-2015 20:50 10/11-2015 20:50 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

læs eksembelvis #88 personen vælger selv at lukke/slette sit indlæg da personen regner med at det vil blive slettet det holder da ikke

mvh bjarne

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #101
Superbruger jacob - 10/11-2015 20:48 10/11-2015 20:48
Der skal selvfølgelig være plads til konstruktiv debat ! Mine forslag gør det på ingen måde alene, de kræver jo at der er nogen som kan/vil/gider deltage ! Ellers sker der ikke noget....jeg kunne dog godt tænke mig at der kom mange flere forslag, bare kom i gang derude....

Selvfølgelig bestemmer brugerne da hvad der skal være på siden, der bør der da vel ikke være nogen tvivl om ?? Ken sørger såmænd bare for at reglerne bliver overholdt...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #102
Bruger daltiny (Inaktiv) - 10/11-2015 21:00 10/11-2015 21:00
hej jacob læs 94 igen

tror ikke folk gider deltage hvis man ikke må udtrykke sig

og igen i en ordenlig tone

det der er forkert for en kan jo være rigtig for en anden og hvis der ønskes en elite side hvor der kun er de rigtige ting at sige og gøre så skriv det og se hvor mange der er tilbage

jeg har været meget glad for akvariesiden men debatterne bliver ødelagte af for meget ja kald det hvad som helst jeg kalder det rigtighed og hvad er rigtigt?

mvh bjarne

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #103
Superbruger jacob - 10/11-2015 21:08 10/11-2015 21:08
Læs n hvad jeg skriver til dig ! Jeg henviser til regel nr 7, har du læst den ?? Og lad være med fortolke hvad du tror jeg skriver/mener ! Det handler sgu ikke om det skal være en "eliteside", hvordan dælen får du det indtryk ?? Jeg ser bare gerne en side med flere tråde med et spændende indhold. Der skal naturligvis stadig være plads til nybegyndere og mindre erfarne akvarister. Lige pt så består siden langt overvejende af begynderspørgsmål, så gerne at der kom måske bare 5% tråde med en rigtigt nørd indhold. Det synes jeg kunne være fedt...ellers hvis der var nogle brugere som kaster sig over at lave artsbeskrivelser, opdatere artsbeskrivelserne, skrive artikler osv osv....vil langt hellere læse en spændende tråd, fremfor at deltage i tråde som denne...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #104
Bruger daltiny (Inaktiv) - 10/11-2015 21:20 10/11-2015 21:20
Indlægget er rettet 10/11-2015 21:33 10/11-2015 21:33 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

har prøvet at skrive hvad jeg mener prøver ikke at tolke på hvad du mener skriver bare hvad jeg mener
slut herfra mig i denne tråd

mvh bjarne :)

Ps husk at holde den gode tone #103

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #105
Bruger daltiny (Inaktiv) - 10/11-2015 21:35 10/11-2015 21:35
Ps husk at holde den gode tone #103 :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #106
Superbruger jacob - 10/11-2015 21:40 10/11-2015 21:40
Troede du var færdig i denne tråd...kan simpelthen ikke se der ikke skulle være en god tone i #103 ! Kontakt du hellere en admin, hvis du mener det skulle være et problem. Jeg har dog svært ved at se sammenhængen i forhold til dine tidligere indlæg, hvor du klager over der er slettet....

Dine betragtninger angående "eliteside" forstår jeg stadig ikke. Jeg synes bare det er rimeligt at dem som spørger, får et bare nogenlunde korrekt svar, det kan du da vel ikke være uenig i ??

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #107
Bruger Hugo - 11/11-2015 00:02 11/11-2015 00:02
Det er nu engang fakta at der findes brugere som ikke er i stand til selv at bedømme hvad der bør skrives på siden.............Det kan ALDRIG være ordentlig, med mindre vi har en admin til at slette lidt, så enkelt er det! Og fordi de brugere ikke er i stand til at bedømme, bliver de også knotne over sletninger.
Hvis de nu var istand til at bedømme ordentligt..........Så ville der ikke laves indlæg som overskred reglerne :D *santa*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #108
Administrator Sponsor ken kætbak - 11/11-2015 06:37 11/11-2015 06:37
Hør nu Bjarne.

