Mystisk fiskedød

Postet under : Havedam - Fisk
Visninger : 731

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Joeleer (Inaktiv) - 15/11-2015 10:36 15/11-2015 10:36
Hej alle

Jeg har igennem 1½ haft gang i mit lille 54 liters starterakvarie, og har selv lavet en LED løsning, og er egentlig ret glad for det. Det er et kæmpe virvar af planter/mos og rødder. Jeg har andre akvarier op til 530 liter, men der er noget jeg ikke kan forstå. Med nogle ugers mellemrum forsvinder der fisk, og det er uden foregående tegn, såsom bugvattersot, sær opførsel, hvide pletter, aggressioner eller noget som helst andet. Jeg kan ikke engang finde rester af fisken, og det undrer mig ret meget, for godt nok er der rejer i akvariet, men alligevel, der burde være rester, og hvad dør de af? Jeg skifter vand jævnligt, og har haft yngel af både sommerfuglecichlide og Cacatoides i det. Fisk jeg har mistet er: 2 Cacatoides, 2 øksefisk, 2 neon, 2 orange dværgkrebs samt 2 Otocinclus gennem de sidste 6 mdr, og godt nok kan fisk vel blive gamle og dø, men de forsvinder som sagt pludseligt, og uden tegn på noget. Har i nogen ideer? Jeg kan ikke måle nitrit osv, men skifter som sagt vand tit, og kører med timer på lyset. Har i nogen forslag? Alle andre akvarier kører lystigt uden problemer :|

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger fisken@87 (Inaktiv) - 15/11-2015 12:19 15/11-2015 12:19
Hvor store er dine krans? Da jeg havde krabs tog de nogle fisk engang imellem.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Joeleer (Inaktiv) - 15/11-2015 14:29 15/11-2015 14:29
Jeg har faktisk ikke set den ene krebs i akvariet i mange måneder, nu er det også beplantet ret tæt visse steder, men antager nu at den er død. Jeg har selv tænkt tanken, men undrer mig over, hvordan den i så fald kan tage øksefisk der går i overfladen. Det er vitterligt underligt, da der ingen sygdomstegn har været, endsige aggressioner eller lignende. Fodrer meget varieret, og i små mængder.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Roland - 15/11-2015 15:09 15/11-2015 15:09
Kan jo være den først her taget dem, efter at de var døde ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Joeleer (Inaktiv) - 15/11-2015 15:14 15/11-2015 15:14
Det forklarer så hvorfor jeg ikke har set fiskene efter de er døde, men hvad er de så døde af? Jeg ved godt, at det næsten er umuligt at komme med et svar. Den mest plausible teori er vel, at de bare er døde, og pumpens cirkulation har skyllet dem hen bag en trærod, og at rejerne så har gjort deres. Men undrer mig alligevel, alle mine andre akvarier kører uproblematisk. Tømmer jeg mit 54 liters en dag, og finder en muteret kæmpekrebs deri, så ville jeg ikke undres :(

Annoncører
Annoncører