Medaka Oryzias latipes
Postet under :
Visninger : 1115
Hej
![]() Är det nån som odlar Medaka Oryzias latipes? Lättodlad? Vore intressant att få testa... Har ni dem i damm??
Der er næppe ret mange som holder Oryzias her på siden
![]()
Ok. Men tack Jacob för ditt svar...
![]() Jag har kontakt med en som kanske har fisk nästa sommar åt mig ![]() Låter spännande, o jag ska imorgon köpa O. Woworae... riktigt fina...
Jeg holder O. Woworae, de yngler når jeg sætter lystiden op ti 16 timer/dag
Jeps klassisk trick, jeg plejer at kombinere med en heftig fodring med nyklækkede artemia.
Ok...Hugo vad har du för temperatur åt dina Woworae???
Må vi andre se et billede af sådan en fisk?
Jeg har slet ingen ise om hvad det kan være for noget ![]()
Et link til den eneste art jeg holder pt
![]() ![]() Fishit skrev : Ok...Hugo vad har du för temperatur åt dina Woworae???svinger mllem 25 og 27 grade, de står på øverste hylde i fiskerummet............Jeg bruger ikke varmelegmer ![]() ![]() Jeg får bare en skærmfuld af mærkelige tegn. Når jeg vil kikke på seriouslyfish.com Værsgo ken : ![]()
#10 Der er vist flere brugere som har samme problem, ved ikke hvorfor. Det virker fint her...
Øget lysmængde, kraftigere fodringer og højere temperatur har virket meget effektivt hos de Oryzias jeg har holdt. Har vist haft 4-5 o arter og opdrættet dem alle.
Jacob det låter gott
![]() Det som du beskriver med högre temp, verkar oxå gälla Medakan. Många som jag pratat med fr inga ägg, eller de möglar. Men en som odlar dem i Italien, höjer till 25-26 grader. O då funkar det ![]() Har inte hunnit o köpa Woworae än.. ska ställa iordning ett kar till veckan...Sen är det bara iväg o köpa ![]()
Jeg har prøvet at lave lidt forsøg med mine dancena. Første gang hævede jeg temperaturen til 27-28 grader fra 23-24 grader, øgede lydmanden fra 8 til 12 timer og fodrede 4 gange om dagen med nyklækkede artemia. Der var æg 2 dage efter. For nogle uger siden prøvede jeg med samme fisk igen. De havd gået i ret mørkt akvarie nogle måneder. Flyttede dem til et akvarie med mere lys, ellers ikke andre ændringer. Der var æg på alle 3 hunner i løbet af nogle dage. Så prøv bare at eksperimentere lidt med det hele, tænker du kan bruge samme taktik med woworae.
Og den woworae er den mest farvestrålende? i slægten?
Der findes jo en del farvevarianter, men af vildformerne er O. woworae nok den mest farvestrålende. Langt de fleste af de arter jeg har holdt er nærmest uden farver.
#16 du fornemmer hvor jeg var på vej hjem
![]()
Hen. Sorry:-)
Fornemmer nu ikke noget
![]()
Jeg har en forestilling om at alle små brune fisk er i din smag
![]()
Jacob... hur odlar du Oryzias? Använder du flyt mopp?
Eller får de lägga äggen i mossa??
Jeg har aldrig anvendt moppe, selvom mange gør det. Istedet bruger jeg javabregner og javamos. Jeg har ikke indtryk af at de efterstræber æggene. Ungerne vil de nok gerne æder. Jeg har gode erfaringer med at sætte en gruppe til leg i fx en uges tid. Derefter fjerner jeg de voksne fisk. Når æggene er klækket begynder jeg at fodre ungerne.
Det låter Jacob, som att du har en fin rutin på dina fiskar...
![]()
Jeg har lige nu ung fisk af netop Medaka - Oryzias latipes også kendt som Japansk Risfisk. Det er nogle min kone havde med hjem fra Japan. Hun har en veninde der avler dem derovre. Jeg så i et orkidegartneri i Japan, hvordan de holdte medaka i små baljer med lidt flydeplanter og en flydemoppe lavet af HMF-filter måtte.
Wow...
![]() Spännande att höra hur det går för dig att odla dem i vinter.... Ja jag har sett hur dem har dem i baljor utomhus... inga filter. O fyller på vatten bara när det har dunstat bort. Färgerna som dem fått fram i Japan är helt otroliga.. finns kombinationer som koi fisk. Vilken färg fick du tag i?? Eller är det en vildstam?
Har gjort sådana Japanska moppar av nån syntetiskt plast...
|
Annoncører
Mine genveje
Annoncører
|