Der er ikke nogen der skal frygte at blive slettet for at sige sin mening. -hvis de bare taler ordentligt og sagligt..

Det er da ikke urimeligt synes jeg. ..

Mvh. Ken

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #109
Bruger daltiny (Inaktiv) - 11/11-2015 22:19 11/11-2015 22:19
#107 meget enig

har aldrig selv fået slettet tråde eller indlæg så det er ikke noget personligt

#108 dejligt at høre

knus bjarne :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #110
Udvikler Sponsor Kviller - 12/11-2015 18:51 12/11-2015 18:51
Jeg kan mærke stor forskel, på aktiviteten på forum. Men jeg er ret sikker på, at det er andre sociale medier, der har overtaget den del.. Som resultat af manglende forum aktivitet, er besøgstallet selvfølgelig også faldet. Jeg kan dog konstatere, at dem der læser artsbeskrivelser og artikler, er stort set uforandret de sidste 3 år. Det er helt klart forum delen, der mangler aktivitet.

Vi mangler helt klart, nogen der kan være med til at lave aktiviteter her på siden. F.eks. ville det være rart, at få julekalender igen i år, men jeg har ikke haft overskud og tid til at undersøge og få sat det i værk.

Så en del af skylden, kan jeg helt sikkert tage på mine skuldre. Vi mangler nogen, der kan oplyse om ændringer, og holde andre akvarister opdateret om nyheder.. Jeg følger slet ikke med i det mere, så jeg kan desværre ikke gøre det. Jeg har ikke engang et akvarium længere.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #111
Bruger Dreas - 12/11-2015 20:02 12/11-2015 20:02
Pudsigt. Jeg bruger mest siden til at holde styr på min fiskesammensætning (artsliste), og til at stille spørgsmål hvis jeg har nogle, samt som en kilde til inspiration.
Jeg nyder også at følge med i en del tråde (langt flere end jeg deltager i). Især tråde om artsidentifikation - og naturligvis tråde med billeder.
Det er også spændende at følge med i folks oplevelser med deres fisk.

Jeg må indrømme at jeg typisk ikke læser artsbeskrivelserne på denne side nær så meget mere, som dem jeg kan Google mig frem til andetsteds.
Mange af dem er skrevet i "jeg-form", og kan bære stort præg af personlige meninger og holdninger, hvilket jeg har lidt svært ved at forholde mig til, når det burde fremstå som en artikel.

Spørgsmålet er om aktiviteter vil hjælpe. Jeg hælder mest til at det er de andre sociale medier der stopper folk i at finde frem til sider som denne, da de blot kan finde en Facebook gruppe, og derfor aldrig finder ud af, hvad det er de går glip af herinde.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #112
Bruger gallus - 19/11-2015 18:09 19/11-2015 18:09
Her kommer lidt af mit besyv, for det er sku ærgeligt at en side som denne er ved at blive overhalet indenom af div forums på FB, og er selv bruger af disse sider, hvor jeg kan melde mig ind i grupper, som er mere målrettet til lige præcis den del af akvarie hobbyen jeg finder spændende.. Men når det så er sagt, så synes jeg også der er meget herinde der er ved at drukne i politisk korrekthed.. Det er nu sundt nok at lade vandet komme op og koge engang imellem - lade det tordne lidt.. Det hele er bare lidt mere rent og ordenligt efter sådan en omgang.

