Update Metriaclima estherae hun

Postet under : Cichlider - Vedligeholdelse - Sygdomme
Visninger : 1984

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Kathrine - 17/08-2007 17:09 17/08-2007 17:09
I min tråd fra den 22/7 kan i læse om mine "problemer" med en Metriaclima estherae hun som jeg troede skulle aflives. Hun havde dog munden fuld af unger :00|
Så hun fik en stor salatskål med en luftsten at gå i sammen med ungerne.
Hendes halefinne er nu ved at vokse fint ud igen.
Hun tager stadig nogle af ungerne i munden.
Hvornår mon hun holder op med det?
Hun er begyndt at spise igen og ynglen har det fint.
De er oppe på ½-1 cm og svømmer meget rundt nu.
Skal hunnen tilbage i det akvariet til de andre voksne? Hun virker klar, men har ynglen stadig brug for hende?
Hvornår kan ynglen komme over i det store akvarie eller skal de bare blive i skålen? Regner med at forære dem væk, hvornår kan jeg gøre det?
Tak for jeres hjælp :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
vedelsby - 17/08-2007 17:58 17/08-2007 17:58
Ynglen er klar til at blive flyttet, på et eller andet tidspunkt begynder hunnen at spise af ungerne, det kan varierer hvornår hun gør det, men det går nok ikke længe..

Du kan ikke komme ungerne over i akvariet igen i meget lang tid - dine voksne fisk vil æde alt der er mindre end halv så store som dem selv.. (2-3 mdr)

Ja du kan godt give dem væk/sælg dem for en slik med det samme - det er nok den bedste løsning :)

Annoncører
Annoncører