De forums jeg søger svar efter spørgsmål ud over denne her side, bruges jo også af rigtig mange brugere på denne her side.. Og det har altid været en daglig fornøjelses at logge ind her, for at følge nye, og opdaterede tråde... Men for pokker hvor kan det være langhåret at logge ind her, og se at den eneste tråd der "lever" er en tråd med stort set over 400 gentagelser som der kan findes et ukendt antal svar på ved en ganske alm søgning herinde. Ja der skal være plads til alle, men at læse om de samme spørgsmål i den samme tråd, er efter min bedste overbevisning med til at mange rutineret folk i denne her hobby kikker andre steder, når det kommer til deres hobby.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #113
Administrator Sponsor ken kætbak - 19/11-2015 18:15 19/11-2015 18:15
#112 (y)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #114
Bruger petricola (Inaktiv) - 19/11-2015 19:20 19/11-2015 19:20
Jeg er også en af dem der er begyndt at bruge de forskellige FB forum i stedet for her inde og når jeg så er her på siden gider jeg normalt ikke at bruge tid på at Logge ind med mit brugernavn skimter bare lige hurtig ned af siden for at se om der er en spænde forum at læse...... *santa* *santa*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #115
Superbruger Nullepigen (Inaktiv) - 19/11-2015 19:33 19/11-2015 19:33
Syntes ikke rigtigt man kan tillade sig at brokke sig over siden,når man ikke selv deltager OG hellere vil være på facebook?
Jeg syntes faktisk at folk er blevet meget bedre til at holde en god tone på det sidste og at her er flere varierende tråde.
Man bliver også nødt til at yde før man kan nyde. (y)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #116
Bruger gallus - 19/11-2015 20:40 19/11-2015 20:40
Nullepigen skrev :
Syntes ikke rigtigt man kan tillade sig at brokke sig over siden,når man ikke selv deltager OG hellere vil være på facebook?
Jeg syntes faktisk at folk er blevet meget bedre til at holde en god tone på det sidste og at her er flere varierende tråde.
Man bliver også nødt til at yde før man kan nyde. (y)

Det behøver jeg dog ikke være enig med dig i.. At nogen vælger at bruge flere forum fraskriver dem så sandelig ikke retten til at have en mening både her og på FB..

Og at forummet har forandret sig over de sidste år, er der slet ikke nogen tvivl om.. Både hvad angår indholdet af forskellige tråde, men i den grad også antallet af tråde, og de besvarelser der er af disse. Ja self skal der være en ordenligt tone, men der skal sku heller ikke gå rød stue i det hele, vi er fortrinsvis voksne mennesker der sidder her, og der skal være plads til meninger, også dem som måske træder nogen lidt over tæerne.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #117
Superbruger Nullepigen (Inaktiv) - 19/11-2015 21:05 19/11-2015 21:05
Jeg siger slet slet ikke at man ikke har ret til at have en mening her inde hvis man er på Facebook overhovedet :)
Jeg syntes bare det er ærgeligt at se alle de brok indlæg med hvad siden gør forkert,kedelige indlæg osv når man ikke selv bidrager og kommer med noget som kunne være spændende.
Hvis alle indlæg som ikke lige handler om en sjælden fisk,og andre Nørdede ting ikke var her,så ville det VIRKELIGT se sløvt ud.
:)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #118
Bruger gallus - 19/11-2015 21:33 19/11-2015 21:33
nu er det desværre sådan at det ser mere og mere sløvt ud.. Hvem du hentyder som ikke bidrager må stå for din regning, det vil jeg ikke udtale mig om, men med flere daglige log-in her, og en eller anden form for deltagelses i div tråde kan jeg dog stadig kalde mig et aktiv medlem af denne side.. Og er glad for denne side, og den vidensbank den stadig er for mig... men svensken på disken.. Og med stor respekt for at der findes folk som er helt nye i den her verden, så skal der nu engang også være plads til en god og saglig debat.. Og der skal være plads til at kalde en spade for en spade, uden at div pædagoger, og andet straks ryger i blækhuset og proklamere mangel på takt og tone...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #119
Bruger Hugo - 20/11-2015 00:51 20/11-2015 00:51
At der snakkes højt og med knap så pænt sprog betyder kun 1 ting.......Mangel på saglige argumenter, og det kan de fleste sagtens leve uden :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #120
Administrator Sponsor ken kætbak - 20/11-2015 06:05 20/11-2015 06:05
Jeg synes nu at høj og skarp tone også kan være tegn på at der er nogen der har en overbevisning. Måske nogle der faktisk ved noget om ting.

Det er enormt anstrengende at læse direkte tåbelige indlæg, lagt på bordet som fakta. Og bliver der holdt stædigt på tåbeligheder, så forstår jeg udemærket at nogen taber sutten..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #122
Bruger brib - 20/11-2015 07:36 20/11-2015 07:36
Det skrevne sprog kan til tider være yderst svært at håndtere - Et indlæg kan i mange situationer opfattes hårdere end det egentlig var ment fra skribentens side .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #123
Bruger Hugo - 20/11-2015 08:26 20/11-2015 08:26
ken kætbak skrev :
Jeg synes nu at høj og skarp tone også kan være tegn på at der er nogen der har en overbevisning. Måske nogle der faktisk ved noget om ting.

Det er enormt anstrengende at læse direkte tåbelige indlæg, lagt på bordet som fakta. Og bliver der holdt stædigt på tåbeligheder, så forstår jeg udemærket at nogen taber sutten..
brib skrev :
Det skrevne sprog kan til tider være yderst svært at håndtere - Et indlæg kan i mange situationer opfattes hårdere end det egentlig var ment fra skribentens side .

Den type indlæg som jeg tænker på er , hvor der oftes bliver gået efter manden og ikke bolden, i et grim sprog.
Jeg kan ikke se at det kan gavne noget som helst , hvis der skulle gives frie tøjler til det.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #124
Superbruger jacob - 20/11-2015 08:56 20/11-2015 08:56
"Alle har ret til deres egen holdning, men ikke til deres egne fakta"

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #125
Administrator Sponsor ken kætbak - 20/11-2015 10:05 20/11-2015 10:05
Der er fakta, og så er der ikke fakta.

Jeg synes personligt at det er trist at "ordentligheden" skubber sig hele tiden. Men det er ikke akvariesiden.akvariefisk.dk' s skyld. . :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #126
Bruger MortenDAD (Inaktiv) - 20/11-2015 10:49 20/11-2015 10:49
Der var en gang for mange år siden hvor mennesker kun kommunikerede når de var sammen - de så hinanden i øjnene og brugte arme, hænder, ansigt og meget andet til at formidle budskaber - så kom der en periode hvor vi begyndte at snakke i telefon, der var stadig tonefald og stemmeleje til at kommunikere med.
I dag taster vi til hinanden - der er kun ordene til at kommunikere med.
Alle der har dyr ved at de kommunikere i stor stil men bruger sjældent særlig mange ord.
Det jeg vil frem til er at vi afskærer os fra en masse kommunikation ved kun at bruge ord - og dermed fjerner vi også en masse indhold og forklaring fra vores budskaber - det har som konsekvens at alt der minder om ironi, sarkasme, underforståethed, indforståethed og stort set alle andre underliggende kommunikationer forsvinder.
Eftersom vi bare skriver det, vi i gamle dage ville have sagt, er risikoen for at træde over tæer, støde, fornærme og en masse andet sjov og gejl mange doblet - alt det underliggende information er skåret væk.
Tonen på nettet, både her og på fb, er ofte mere rå end hjertelig - måske, alt det underliggende mangler jo, så det er ikke rigtig til at sige.
Sidder lige og læser teksten igennem - ved ikke rigtig hvor jeg vil hen med det; andet end at jeg skulle have luft og kloge mig

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #127
Bruger brib - 20/11-2015 12:01 20/11-2015 12:01
#126: Jeg forstår dig faktisk ganske udmærket, og det var lige nøjagtigt der jeg ville hen med mit indlæg i #: 122

Det sociale er ved at dø ud, og det er måske noget af det der binder folk sammen. Feks. som i disse tråde hvor jeg beskriver hvordan man egentlig godt kan være både akvarist og have selvironi helt uden problemer . Lidt om en hverdag i et ganske almindeligt menneskes liv . Jeg stoppede med at skrive i trådende da jeg fik udmeldinger som : Ja ja Pas dit arbejde - bonderøv osv osv .

Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=1101335&Searc... og vandskift#SiteEnd

Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=955960&Search... Københavner flytter på landet#SiteEnd

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #128
Superbruger jacob - 20/11-2015 15:00 20/11-2015 15:00

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #129
Administrator Sponsor ken kætbak - 20/11-2015 15:17 20/11-2015 15:17
Socialt samvær er vidst uddøende.
De tre sidste hjemmemøder og tre sidste udflugter her på siden har jeg vidst stået for.

Det er sgu da underligt at det ikke er mere brugt at mødes IRL *skeptisk*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #130
Superbruger jacob - 20/11-2015 15:27 20/11-2015 15:27
Der er flere akvarieforeninger som melder om fremgang, kender ihvertfald til et par foreninger her i Jylland. Kan kun opfordre jer til at blive medlem af den lokale akvarieforening.

I gamle dage var der en del hjemmemøder osv

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #131
Administrator Sponsor ken kætbak - 20/11-2015 16:55 20/11-2015 16:55
Hov forresten. #127. -tag endelig nogle af de tråde op igen.

Det er simpelthen så pisse sjovt :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #132
Bruger greve - 20/11-2015 17:02 20/11-2015 17:02
Hej. Jeg startede her på siden som nybegynder i feb jeg fik en flot velkomst på siden og god hjælp af Lauritzen94 - som vidst ikke har været på siden. Jeg kigger her jævnligt - logger sjældent - men skimmer tråedene og læser hvad jeg finder interessent for mig. Det er rigtigt der var lidt hård tone for lidt tid siden sådan er det vel alle steder engang imellem. Tror alt regulere sig selv, man bliver vel bare andet steds hvis her er for kedeligt??? Men jeg er enig i at en tråd der har rundet 400 er lidt træls, men holdt bare op med at læse denne ved ca 200?? Men er der en indstilling jeg har misset så de nyeste indlæg i en tråd kommer øverst?? Laaang schroll med +400 indlæg??

God weekend end til alle

Mvh René

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #133
Bruger Hugo - 20/11-2015 17:51 20/11-2015 17:51
Under indstillinger kan du vælge at der skal gåes direkte til sidste indlæg :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #134
Administrator Sponsor ken kætbak - 20/11-2015 17:56 20/11-2015 17:56
#133 her er en tråd om at hoppe op og ned i laaaange tråde :)

Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=1565823

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #135
fredrik (Slettet) - 20/11-2015 18:08 20/11-2015 18:08
Der var et tidspunkt hvor der konsekvent blev svaret hvor brænder det når der var en nybegynder skrev hjælp?? Det fremmer på ingen måde lysten til at være her inde som ny, og det rygtes....
Ja det er rigtigt at et ordentlig over skrift er på sin plads men er man ny i gamet så er det sq ikke helt nemt altsammen...
Og så til den med det skrevne sprog

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #136
Bruger Hugo - 20/11-2015 22:36 20/11-2015 22:36
Indlægget er rettet 21/11-2015 09:13 21/11-2015 09:13 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

135 Ja! Og inden man kan lave en overskrift skulle man forbi en tekst som bebuder at overskrifter skal være sigende. Sigende overskrift er et must for at andre brugere kan lave søgning og få et hurtigt svar.

Derfor blev der kæmpet imod dovenskab og egoisme.
Admins havde den gang et stort ønske om at kunne rette i overskrifter, da det til dels ville have løst problemet, af en eller anden grund var det ikke muligt.

Den gang var der også nogle brugere , som mente at de skulle tolke reglerne og yderligt forplumre trådene. *santa*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #137
Superbruger jacob - 20/11-2015 22:46 20/11-2015 22:46
Heldigvis er problemet med "hjææælp" -overskrifter stort set væk. Det samme er tilfældet for manges (uforståelige) forkærlighed for at poste i kategorien Andre fisk. På "gode" dage kunne jeg flytte 5-10 tråde væk herfra...heldigvis blev der lavet en lille tekst, når man forsøger at poste i Andre fisk.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #138
Bruger swoop (Inaktiv) - 22/11-2015 22:11 22/11-2015 22:11
Indlægget er rettet 22/11-2015 22:23 22/11-2015 22:23 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg kan naturligvis kun tale for mig selv, men jeg er 'vendt' tilbage til denne side efter at have fulgt grupperne på FB mindre og mindre. FB er lidt for hurtig til mit behov og akvariesiden er i et tempo mere efter mit behov.

Måske der kunne være mobile apps der øger tilgængeligheden af siden? Jeg ved der findes apps der gør et forum tilgængelig på i hvert fald iOS.

Jeg er ikke den store bidrager til siden, da mit niveau ikke er der til. Jeg vil dog nævne at rigtig mange indlæg læses og jeg lærer en del.

Tak igen for et trofast men måske lidt usynligt medlem.

Annoncører
Annoncører